صفحه نخست

تاریخ

ورزش

خواندنی ها

سلامت

ویدیو

عکس

صفحات داخلی

۲۵ آذر ۱۴۰۳ - ساعت
کد خبر: ۱۱۴۹۰۷
تعداد نظرات: ۹ نظر
تاریخ انتشار: ۳۴ : ۱۲ - ۱۵ خرداد ۱۳۹۲
حدادعادل گفت: معتقدم همانطور که بعد از انقلاب در اتوبوس‌ها تفکیک جنسیتی انجام دادیم می‌توانیم در جاهای دیگر این تفکیک را انجام دهیم. ما در ابتدای انقلاب پس از اینکه این اقدام را در اتوبوس انجام داده‌ایم مشاهده کردیم که درک این موضوع برای مردم سخت بود ولی امروز این اتفاق عادی شده است و حتی بدحجاب‌ها نیز هیچ مشکلی با این قضیه ندارند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
عضو ائتلاف پیشرفت گفت: اگر مطلع شوم که کسی فساد اقتصادی مرتکب شده لحظه‌ای در برخورد با او درنگ نمی‌کنم و مطمئن باشید که اطرافیان من خط قرمز نخواهند بود.

به گزارش سرویس سیاسی انتخاب، غلامعلی حدادعادل کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری یازدهم در جمع مردم شرق تهران و در مسجد جابری پیروزی در سخنانی، گفت: در این ایام بیش از هرچیز وظیفه داریم که به یاد امام و اندیشه‌های آن بزرگوار باشیم. امام راحل در زمان ما ندای ایمان را برای همه جهانیان سرداد. ما امروز بیست و چهارمین سالگرد ارتحال آن بزرگوار را برگزار کردیم و یاد او را گرامی داشتیم.

وی ادامه داد: امام خمینی (ره) 51 سال پیش در خرداد 42، ندای ایمان را برای ما سر داد و ما ملت ایران نیز دعوت او را به حق اجابت کردیم.

این کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری افزود: نهضت امام باعث شد تا کشور ما استقلال یافته و از شر بیگانگان خلاص شویم. امروز سرنوشت کشور به دست ملت تعیین می‌شود که ما باید آن را قدر بدانیم.

حدادعادل ادامه داد: پیش از انقلاب ما در فرهنگ، صنعت و کار خارجی‌ها برای ما تصمیم می‌گرفتند و شاه نیز مامور اجرای برنامه‌های آمریکایی‌ها بود اما امروز ایران از همه کشورها مستقل‌تر است.

وی در ادامه افزود: اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها همواره در رسانه‌های خود تهمت نداشتن دموکراسی، آزادی بیان و حقوق بشر را وارد می‌کنند، اما هیچ‌گاه نمی‌توانند بگویند ایران تحت تاثیر دیگر کشورهاست و استقلال ندارد. البته دوستان و دشمنان همواره به این موضوع اذعان کرده‌اند.

این کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری،‌ تصریح کرد: امروز مقام معظم رهبری در مرقد حضرت امام (ره) فرمودند که این وزرا از جنس مردم هستند. اگر شما تحقیقی در وزرای همین دولت فعلی داشته باشید، متوجه می‌شوید که بین مردم بزرگ شده،‌ تحصیل کرده‌اند و الان نیز مشغول خدمت به مردم هستند.

حدادعادل اضافه کرد: اروپایی‌ها حدود 500 سال می‌گفتند که دین باید از سیاست جدا باشد، اما امام خمینی با انقلاب اسلامی توانست به این تفکر خط بطلان کشیده و دنیا متوجه شود که هنوز هم کشور و حکومتی وجود دارد که برپایه دین و اسلام اداره می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش بر ضرورت حفظ حجاب در کشور اشاره کرد و افزود: من معتقدم که حجاب یک امر الهی است و باید در جامعه دینی ما رعایت شود. حکومت‌های غیردینی همواره نسبت به این مسئله موضع دیگری دارند و معتقدند که حجاب و‌ آموزش و پرورش جزو مسائل شخصی است و حکومت نباید در آن دخالت کند.

این کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری ادامه داد: امام در آن زمان می‌گفت که 99 درصد مردم این کشور مسلمان هستند و بر این اساس به عنوان یک رجل دینی رهبری حکومت اسلامی را برعهده گرفت.

حدادعادل تصریح کرد: یکی از معانی حکومت دینی این است که در کشور ما قوانین باید توسط 6 فقیه شورای نگهبان بررسی شده و با شرع مطابقت داده شود. ما باید قدر این نعمت‌ها را بدانیم که همه اینها از برکت مرد بزرگی نظیر امام و افرادی است که در 15 خرداد به ندای امام لبیک گفتند.

وی در بخش دیگری از سخنانش، تحولات منطقه را نشات گرفته از تفکر امام خمینی (ره) دانست و گفت: به عنوان مثال وقتی که مردم افغانستان در آن زمان مجاهدت و ایستادگی ملت ایران را دیدند، در برابر شوروی سابق ایستادگی کردند و از طرفی نیز رژیم شوروی نیز در جنگ با افغانستان فرسوده و سپس سرنگون شد که این حادثه تحت تاثیر انقلاب اسلامی شکل گرفته است.

این کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری، در بخش دیگری از سخنانش نقش حزب‌الله لبنان را در منطقه تاثیرگذار دانست و افزود: امروز حزب‌الله لبنان نقش تعیین کننده‌ای در سرنوشت منطقه دارد که این نیز تحت تاثیر اندیشه‌های امام و انقلاب اسلامی ایران است که امروز به ثمر نشسته است.

حدادعادل در ادامه سخنانش به برخی مشکلات اقتصادی در کشور اشاره کرد و اظهار داشت: ما در داخل کشور مشکلات اقتصادی داریم، اما آن چیزی که غربی‌ها می‌خواستند، در ایران اتفاق نیفتاد. آنها می‌خواستند مردم تحت تاثیر فشارهای اقتصادی قرار گرفته و مقابل نظام بایستند،‌ اما به برکت خون شهدا و رهبری مقام معظم رهبری اینطور نشد.

وی در همین زمینه افزود: ملت ما،‌ ملت 9 دی و ملتی با بصیرت است. ملت ما ملتی نیست که به دلیل رفاه دست از آرمان‌های خود بردارد. ما مشکل اقتصادی را حل می‌کنیم و من معتقدم که مشکلات اقتصادی ما نشات گرفته از این است که سیستم اقتصادی کشور وابستگی زیادی به نفت دارد. ما باید وابستگی اقتصاد به نفت را کم کرده و به تدریج قطع کنیم.

این کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری، در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه رهبر انقلاب همواره بر تغییر سبک زندگی اسلامی تاکید دارند، گفت: تا وقتی‌که بخواهیم به سبکی که غربی‌ها تبلیغ می‌کنند زندگی کنیم طمعه غرب خواهیم شد. قناعت یک حکم اسلامی است و یکی از قدم‌هایی است که می‌توانیم برای رسیدن به اهداف زندگی اسلامی نزدیک شویم. اگر ما به سمت سبک زندگی اسلامی پیش رویم، تیغ دشمن بر ما اثر نمی‌کند.

حدادعادل در ادامه تاکید کرد: یکی از انتقادات جدی ما به دولت این است که باوجود تهدیدات و تحریم‌های مختلف اقتصادی ،دولت مجوز ورود خودروهای خارجی با ارز 1200 تومان را صادر کرد که این مسئله موجب افزایش نقدینگی و رشد تورم شده است. ما باید کاری کنیم تا دشمن نتواند از طریق مسائل اقتصادی به ما ضربه وارد کند.

وی در ادامه اظهار داشت: امیدوارم همانگونه که رهبری فرمودند بتوانیم در 24 خرداد، حماسه سیاسی ایجاد کرده و مردم با شکوه زیادی پای صندوق‌های رای بیایند تا دشمنان نیز بفهمند مردم همچنان پای آرمان‌های امام، رهبری و شهدا ایستاده‌اند.

این کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری، در بخش دیگری از سخنانش در پاسخ به سوال یکی از حاضرین که پرسید برنامه شما در دولت آینده برای توجه به ایثارگران و جانبازان چیست، گفت: اگر خدا قبول کند بنده از خانواده شهدا و ایثارگران هستم. بنده در زمانی‌که رئیس مجلس هفتم بودم، توانستم قانون جامع ایثارگران را تصویب کنم.

حدادعادل در همین زمینه ادامه داد: وقتی که این قانون تصویب شد در اجرا با مشکلاتی مواجه شد و پس از چند سال نیز مجمع تشخیص مصلحت آن را تصویب کرد. بنده امتحان خود را در حمایت از ایثارگران و جانبازان پس داده‌ام.

وی ادامه داد: اگر بنده توفیق یابم و رئیس‌جمهور شوم نقایص قانون جامع ایثارگران را پیگیری می‌کنم و تا حدی‌که در توان دارم دین این کشور را به جانبازان و ایثارگران ادا خواهم کرد.

 این کاندیدا انتخابات ریاست جمهوری در برابر این پرسش که "آیا در نهایت، اعضای ائتلاف پیشرفت به نفع یک نفر از این ائتلاف کناره‌گیری خواهد کرد؟" پاسخ داد: از ابتدای شکل‌گیری این ائتلاف نیت ما این بود که برای شکسته نشدن رای اصولگرایان، هر سه وارد انتخابات نشویم ولی با نزدیک شدن به انتخابات و بررسی وضع موجود و همچنین با مشورت‌هایی که در این زمینه با بزرگان انجام داده‌ایم به این نتیجه رسیدیم که حضور هر سه نفر ما در صحنه به شکست اصولگرایان منتهی نخواهد شد و طبق نظرسنجی‌ها هیچ نگرانی نیز در این مورد وجود ندارد.

حدادعادل افزود: ما امروز نگرانی از شکست اصولگرایان احساس نمی‌کنیم. آمدنمان باید برای خدا باشد. اگر در زمانی قصد کناره‌گیری داشتیم نیز این کار با هدف جلب رضایت خدا انجام شود.

وی در ادامه سخنانش در پاسخ به سوال یکی از حاضرین که پرسید حجاب در دولت شما چه جایگاهی دارد، گفت: بنده موضوع حجاب را مهم می‌دانم. بنده در سال 59،‌ اولین کتاب خود را به عنوان فرهنگ برهنگی و برهنگی فرهنگی تالیف کردم. این کتاب به 10 زبان خارجی ترجمه و 21 بار نیز چاپ شده است، بنابراین اعتقادات من به حجاب بسیار روشن است.

این کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری، افزود: من حجاب را پرچم اسلام و هویت مسلمانی افراد می‌دانم. حجاب اسلامی زنان پرچم مسلمانی است و معتقدم که ارزش آن از ریش مردان بیشتر است.

حدادعادل تاکید کرد: ریشه مبارزه با بی‌حجابی این است که باید اعتقاد به حجاب را در زنان و دختران تقویت کنیم. من معتقدم که بهترین راه ترویج حجاب اعتقاد به فلسفه وجودی آن است، اما نباید طوری باشد که اگر خانمی برهنه به خیابان‌ها آمد، نظام عکس‌العملی نشان ندهد و بنده نیز با آن مخالفم.

وی در بخش دیگری از سخنانش با انتقاد از سخنان معاون اول دولت مبنی بر اینکه گفته بود برخوردهای نیروی انتظامی با حجاب دختران و زنان ارتباطی به دولت ندارد، گفت: بیان اینگونه حرف‌ها عاقلانه نیست.

این کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری، در ادامه سخنانش به برنامه‌هایش در خصوص ایجاد اشتغال برای جوانان اشاره کرد و گفت: امروز دولت جایی برای استخدام کارمند ندارد و ما در ادارات دولتی نیز عذر کارمندان را به دلیل اینکه نمی‌توانیم حقوقشان را بدهیم، می‌خواهیم. برای ایجاد اشتغال نیازمند سرمایه‌گذاری هستیم و من معتقدم که اگر نرخ ارز ثبات یابد، سرمایه‌گذاری آرامش یافته و اشتغال نیز امکان می‌یابد.

حدادعادل در ادامه افزود: حل مشکلات اقتصادی باید در سر لوحه امور دولت آینده قرار گیرد تا آرامش به بازار باز گردد؛ البته این کار به کمک مردم هم نیاز دارد.

وی در ادامه تاکید کرد: بنده هنوز ارتباطم را با آموزش و دانشگاه قطع نکرده‌ام. بنده آموزش و پرورش را مهم می‌دانم. به‌طوریکه وقتی رئیس مجلس بودم، بودجه آموزش و پرورش را برای اینکه معلمی شغل آبرومندی شود تا دو برابر افزایش دادم و قانونی برای مقاوم‌سازی مدارس در نظر گرفتیم.

این کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری در همین زمینه تصریح کرد: قانونی در مجلس برای مقاوم‌سازی مدارس تصویب کردم که براین اساس قرار شد 4 هزار میلیارد تومان جهت مقاوم سازی مدارس اختصاص یابد. اگر رئیس‌جمهور شوم بر تقویت آموزش و پرورش و رسیدگی به معلمان همین مسیر را دنبال می‌کنم.

حدادعادل در بخش دیگری از سخنانش در پاسخ به این سوال که برنامه شما برای مبارزه با مفاسد اقتصادی چیست، اظهار داشت: شعار دولت من تقوا و تدبیر است. بنده انسان متقی و متخصص را روی کار می‌آورم و از افرادی استفاده می‌کنم که هم دانش و تخصص داشته و هم صاحب اندیشه و فکر اسلامی نیز باشند. سعی می‌کنم اطرافیانم را از کسانی انتخاب کنم که افراد پاکی باشند و اگر مطلع شوم که کسی فساد اقتصادی مرتکب شده لحظه‌ای در برخورد با او درنگ نمی‌کنم. مطمئن باشید که اطرافیان من خط قرمز نخواهند بود. دولت من خط قرمزی نخواهد داشت.

وی ادامه داد: باید کاری کنیم که فساد اقتصادی کمتر شود. من معتقدم که بسیاری از فسادهای اقتصادی نتیجه مدیریت غیر صحیح است. برای جلوگیری از فساد باید تصمیمات قانونی صحیحی گرفته شود.

این کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری، در پاسخ به این سوال که مجلس امروزه چوب لای چرخ دولت می‌گذارد و تعامل شما در دولت با مجلس به چه صورتی‌ خواهد بود گفت: من معتقدم که در بعضی اوقات مجلس چوب لای چرخ دولت می‌گذارد. یکی از قول‌هایی که به ملت می‌دهم، این است که با مجلس تعامل خواهم کرد. بنده با آقای احمدی‌نژاد کار کرده‌ام و با وی اختلاف نظرجدی هم داشتم، اما نگذاشتم که اختلاف نظرها به بیرون درز کرده و آرامش مردم و رهبری به هم ریخته شود.

حدادعادل در همین زمینه به موضوع طرح سوال از رئیس‌جمهور در مجلس اشاره کرد و افزود: بنده جزو اولین کسانی بودم که در طرح سوال از رئیس‌جمهور مخالفت کردم و به عنوان رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس گفتم که این کار به مصلحت نیست. البته پس از آن به بنده هجمه‌هایی وارد شد و برخی گفتند که مگر شما قیم ما هستید و منویات‌خوانی می‌کنید؟ بگذارید از حقوق ملت دفاع کنیم. اما شما دیدید که 10 روز قبل از طرح سوال رهبری فرمودند که مجلس کار خود را انجام داده و دولت نیز آماده پاسخ‌گویی است، اما باید متوقف شود و همان چیزی شد که من قبلا گفته بودم.

وی در ادامه تاکید کرد: پس از منتفی شدن طرح سوال در مجلس برخی تصور کردند که طرح سوال منتفی شده و پس از آن استیضاح وزیر تعاون را مطرح کردند که همه دیدیم که به یکشنبه سیاه مجلس ختم شد و رسانه‌های بیگانه نیز از این فرصت علیه ما سوء استفاده کردند.

این کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری در پاسخ به این سوال که آیا شما با تفکیک جنسیتی در دانشگاه‌ها موافقید گفت: من با تفکیک جنسیتی موافقم و باید ادامه یابد و معتقدم همانطور که بعد از انقلاب در اتوبوس‌ها تفکیک جنسیتی انجام دادیم می‌توانیم در جاهای دیگر این تفکیک را انجام دهیم. ما در ابتدای انقلاب پس از اینکه این اقدام را در اتوبوس انجام داده‌ایم مشاهده کردیم که درک این موضوع برای مردم سخت بود ولی امروز این اتفاق عادی شده است و حتی بدحجاب‌ها نیز هیچ مشکلی با این قضیه ندارند.

حدادعادل در ادامه افزود: رهبری برنامه‌ای برای تحول در رشته‌های علوم انسانی دانشگاه‌ها را تدارک دیده‌اند که حدود 3 سال است بنده به عنوان رئیس شورای تحول علوم انسانی در حال بررسی و تعیین سازوکارهای آن هستم. بنده معتقدم که رشته‌های علوم انسانی نیازمند بازنگری و تحول جدی است.

وی در بخش دیگری از سخنانش به مواضع خودش در فتنه 88 اشاره و خاطرنشان کرد: بنده همواره در موضوع فتنه از مواضع رهبری دفاع کرده‌ام و اولین نفری بودم که این موضوع را حدود 4 روز پس از انتخابات 22 خرداد 88 مطرح کردم. بنده در اطاعت از رهبری امتحان خود را پس داده‌ام.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
ناشناس
|
۲۲:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۵
این اقا اتوبوس و با دانشگاه مقایسه میکنه؟؟؟ خدا بهمون رحم کنه
بهروز
|
۲۱:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۵
ایشون مخالف ازادی هستن
ناشناس
|
۲۱:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۵
این آقا از احمدی نژاد هم بدتر است.
ناشناس
|
۱۹:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۵
جناب آفای به اصطلاح دکتر،اتوبوسها را به علت تراکم ناچارا جداسازی کردند که آنهم در صورتی که این تراکم از بین بردو منتفی است چرا که جتی یک خانواده هم نمیتوانند در اتوبوس کنار هم باشند.همین یک مثال کاقی است که میزان درک پایین ایشان را نشان بدهد واز تفکیک جنسیتی که توهین آشکار به دانشجویان است دقاع میکنند.بالاجره این دانشجویان قرار است در آینده نزدیک در ادارات،شرکتها ،کارجانه ها ، بمارستانها،مراکز آموزشی ،دبیرستانها کارحانه ها و نیاترها،فیلمهای سینمایی،... با هم کار کنند.
ناشناس
|
۱۵:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۵
تفکیک جنسیتی نشانه فقر فکری و فرهنگی یک ملت است که وقتی غربی ها کاوشگری میسازند که چندی قبل از منظومه شمسی هم خارج شد ما هنوز در فکر جدا کردن انسان ها از یکدیگر هستیم و واقعا مایه شرم و ناراحتی است.
lily
|
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۵
همین جوریش هم قعر نشینی، لطفا از تفکیک جنسیتی هیچی نگو
محمد
|
۱۳:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۵
جناب آقای حداد با ایت تفکرات بسته حتمأ رای اول رو میاری
صادق
|
۱۳:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۵
به نظر من تفکیک جنسیتی در دانشگاه کار صحیح و پسندیده ای نیست
امام فرمودند تفکیک جنسیتی در دانشگاه توهین به دانشجویان است.
ما برای حل مسئله نباید صورت مسئله رو پاک کنیم
ناشناس
|
۱۲:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۵
جناب حداد شما سئوال و جواب از رئيس دولت را گذاشتن چوب لاي چرخ دولت مي داني حيف نيست امثال تو صلاحيت حضور در انتخابات را پيدا كرده اي ؟