صفحه نخست

تاریخ

ورزش

خواندنی ها

سلامت

ویدیو

عکس

صفحات داخلی

۰۶ مهر ۱۴۰۳ - ساعت
کد خبر: ۱۱۱۹۹۱
تاریخ انتشار: ۱۲ : ۲۳ - ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۲
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
نارنجي: شرکت مرسدس بنز چند روز پيش از بنز کلاس S جديد خودش پرده برداري کرد و حالا امروز نشان داد که اين خودروي ۱۰۰هزار دلاري داراي امکاناتي است که به خوبي با خودروهاي هوشمند گوگل رقابت مي کند.

مي دانيم که گوگل مدت هاست روي اتومبيل هاي بدون راننده کار مي کند و در اين رابطه پيشرفت هاي زيادي داشته. اما حالا مي بينيم که مرسدس بنز هم کارهاي مهمي در اين رابطه انجام داده.

اين شرکت سيستم راننده هوشمندش را با خلبان خودکار هواپيماها مقايسه مي کند. شما فعلا نمي توانيد همه چيز را به اين خودرو بسپاريد اما بسياري از وظايف مهم را به عهده ميگيرد.

مرسدس بنز کلاس S در ترافيک خيابان کنترل را در دست ميگيرد و در اتوبان حتي با سرعت ۱۹۰ کيلومتر در ساعت اجازه نخواهد داد که از جاده خارج شويد.

اين خودرو حتي مي تواند در شرايط مناسب خودش را پارک کند و هميشه مراقب است تا با عابران پياده تصادف نکنيد. در عين حال اوضاع راننده را هم زير نظر دارد و هنگام خستگي و خواب آلودگي هشدار خواهد داد.

با وجود همه اين امکانات، هنوز راه زيادي تا رسيدن به خودروهايي داريم که مي توانند تمام امور مربوط به رانندگي را به عهده بگيرند و قانون هم فعلا به رانندگان اين خودروها مي گويد که يک دست آنها بايد هميشه روي فرمان باشد.

اما با تمرکز شرکت هايي مانند آئودي، مرسدس بنز و گوگل روي اين موضوع، مي توان اميدوار بود که طي ۳ الي ۵ سال آينده شاهد ورود خودروهايي باشيم که مي توان پشت فرمان آنها با خيال راحت به کارهاي ديگر پرداخت.