صفحه نخست

تاریخ

ورزش

خواندنی ها

سلامت

ویدیو

عکس

صفحات داخلی

۰۹ مهر ۱۴۰۳ - ساعت
کد خبر: ۱۰۲۲۸۵
تاریخ انتشار: ۲۵ : ۱۷ - ۳۰ اسفند ۱۳۹۱
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
نرخ بیکاری کالیفرنیا در ماه ژانویه امسال به نه ممیز هشت دهم درصد رسید.

به گزارش سرویس بین الملل انتخاب Entekhab.ir ؛ پایگاه روزنامه لس آنجلس تایمز نوشت نرخ بیکاری کالیفرنیا در ماه ژانویه امسال برای دومین ماه متوالی حدود نه ممیز هشتم درصد بود و همین مسئله سبب شد تا کالیفرنیا در کنار «رود آیلند» بدترین نرخ بیکاری را در بین ایالات آمریکا داشته باشد.

دولت فدرال آمریکا روز دوشنبه با انتشار گزارش تازه خود از نرخ بیکاری در پنجاه ایالت مختلف این کشور اعلام کرد ایالت داکوتای شمالی با سه ممیز سه دهم، پایین ترین نرخ بیکاری را دارد. مسئولان ایالت کالیفرنیا نیز تا روز جمعه جزئیات مربوط به آمار بیکاری را در بخشداری های مختلف این ایالت منتشر خواهند کرد. کارشناسان، رشد اقتصادی کند را برای کالیفرنیا در سال دو هزار و سیزده میلادی پیش بینی کرده اند و این مسئله احتمالاً در آمارهای روز جمعه نمود خواهد داشت.
جِری نیکلزبورگ، کارشناس اقتصادی از دانشگاه کالیفرنیا، لس آنجلس (یو سی اِل اِی) گفت: « پیش بینی ما این است که رشد اقتصادی در ماه های پایانی امسال و از اوایل سال دو هزار و چهارده میلادی افزایش خواهد یافت و نرخ بیکاری نیز در این مقطع زمانی کاهش می یابد.» نیکلزبورگ افزود افزایش مالیات فروش و مالیات بر درآمدٍ ثروتمندان در کالیفرنیا بر بهبود اوضاع کار دی این ایالت اثر منفی گذاشته است. قطع خودکار بودجه دولت فدرال آمریکا که از ابتدای ماه مارس اجرا شده است نیز بر رشد اقتصادی کالیفرنیا اثر خواهد گذاشت.

آمارهای تازه که بر اساس اطلاعات دقیق تری از استخدام در ایالت کالیفرنیا منتشر شده و در آن به سوابق مالیاتی نیز توجه شده است، نشان می دهد ایالات غرب آمریکا در یکسال گذشته نسبت به دیگر نقاط این کشور، عملکرد بهتری را در حوزه اشتغال زایی داشته اند و فعالیت در حوزه های انرژی، فناوری، تجارت با آسیا و بهبود اوضاع بازار مسکن نیز در این زمینه نقش داشته است. در این میان ایالت تگزاس در فاصله ژانویه سالهای 2012 تا سال 2013 بهترین عملکرد را به لحاظ استخدام داشته است. بنا به گزارش مرکز آمار مشاغل آمریکا، تگزاس در این مدت سیصد و سی و دو هزار و چهارصد فرصت شغلی ایجاد کرده است