صفحه نخست

تاریخ

ورزش

خواندنی ها

سلامت

ویدیو

عکس

صفحات داخلی

۰۸ مهر ۱۴۰۳ - ساعت
کد خبر: ۱۰۲۲۴۵
تاریخ انتشار: ۴۳ : ۲۰ - ۲۹ اسفند ۱۳۹۱
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 بر اساس گزارش سازمان هواشناسی کشور طی 24 ساعت آینده برای سواحل شمالی ، ارتفاعات البرز ، شمال شرق ، مرکز و بخش هایی از جنوب و شرق کشور بارش باران و در ارتفاعات البرز بارش برف پیش بینی می شود .

به گزارش واحد مرکزی خبر فعالیت این سامانه در نیمه غربی کشور در بعدازظهر خاتمه می یابد و بر شدت بارش در شمال شرق کشور افزوده می شود . همچنین در این روز بری استان های تهران ، البرز ، قم ، مرکزی ، اصفهان ، یزد و سمنان در برخی ساعات وزش باد شدید پیش بینی می شود.

خلیج فارس نیز طی سه روز آینده مواج خواهد بود . بررسی نقشه های پیش یابی نیز نشان می دهدکه از بعدازظهر چهارشنبه در حالی که سامانه بارشی فعال از شمال شرق خارج می شود ، یک سامانه بارشی دیگر از جنوب غرب ، کشور را تحت تاثیر قرار می دهد.

بر این اساس از عصر چهارشنبه و طی روز پنجشنبه در استانهای خوزستان ، ایلام ، لرستان ، چهارمحال و بختیاری ، غرب اصفهان ، فارس  و بوشهر وزش باد ، بارش باران گاهی با رعد و برق و در ارتفاعات زاگرس مرکزی در استانهای لرستان و چهارمحال و بختیاری بارش برف پیش بینی می شود.

از اواخر پنجشنبه و طی روز جمعه بارش باران گاهی با رعد و برق و وزش باد ، بیشتر نقاط استانهای واقع در نیمه جنوبی و شمال شرق را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

در روزهای چهارشنبه ، پنجشنبه و جمعه ابتدا در شمالغرب و سپس در نیمه شمالی کشور دمای هوا به تدریج افزایش می یابد . همچنین در روزهای پنجشنبه و جمعه در برخی نقاط استانهای ایلام و خوزستان شرایط برای ایجاد گردو خاک فراهم می باشد .

همچنین بر اساس گزارش اداره کل هواشناسی خراسان رضوی ، با نفوذ سامانه ای بارش زا  بتدریج ناپایداری هایی به صورت افزایش ابرناکی، وزش باد نسبتاً شدید ، کاهش دما ، رگبار ، رعد و برق ، برف و باران و تگرگ از امروز این استان را فرا می گیرد و این سامانه تا روز جمعه دوم فروردین  در این استان فعال است .

این بارش ها از نواحی غربی استان خراسان رضوی و به شکل رگبار و رعد و برق آغاز می شود و در مناطق سردسیر و کوهستانی تبدیل به برف می شود.

در این مدت دمای هوای استان خراسان رضوی بین 8 تا 15درجه سانتی گراد و در مناطق سردسیر حداقل دمای هوای شبانه به کمتر از صفر درجه سانتی گراد کاهش می یابد .

هواشناسی خراسان رضوی احتمال آبگرفتگی و جاری شدن سیل با توجه به شدت و حجم بارش ها در برخی از نقاط استان را پیش بینی کرده است.

اداره کل هواشناسی فارس هم اعلام کرد : امروز، شمال فارس آسمان نیمه ابری تا ابری همراه با وزش باد متوسط تا نسبتاً شدید ، افزایش موقتی ابر و سرعت باد با رگبار پراکنده باران ، مرکز استان آسمان قسمتی ابری تا ابری همراه با وزش باد متوسط تا نسبتاً شدید ، افزایش موقتی ابر و سرعت باد با احتمال رگبار پراکنده و جنوب استان آسمان صاف تا نیمه ابری همراه با وزش باد متوسط تا نسبتاً شدید ، گاهی غبارآلود با افزایش موقتی ابر همراه خواهد بود .

اداره کل هواشناسی چهارمحال و بختیاری نیز اعلام  کرد:‌هم اکنون سامانه ای بارش زا در آسمان استان فعال است که پیامد آن بارش باران و در ارتفاعات برف است که تا پایان هفته ادامه دارد .

ستاد مدیریت بحران چهارمحال و بختیاری نیز از مسافران خواست قبل از عزیمت به نقاط مختلف استان به ویژه مناطق برفگیر از وضعیت محورهای مواصلاتی آگاه شوند ، خودروی خود را به تجهیزات زمستانی مجهز کنند.

از مازندران نیز گزارش می رسد بارش باران که از ساعات اولیه شامگاه روز گذشته به ‌صورت آرام در بیشتر شهرهای مازندران  آغاز شده بود،  اکنون با شدت بیشتری ادامه دارد.

شدت بارش باران هم‌اکنون در شهرهای نوشهر و چالوس به حدی است که باعث آبگرفتگی معابر و خیابان‌های سطح شهر شده است.

همچنین آبگرفتگی موجب کندی عبور و مرور خودروها در سطح خیابان‌ها شده است و عابران و رهگذران را نیز غافلگیر کرده است.

بارش برف هم که از ساعاتی قبل در بخش‌های مختلفی از کجور آغاز شده بود ، موجب سفیدشدن این منطقه از غرب مازندران شده است.

هواشناسی استان مازندران اعلام کرد: وضعیت جوی استان تا امشب نیمه ابری تا ابری به تدریج همراه با بارندگی ، وزش باد و در ارتفاعات همراه با بارش برف است و کاهش دما تا 10 درجه هم در مازندران پیش بینی می شود.

سرهنگ مهیار رستگار سرپرست پلیس راه گیلان هم اعلام کرد : رانندگانی که قصد عزیمت به خلخال از جاده اسالم به خلخال را دارند ، خودروی خود را باید به زنجیر چرخ مجهز کنند .

در گردنه الماس واقع در جاده اسالم به خلخال 15 سانتیمتر برف به زمین نشسته است.

گزارش هواشناسی گیلان هم حاکیست بارندگی که هم اینک بصورت کم وبیش در برخی از مناطق گیلان ادامه دارد از عصر امروز به تدریج از سمت غرب استان کاهش خواهد یافت و  هوای گیلان برای فردا نیمه ابری تا ابری به تدریج با کاهش ابر پیش بینی شده است.

سرهنگ فرجی رئیس پلیس راه استان  آذربایجان شرقی گفت: آزاد راه تبریز- زنجان در محدوده شهرستان بستان آباد و گردنه شیبلی به علت بارش برف دیشب لغزنده بوده و در سایر جاده های استان تردد خودروها بصورت عادی برقرار است.

اداره کل هواشناسی آذربایجان شرقی هم اعلام کرد: آسمان استان در 24 ساعت آینده صاف تا نیمه ابری و با وزش باد ملایم خواهد بود.