صفحه نخست

تاریخ

ورزش

خواندنی ها

سلامت

ویدیو

عکس

صفحات داخلی

۰۷ مهر ۱۴۰۳ - ساعت
کد خبر: ۱۰۱۸۴۰
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۱۵ - ۲۷ اسفند ۱۳۹۱
لیگ برتر فوتبال
هفته سی ام لیگ برتر اوج حساسیت را در تهران و تبریز دنبال می کند و تیمهای استقلال، تراکتورسازی و سپاهان برای اینکه قهرمانی این فصل لیگ برتر را بدست آورند باید به معنای واقعی بجنگند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

نفت  -   استقلال
به گزارش انتخاب ورزشی، اگر چه در این بازی نفت میزبان است اما با تصمیم شورای تامین بازی در ورزشگاه آزادی برگزار خواهد شد این در حالی است که نفت تهران خواهان انجام بازی در ورزشگاه تختی تهران بود و حتی تهدید کرد در صورتیکه بازی در ورزشگاه مذکور انجام نشود بعد از انجام بازی در ورزشگاه آزادی به AFC شکایت می‌کنند.
نفت شانس اندکی برای کسب سهمیه آسیایی در لیگ برتر دارد و اگر می خواهد آسیایی شود باید استقلال را شکست بدهد. نفت تهران اگر موفق به شکست استقلال شود، رکورد شکست ناپذیری آبی‌ها را در نیم فصل دوم می‌شکند و همچنین در یک قدمی فولاد برای تصاحب سهمیه‌ی آسیا قرار می‌گیرد. حضور سیدحسین حسینی و امین منوچهری در نفت تهران و درحالی‌که هر دوی آنها در نیم فصل اول در استقلال حاضر بودند، به جذابیت‌های بازی خواهد افزود. این بازی برای آبی‌ها اهمیت خاصی دارد چراکه اگر استقلالی ها نخواهند که کارشان برای قهرمانی به اما و اگر کشیده نشود، باید تیم نفت را شکست بدهند.
استقلال هفته گذشته در یک بازی پرحاشیه تیم تراکتورسازی را شکست داد و پس از آن نیز موفق شد در لیگ قهرمانان آسیا العین امارات را مغلوب کند. حال باید دید که روند پیروزی های این تیم ادامه پیدا می کند یا خیر.
آبی‌پوشان در این مسابقه دو محروم دارند. آرش برهانی و حنیف عمران‌زاده نمی‌توانند مقابل نفت بازی کنند هرچند عمران‌زاده به دلیل اعتراضش به بازی نکردن در دیدار با العین در حال حاضر از سوی کادر فنی تنبیه انضباطی شده است اما نبود آرش برهانی می‌تواند برای استقلال دردسر درست کند. دیدار رفت دو تیم با نتیجه دو بر یک به سود استقلال به پایان رسید.
تیم داوری این مسابقه را داوران تهرانی آقایان حق وردی(درجه ملی)، ابوالفضلی(درجه بین المللی) و ایلدروم(درجه ملی) تشکیل می دهند. گرچه داوری حق وردی برای پرسپولیسی ها معمولا دارای حااشیه بوده است اما برای آبی ها براحتی قضاوت کرده است. مگر اینکه حضور حسین عسگری بعنوان ناظر این دیدار استرس و فشار بر روی تیم داوری را بالا ببرد.
تراکتورسازی - سپاهان
شاگردان اولیویرا در فصل اخیر در تبریز شکست نخورده اند و همین امر می‌تواند در انگیزه‌ی تراکتورسازان موثر باشد. تراکتورسازی در صورت شکست خوردن از سپاهان در این دیدار و پیروزی استقلال برابر نفت تهران تا حد زیادی از مدعیان قهرمانی فاصله می‌گیرد و شانس قهرمانی این تیم تا حد زیادی پایین می‌آید.  تراکتورسازی اگر بتواند سپاهان را شکست بدهد بازهم صدرنشین نخواهد شد و با 58 امتیاز در رده دوم قرار می‌گیرد. اما در صورت پیروزی سپاهان در تبریز امکان دارد که زردپوشان اصفهانی صدرنشین شوند به شرطی که منصور ابراهیم‌زاده سرمربی اصفهانی نفت بتواند هر سه امتیاز را از استقلال بگیرد. و یا با حفظ فاصله‌ی سه امتیازی‌اش برابر استقلال در بازی رو در رو برابر این تیم وضعیت مناسب‌تری داشته باشد. از مسائل جالب دیگر این دیدار می‌توان به بازی رفت دو تیم اشاره کرد. سنگین ترین شکست این فصل سپاهان را تراکتورسازی رقم زده است.
تساوی در این دیدار نتیجه‌ای است که تنها استقلال را شاد می‌کند و قطعا هیچ یک از دو تیم برای کسب یک امتیاز در این میدان حاضر نخواهند شد، همین امر به جذابیت‌های این دیدار خواهد افزود و می‌توان انتظار یک بازی تهاجمی از سوی دو تیم در این دیدار داشت. تراکتورسازی در این دیدار قاسم دهنوی و جواد کاظمیان را به دلیل محرومیت در اختیار ندارد و سپاهان هم علی احمدی و همچنین رسول خوروش سرپرست تیم محروم هستند.
دیدار رفت دو تیم با برتری چهار بر یک تراکتورسازی همراه بود.
داوری این دیدار به عهده فغانی، بهترین داور حال حاضر ایران است که به همراه کمک اولش، سخندان کاندید حضور در جام جهانی هستند. کمک دوم این دیدار میرزا بیگی از تهران می باشد گرچه دارای درجه ملی است اما در طول فصل نشان داده است که از بعضی از کمک داوران بین المللی حاضر برتر است.