arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۳۸۰۵۰
تاریخ انتشار: ۰۷ : ۱۶ - ۲۵ مرداد ۱۴۰۲

آیت الله جنتی: پیش ثبت‌نام، طراحی‌های مخالفان نظام برای کمرنگ شدن حضور داوطلبان را خنثی کرد

آیت الله جنتی دبیر شورای نگهبان عنوان کرد: در روزهای گذشته مرحله پیش ثبت‌نام داوطلبان نمایندگی دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی را پشت سر گذاشتیم. این امر، طراحی‌های مخالفان نظام برای کمرنگ شدن حضور داوطلبان را خنثی کرد و امیدواریم زمینه‌ساز تحقق راهبرد رقابت انتخابات باشد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایسنا: احمد جنتی در بخشی از سخنانش در جلسه امروز شورای نگهبان گریزی به انتخابات مجلس زد و عنوان کرد: در روزهای گذشته مرحله پیش ثبت‌نام داوطلبان نمایندگی دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی را پشت سر گذاشتیم. این امر، طراحی‌های مخالفان نظام برای کمرنگ شدن حضور داوطلبان را خنثی کرد و امیدواریم زمینه‌ساز تحقق راهبرد رقابت‌ انتخابات باشد.

وی در بخش دیگری از سخنانش محکوم کردن حمله تروریستی به حرم حضرت شاهچراغ (ع) در شهر شیراز اظهار داشت: روز یکشنبه این هفته دشمنان ملت ایران با حمله تروریستی به حرم حضرت احمد بن ‌موسی (ع) تعدادی از هموطنان‌مان را شهید و مجروح کردند.این حادثه ناگوار را به مصیبت‌دیدگان تسلیت می‌گویم و علو درجات شهدای این جنایت و سلامتی مجروحان را از درگاه خداوند مهربان خواستارم. این رفتارهای غیرانسانی قدرت‌های استکباری و ایادی آن‌ها علیه مردم شریف ایران سابقه‌ای طولانی دارد و دلیل اصلی آن هم مقاومت عزتمندانه تاریخی مردم ایران اسلامی در برابر خواسته‌های ظالمانه آن‌هاست.

وی گفت: کشورهای سلطه‌گر و در راس آن‌ها آمریکای جنایتکار در راستای دستیابی به مطامع مادی خود همواره مشغول توطئه علیه مردم سایر کشورها بوده‌اند و در این راه کم‌ترین ارزش برای جان مردم قائل نیستند. ماهیت جنایات امروز استکبار جهانی علیه مردم ایران نیز با جنایات دهه‌های گذشته تفاوتی ندارد و تنها شکل آن تغییر کرده است.

دبیر شورای نگهبان در همین رابطه به کودتای آمریکایی ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ که چند روز دیگر سالروز آن است، اشاره کرد و بیان داشت: مطالعه رفتار آمریکایی‌ها در آن حادثه برای همه و به‌ویژه جوانان ضروری است و باعث می‌شود فریب لحن مزورانه آمریکایی‌ها را نخورند. نگاه دقیق به اتفاقات قرن حاضر، هم ذات استکباری و بناشده بر ظلم جهان سلطه را آشکار می‌کند و هم اثبات می‌کند که تنها راه حفظ عزت و پیروزی در برابر اقدامات آن‌ها مقاومت است. پیروزی مردم سرافراز ایران اسلامی در صحنه‌های مختلف و از جمله جنگ تحمیلی ۸ ساله، پیروزی جوانان حزب‌الله لبنان در جنگ نابرابر ۳۳ روزه و سایر پیروزی‌های غرورآفرین جبهه جهانی مقاومت جلوه‌هایی از تحقق سنت‌ الهی نابودی جبهه باطل و اقتدار جبهه حقیقت‌طلبی است.

وی به فرارسیدن سالروز بازگشت آزادگان به میهن اسلامی نیز اشاره کرد و ضمن گرامیداشت این روز گفت: زندگی این عزیزان سرشار از درس‌های گرانقدر صبر و مقاومت است و اثبات می‌کند تنها راه دستیابی به زندگی عزتمندانه، ایستادگی در برابر ظلم ظالمان است

نظرات بینندگان