arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۷۸۹۲۷
تاریخ انتشار: ۲۹ : ۱۷ - ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳

وزیر علوم: تعداد کمی از اساتید در سطح دانشگاه‌ها اخراج شدند / هیچ اخراجی بدون دلیل و با نگاه سیاسی نبوده / یک سری قوانین و مقررات وجود دارد که هر کسی آن را رعایت کند، هیچ مشکلی برایش پیش نمی‌آید

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: موضوع جوسازی در خصوص اخراج استادان صحت ندارد، آنها چشم‌وچراغ دانشگاه و جامعه هستند که همواره از توان علمی و تخصصی این نخبگان برای پیشرفت کشور بهره خواهیم برد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 ایرنا: وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: موضوع جوسازی در خصوص اخراج استادان صحت ندارد، آنها چشم‌وچراغ دانشگاه و جامعه هستند که همواره از توان علمی و تخصصی این نخبگان برای پیشرفت کشور بهره خواهیم برد.
 
محمدعلی زلفی‌گل روز شنبه در حاشیه کلنگ زنی یک طرح آموزشی دانشگاه یاسوج در جمع خبرنگاران اظهار کرد: به طور یقین هیچ اخراجی بدون دلیل و با نگاه سیاسی و یا بدون توجه به توانمندی‌های و ظرفیت های آنها نبوده است.
 
وی افزود: استادان سرمایه‌های جامعه و افتخار جامعه دانشگاهی هستند و یک سری قوانین و مقررات وجود دارد که هر کسی آن را رعایت کند، هیچ مشکلی برایش پیش نمی‌آید.
 
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری تصریح کرد: برای نمونه یک عضو هیات‌ علمی باید نظم کلاس، اداری و حرفه‌ای را به طور کامل رعایت کند، چنانچه یک عضو هیات‌ علمی نتواند ترفیع سالانه‌اش را بگیرد شامل رکود علمی می‌شود.
 
زلفی‌گل عنوان کرد: به‌هرحال باید تبدیل وضعیت اعضای هیات‌علمی توسط مرجع ذی‌صلاح بررسی و تأیید شود.
 
وی ابراز کرد: تعداد کمی از اساتید در سطح دانشگاه‌ها اخراج شدند و بدون تردید مشکلاتی در زمینه آموزش، پژوهش و موارد دیگری داشتند، خیلی از این افراد بازنشسته بودند که جزو افراد اخراجی قلمداد شدند.
 
محمدعلی زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری صبح امروز شنبه (هشتم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳) به شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد سفر کرده است.
 
حضور در دانشگاه یاسوج و افتتاح سردر دانشگاه، زیارت مقبره شهید گمنام، کلنگ‌زنی دومین خوابگاه متاهلی، بازدید از چندین پروژه فعال و در حال ساخت و مصاحبه با شبکه سراسری به صورت زنده از خبر ۱۴ و نشست با اعضای هیات رئیسه دانشگاه یاسوج از برنامه های این سفر است‌.
 
همچنین نشست آمایش آموزش عالی با حضور امام جمعه، استاندار، رؤسای دانشگاه ها ، نشست با اعضای هیات علمی در قالب جلسه گرامیداشت هفته معلم (استاد) و تجلیل از برگزیدگان و سرآمدان علمی از دیگر برنامه‌های این سفر یک روزه است.
نظرات بینندگان