arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۷۹۱۲۱
تاریخ انتشار: ۱۷ : ۱۴ - ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳

حماس: پیشنهاد مصر را برای السنوار فرستادیم و منتظر پاسخ هستیم

در میانه خوش‌بینی‌های محتاطانه و نشانه‌های مثبت در مذاکرات مصر و اسرائیل برای رسیدن به آتش‌بس در غزه، یک منبع از گروه حماس در گفتگو با العربیه فاش کرد که پیشنهاد مصر را به یحیی السنوار، رئیس جنبش حماس در نوار غزه فرستاده شد و افزود که «ما منتظر پاسخ به آن ظرف چند روز هستیم.»
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

العربیه: در میانه خوش‌بینی‌های محتاطانه و نشانه‌های مثبت در مذاکرات مصر و اسرائیل برای رسیدن به آتش‌بس در غزه، یک منبع از گروه حماس در گفتگو با العربیه فاش کرد که پیشنهاد مصر را به یحیی السنوار، رئیس جنبش حماس در نوار غزه فرستاده شد و افزود که «ما منتظر پاسخ به آن ظرف چند روز هستیم.»

این منبع بامداد یکشنبه نهم مرداد تاکید کرد، جنبش حماس برای هر پیشنهاد بین‌المللی برای برقراری آتش‌بس دیدگاهی مشترک با رهبری خود در نوار غزه و خارج از آن دارد.

پیش از این، شبکه خبری «القاهره» گزارش داد، مصر پیشنهادی به حماس برای آزادی ۲۰ تا ۴۰ گروگان اسرائیلی در ازای آتش‌بس در نوار غزه ارائه کرده است.

به گفته منابع مصری پیشنهاد قاهره ابتدا با طرف اسرائیلی مورد بحث قرار گرفته و سپس به حماس ارائه شد و این احتمال وجود دارد که ظرف چند روز آیندهمیان دو طرف توافقی حاصل شود، اگر چه در این زمینه هنوز ملاحظاتی وجود دارد.

از سوی دیگر سازمان رادیو و تلویزیون اسرائیل به نقل از یک منبع آگاه این کشور گزارش داد، که با وجود ملاحظات بنیامین نتانیاهو، تل‌آویو ظرف چند روز آینده ممکن است بر سر پیشنهاد مصر با حماس به توافق برسد.

حماس پذیرای هرگونه پیشنهاد برای آتش بس است

جنبش حماس روز گذشته اعلام کرد که پذیرای هرگونه پیشنهادی است که شامل توقف نهایی جنگ و خروج نیرو‌های اسرائیلی از نوار غزه باشد.

گفتنی است که نزدیک به ۱۲۹ اسیر اسرائیلی هنوز در داخل منطقه محاصره شده نوار غزه توسط حماس و دیگر گروه‌های فلسطینی نگهداری می‌شوند.

طبق برآورد‌های اسرائیلی احتمالا ۳۴ نفر از این این تعداد طی درگیری و بمباران‌ها در نوار غزه جان خود را از دست داده‌اند.

پیش از این در آواخر ماه نوامبر گذشته مقامات اسرائیلی طی توافقی با حماس توانستند حدود ۱۰۰ تن از اسرای خود را آزاد کنند.

نظرات بینندگان