arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۹۳۳۱۵
تاریخ انتشار: ۱۸ : ۱۱ - ۱۳ شهريور ۱۴۰۱

کمبود آب آشامیدنی سالم در مناطق سیل زده پاکستان

نیروهای امداد در حالی نسبت به کمبود آب آشامیدنی سالم در مناطق سیل زده پاکستان و افزایش موارد شیوع بیماری‌های ناشی از آب آلوده هشدار دادند که شمار قربانیان این حادثه از ۱۲۰۰ نفر فراتر رفته است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 ایسنا: نیروهای امداد در حالی نسبت به کمبود آب آشامیدنی سالم در مناطق سیل زده پاکستان و افزایش موارد شیوع بیماری‌های ناشی از آب آلوده هشدار دادند که شمار قربانیان این حادثه از ۱۲۰۰ نفر فراتر رفته است.

سازمان پزشکان بدون مرز اعلام کرد: دسترسی به آب سالم بزرگترین مشکل و چالش برای افرادیست که در تلاش برای یافتن مواد غذایی و سرپناه هستند.

مقامات دولت پاکستان روز گذشته در جلسه‌ای به ارزیابی گستردگی سیلاب پرداختند که موجب زیر آب رفتن یک سوم این کشور شده است.

گفته شده حداقل از سه قربانی سیل در این کشور یک نفر کودک است.

مقامات پاکستان اعلام کرده‌اند که کشور از منابع لازم برای مواجهه با بحران‌های بی‌سابقه برخوردار نیست. حدود ۱.۴ میلیون خانه بر اثر بارش باران‌های موسمی تخزیب شده و زندگی بیش از ۳۳ میلیون نفر تحت تاثیر سیلاب قرار گرفته است.

مقام ارشد مدیریت بلایای طبیعی پاکستان گفت: سال ۲۰۲۲ برخی از واقعیت های تلخ تغییرات اقلیمی را برای کشور به همراه داشته است.

صندوق کودکان ملل متحد (UNICEF) نیز اعلام کرده است کودکان بیشتری در معرض خطر مرگ ناشی از بیماری به دلیل کمبود آب سالم و بهداشتی قرار دارند. اکنون خطر بیماری‌های ناشی از آب آلوده همچون اسهال، وبا و مالاریا وجود دارد و کودکان بیشتری در معرض خطر مرگ قرار دارند.

به گزارش شبکه خبری بی بی سی، برآوردها حاکی از آن است که بر اثر وقوع سیلاب حداقل ۱۰ میلیارد دلار خسارت وارد شده و بسیاری از مردم پاکستان با کمبود جدی مواد غذایی مواجه هستند. به نزدیک به نیمی از محصولات کشاورزی این کشور خسارت وارد شده است.

نظرات بینندگان