arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۶۹۲۵۸
تاریخ انتشار: ۵۵ : ۲۳ - ۱۱ فروردين ۱۴۰۱
تورق خاطرات چهره‌ها در «انتخاب»؛

خاطرات آیت الله هاشمی رفسنجانی، ۱۱ فروردین ۱۳۷۷: ولایتی از زیاد بودن تعطیلات و رکود کاری دو هفته ی اول سال سخن گفت

خاطرات آیت الله هاشمی: دکتر [علی‌اکبر]ولایتى، درباره عدم کارآیى کارکنان دولت گفت و از زیادى تعطیلات و به خصوص رکودِکارى دو هفته اول سال. آقاى [عبدالعلی‌علی]عسکرى، [مدیرعامل شرکت فروشگاه‌های زنجیره‌ای رفاه]، گزارشى از رونق فروشگاه‌هاى رفاه داد که فروش سال ۱۳۷۶ آن‌ها به ۵۶ میلیارد تومان رسیده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

خاطرات روزنوشت مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی در سال ۱۳۷۷، هرشب در «انتخاب» منتشر می‌‌شود. پیشتر، خاطرات ایشان از سال ۵۸ تا ۷۶ در سرویس تاریخ «انتخاب» به صورت روزانه پوشش داده شده است.

در خاطرات آیت الله هاشمی رفسنجانی در روز ۱۱ فروردین ۱۳۷۷ آمده است:

امروز هم تمام وقت پیش از ظهر، صرف ملاقات با دیدارکنندگان عید و سفر مکه شد و گفتم، در روزهاى بعد این گونه دیدار‌ها ادامه نیابد. در این ملاقات‌ها، بعضى‌ها مطالبى هم مطرح نمودند.

آقاى [علیرضا]تابش که مسئولیت سازمان عمران در وزارت مسکن [و شهرسازی]را پذیرفته، از خالى و راکد بودن ظرفیت‌های مهندسى گفت و خواست، براى کار این نیرو‌ها درخارج از کشور فکرى بکنیم و براى طرح عمران شهر قم استمداد کرد.

آقاى [علی‌اکبر]طاهایى‌که پس از عزل از استاندارى گیلان، مشاور وزیر کشور شده، از فضاى سیاسى و غیرکارى مدیریت اجرایى کشور انتقاد داشت. آقاى [محمود]جمالى، نماینده کاشان، براى رونق گرفتن تفکر حزبى درکشور و حل مشکل آب‌کاشان استمداد کرد.

دکتر [علی‌اکبر]ولایتى، درباره عدم کارآیى کارکنان دولت گفت و از زیادى تعطیلات و به خصوص رکودِکارى دو هفته اول سال. آقاى [عبدالعلی‌علی]عسکرى، [مدیرعامل شرکت فروشگاه‌های زنجیره‌ای رفاه]، گزارشى از رونق فروشگاه‌هاى رفاه داد که فروش سال ۱۳۷۶ آن‌ها به ۵۶ میلیارد تومان رسیده است. آقاى [محمدرضا]نعمت‌زاده، [معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران]، براى اجرایى شدن طرح‌هاى پتروشیمى استمداد کرد و آقاى [اکبر]ترکان، [مدیرعامل سازمان گسترش و نو‌سازی صنایع ایران]، از رونق صنایع خودروسازى و از کسادى صنایع ماشین‌هاى مهندسى و صنعتى گفت.

در گزارش‌ها، اعلان اعتصاب دیگرى در اعتراض به محدودیت آیت‌الله منتظرى در نجف‌آباد، جلب توجه مى‌کند. حمله و اهانت مجدد منافقین در استکهلم به آقاى [عطاءالله]مهاجرانى، [وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی]و همراهانش که به زد و خورد هم کشیده است.

نظرات بینندگان