arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۶۹۲۵۹
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۲۱ - ۱۱ فروردين ۱۴۰۱

جهانبخش: به ما گفته بودند که قرار است بانوان عزیز هم به استادیوم بیایند / حتی داشتیم هماهنگ می‌کردیم که خانواده‌های بچه‌ها هم به مشهد بیایند / هنوز متوجه نشده ام علت چه بود که این اتفاق رخ نداد / برد تیم‌ملی به کام همه تلخ شد / صحبت از «حقِ» ورود زنان به استادیوم‌ در سال ۱۴۰۱ خنده‌دار و دردآور است

علیرضا جهانبخش در صفحه شخصی خود درمورد اتفاقات بازی ایران و لبنان و جلوگیری از ورود بانوان به ورزشگاه نوشت: بعد از بازی خیلی به داستان ورود زنان به استادیوم فکر کردم. قبل از بازی به ما گفتن که قرار است یکسری از زنان به استادیوم بیایند؛تقریباً ۱۰ درصد از جمعیت آقایان (که این هم خودش جالب است که چرا بیشتر نه؟
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

علیرضا جهانبخش در صفحه شخصی خود درمورد اتفاقات بازی ایران و لبنان و جلوگیری از ورود بانوان به ورزشگاه نوشت: بعد از بازی خیلی به داستان ورود زنان به استادیوم فکر کردم. قبل از بازی به ما گفتن که قرار است یکسری از زنان به استادیوم بیایند؛تقریباً ۱۰ درصد از جمعیت آقایان (که این هم خودش جالب است که چرا بیشتر نه؟

به گزارش «انتخاب»،  جهانبخش نوشت: 

به نام خداوند خالق زیبایی‌ها

بعد از بازی خیلی به داستان ورود زنان سرزمینم به استادیوم فکر کردم.
قبل از بازی به ما گفتن که قرار هست یک‌سری از بانوان عزیز به استادیوم بیان. تقریباً ۱۰٪ از جمعیت آقایان (که اینم خودش جالب هستش که چرا بیشتر نه؟!!) و برای من انجام این اتفاق تو شهر مقدس مشهد خیلی حس خوبی داشت و پیش خودم گفتم وقتی این مسئله تو مشهد داره اتفاق میفته، نوید روزهای خوبی رو برای آینده و ورود بانوان تو بازی‌های خانگی تیم‌ملی هم میده. این حس بین همه‌ی بچه‌های تیم‌ملی بود، حتی یک سری داشتیم هماهنگ میکردیم که مادران،خواهران، همسران و خانواده‌های بچه‌ها به مشهد بیان که هم زیارت کنند و همه از بازی تیم‌ملی لذت ببرند. هنوز متوجه نشدم علت چه بود ولی در آخرین لحظه این اتفاق نیفتاد و ما همچنان امیدوار بودیم که بانوان عزیزمون در مشهد، بالاخره میان استادیوم و از این بازی به اندازه‌ی آقایان لذت میبرن.

وقتی وارد زمین شدیم ورزشگاه پر از جمعیت (ممنونیم از صمیم قلب برای حضور و حمایت از تیم ملی) ولی متاسفانه خبری از بانوان نبود!!!

بعد از بازی و با دیدن صحنه‌ها و بی‌احترامی‌های مختلف برای حضور بانوان مشهدی به داخل استادیوم،شیرینی برد تیم‌ملی رو به کام همه تلخ کرد،

من همیشه گفتم ما در بخش بانوان (امکانات،حمایت،فراهم کردن پیشرفت در حوضه های مختلف)خیلی ضعیف عمل کردیم و برابری وجود نداشته.

از ضعف مدیریتی که بگذریم که دلیل اصلی تمام این اتفاقات هست،در حوزه‌ی ما فوتبال این بی برنامه گی و نبود علم کافی در بخش تصمیم‌گیری بسیار آسیب‌های جدی به تیم‌ملی و باشگاه‌های ما وارد میکنه که حذف استقلال و پرسپولیس یکی از اصلی‌ترینِ این مدیریت‌ها بود و خطراتی که میتونه در ادامه‌ی راه برای تیم‌های ملی هم داشته باشه.

به نظرم ورود بانوان به استادیوم ها میتونه به فرهنگ ما در مسیر مناسب کمک کنه و این باعث میشه که همگی (مرد و زن) از فوتبال به یک اندازه لذت ببرند،

صحبت از «حقِ» ورود زنان به استادیوم‌ها در سال ۱۴۰۱ شمسی و ۲۰۲۲ میلادی بسیار خنده‌دار و دردآور هست و ما از صمیم قلب امیدوار هستیم که در آینده‌ای نزدیک شاهد حضور همه‌ی بانوان عزیزمون در کنار آقایان در استادیوم‌ها باشیم. این «تیم‌ملی همه‌ی مردم ایران» هست و «همه» هم حق دارند برای تشویق، به استادیوم بیان. نود دقیقه برای نام «ایران» فریاد بکشند و تشویق کنند.

در آخر‌ ازتون می‌خواهم در سال جام‌جهانی و آماده‌سازی برای این تورنمنت بزرگ برای همه‌ی بچه‌ها و تیم‌ملی دعا کنید که با بازی‌های خوب دلتون رو شاد کنیم.

مخلص
علیرضا جهانبخش

نظرات بینندگان