arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۴۵۸۱۸
تاریخ انتشار: ۰۳ : ۰۰ - ۱۳ آبان ۱۴۰۰
تورق خاطرات چهره‌ها در «انتخاب»؛

خاطرات آیت الله هاشمی رفسنجانی، ۱۲ آبان ۱۳۷۷

خاطرات آیت الله هاشمی: رهبرى در صحبت‌هاى امروز، به كسانى كه رابطه با آمريكارا حلال مشكلات مى‌دانند، حمله كردند؛ احتمالاً به دولت برخورد داشته باشد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

خاطرات روزنوشت مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی در سال ۱۳۷۷، هرشب در «انتخاب» منتشر می‌‌شود. پیشتر، خاطرات ایشان از سال ۵۸ تا ۷۶ در سرویس تاریخ «انتخاب» به صورت روزانه پوشش داده شده است.

 

امروز در منزل بودم. وقتم با مطالعه براى خطبه‌هاى جمعه در مورد فضایل على(ع) در كتب اهل سنت و اصلاح كتابخانه و نمايه‌هاى تفسير [راهنما] و خاطرات [اسدالله] عَلَم گذشت. عفت به منزل محسن رفت. براى ظهر آبگوشت گذاشته بود. قرار بود، مواظبت‌كنم كه نسوزد، ولى سوخت! ظهر فاطى و ياسر و مهدى و بچه‌هايشان آمدند؛ حاضرى داشتيم. غذا از مطبخ پاسدارها گرفتيم. مهدى از لزوم ساخت لوله گاز جديد براى صادرات، صحبت كرد و ياسر متن نهايى خاطرات سال 1360 [= عبور از بحران] را كه براى چاپ آماده شده، آورد. رهبرى در صحبت‌هاى امروز، به كسانى كه رابطه با آمريكارا حلال مشكلات مى‌دانند، حمله كردند؛ احتمالاً به دولت برخورد داشته باشد.

آمار تلفات جانى طوفان ميچ در آمريكاى مركزى، به ده هزار نفر نزديك مى‌شود. بيشترين تلفات در هندوراس و نيكاراگوئه بود كه باران شديد، سيل و رانش زمين، باعث مدفون شدن روستاها شده است. مسأله عراق به سوى بحران پيش مى‌رود و ریيس‌جمهور و وزير دفاع آمريكا، تهديد به حمله نظامى‌كرده‌اند.

نظرات بینندگان