arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۸۱۵۷۳
تاریخ انتشار: ۳۱ : ۱۴ - ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳

امام جمعه کرج: عده‌ای غرب زده به دنبال بهانه می‌گردند تا ساختار‌های ارزشی را تخریب کرده و نقش حیاتی بانوان را از بین ببرند

حسینی همدانی، امام جمعه کرج مطرح کرد: در داخل کشور عده‌ای غرب زده به دنبال بهانه می‌گردند تا ساختار‌های ارزشی را تخریب کنند و نقش حیاتی بانوان را ولو با شعار‌هایی مانند زن، زندگی، آزادی از بین ببرند و اربابان خود را خوشحال کنند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مهر: امام جمعه کرج گفت: دور دوم انتخابات به اندازه مرحله اول اهمیت دارد و باید دقت کنیم که مجلس از اقتدار لازم برخوردار باشد. مردم با دقت رأی می‌دهند اما باید پاسخگوی رأی خود در قیامت باشند.
 
آیت الله سید محمدمهدی حسینی در خطبه‌های نماز جمعه کرج مطرح کرد: در داخل کشور عده‌ای غرب زده به دنبال بهانه می‌گردند تا ساختارهای ارزشی را تخریب کنند و نقش حیاتی بانوان را ولو با شعارهایی مانند زن، زندگی، آزادی از بین ببرند و اربابان خود را خوشحال کنند.
 
نماینده ولی فقیه در استان البرز با تاکید بر ضرورت توجه به الگوسازی، این امر را هویت بخش خواند و مطرح کرد: رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند که وظیفه زنان مسلمان به ویژه زنان جوان و دختران این است که هویت والای زن اسلامی را آنچنان زنده کنند که چشم دنیا را به خود جلب کنند.
 
وی با اشاره به نقشه‌های پلید دشمنان برای دختران تصریح کرد: کسانی که باید در این زمینه به فکر باشند منفعلانه عمل می‌کنند، در صورتی که دشمنان برای کار خود برنامه ریزی و طراحی دارند و در راستای تحقق اهدافشان در صورت لزوم به قسمت‌های دیگر فشار وارد می‌کنند تا نتیجه دیگری را رقم بزنند.
 
آیت الله حسینی همدانی بیان کرد: دختران محور تمدن نوین هستند و از دامان آنها در آینده مردان بزرگ تربیت می‌شوند، به همین دلیل دشمنان روی دختران سرمایه گذاری و برنامه ریزی کرده‌اند. تربیت در چنین شرایطی دشوار است اما با همت می‌توان نکات اصلی شخصیتی و زندگی الگوها را به خوبی شناخت.
 
بانوان نسل تمدن ساز تربیت کنند
 
امام جمعه کرج با بیان اینکه همچنین می‌توان سرفصل‌ها را متناسب با زندگی امروز و شرایط سنی دختران به صورت هنرمندانه و دقیق تعریف کرد، خاطرنشان کرد: تمام بانوان الگوی ما در مرحله اول مهمترین وظیفه را متوجه خانواده می‌دانستند. بانوان باید نسلی را تربیت کنند که تمدنی فکر کند و تمدن ساز باشد.
 
وی عنوان کرد: بانوان الگوی ما به علم، ایمان، تقوا، ساده زیستی و بهداشت توجه داشتند و در مقابل روش‌های جاهلی در نگاه ابزاری و ارزان قیمت به دختران و تأمین غریزه‌ها می‌ایستادند. بانوان و دختران مراقب باشند در زمین دشمن بازی نکنند و جایگاه رفیع خود را که نظام خلقت و خدا برایشان در نظر گرفته ارج بنهند.
 
نماینده ولی فقیه در استان البرز با تاکید بر اینکه بانوان مواظب باشند در دام سیاست‌های استکباری و دشمنان گرفتار نشوند، افزود: چند سالی است که صهیونیست‌ها برای انجام توافقی ابراهیم تلاش می‌کنند و بیشترین نفع آنها مربوط به نفوذ شرکت‌های امنیتی و سرمایه گذاری در اقتصاد کشورهای حاشیه خلیج فارس است.
 
آیت الله حسینی همدانی افزود: امارات حدود ۲۰ سال به عنوان دیپلماسی پنهان با رژیم صهیونیستی روابط مخفی داشت و چهار سال پیش توافق ابراهیم که همان عادی سازی روابط است را رسماً با اسرائیل اعلام و سپس بحرین در همان سال توافق را امضا کرد و بعد سودان و مغرب به آن پیوستند.
 
اعلام موجودیت مقاومت اسلامی بحرین
 
وی افزود: این مسیر با همین روند پیش رفت تا کابینه نتانیاهو در دور جدید بر سر کار آمد و افراطی گری و خشونت علیه فلسطین را تشدید کرد و این توافق به خطر افتاد و متزلزل شد. در حال توافق با عربستان بودند که طوفان الاقصی رخ داد و همه چیز را به هم ریخت و کشورهای منطقه به فکر خروج از توافق افتادند.
 
امام جمعه کرج با اشاره به اینکه دو سال پیش آن کشورها پس از ۶ سال قطع رابطه با ایران رابطه دیپلماتیک خود را با این کشور از سر گرفتند، بیان کرد: پس از نسل کشی گسترده در غزه نگاه دنیا به رژیم صهیونیستی تقریباً اصلاح شد و همه کشورهای منطقه فهمیدند عادی سازی روابط با این رژیم برایشان امنیت نمی‌آورد.
 
آیت الله حسینی همدانی با بیان اینکه قطع رابطه در برخی نقاط دیگر از جهان با رژیم پلید صهیونیستی بخاطر نسل کشی و جنایت علیه انسان‌های بی گناه حیثیت برای این رژیم باقی نگذاشته است، عنوان کرد: حرکت دانشجویی که در عالم به راه افتاده نیز در مسیر همین قطع رابطه است.
 
نماینده ولی فقیه در استان البرز اظهار کرد: آنچه که این روزها از اهمیت ویژه برخوردار شد و نشان داد این توافق به دردشان نمی‌خورد، اعلام موجودیت مقاومت اسلامی بحرین است؛ بحرینی که به دنبال عادی سازی و جزو اولین کشورهایی بود که توافق کرد و اکنون مقاومت اسلامی در آن محقق شد و اعلام موجودیت کرد.
 
فارسی را پاس بداریم
 
وی با اشاره به اینکه بی حیثیتی این رژیم غاصب در حال تکمیل است، مطرح کرد: ۲۵ اردیبهشت روز پاسداشت زبان فارسی و بزرگداشت فردوسی است. زبان فارسی یکی از بزرگترین سرمایه‌های معنوی با عقبه چند هزار ساله و از مؤلفه‌های اصیل هویت ملی ماست و گستردگی جغرافیایی نیز دارد.
 
امام جمعه کرج با بیان اینکه صدها هزار نسخه خطی فارسی در کتابخانه های جهان موجود است، این زبان را زبان دوم عالم اسلام و شیعه دانست و عنوان کرد: همواره زبان وسیله‌ای برای دخالت کشورهای استعماری بوده تا با این حربه ایجاد اختلاف و سلطه گری کنند و امروز هم در حال استفاده از این حربه هستند.
 
نماینده ولی فقیه در استان البرز با تاکید بر ضرورت دقت بیشتر مسؤولان در این زمینه خاطرنشان کرد: به خصوص در تبلیغاتی که از صداوسیما پخش می‌شود و نیز سر در مغازه‌ها باید دقت کرد که از کلمات بیگانه استفاده نشود؛ باید فارسی را پاس بداریم.
 
آیت الله حسینی همدانی تصریح کرد: امروز زبان فارسی پیام و آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب را با مردم آزاده جهان به اشتراک گذاشته است. این زبان باید گسترش یابد و نفوذ آن در سطح جهان روز به روز افزایش یابد. فارسی بنویسید و واژه سازی و ایجاد اصلاح کنید.
 
وی با بیان اینکه یکی از ابعاد تحقق اقتدار ملی این است که زبان فارسی را به عنوان زبان معیار حفظ کنیم و گسترش دهیم، گفت: دور دوم انتخابات هم به اندازه مرحله اول اهمیت دارد و باید دقت کنیم که مجلس از اقتدار لازم برخوردار باشد. مردم با بصیرت و دقت رأی می‌دهند اما باید پاسخگوی رأی خود در قیامت باشند.
نظرات بینندگان