arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۴۵۶۶۸
تاریخ انتشار: ۰۱ : ۰۰ - ۱۲ آبان ۱۴۰۰
تورق خاطرات چهره‌ها در «انتخاب»؛

خاطرات آیت الله هاشمی رفسنجانی، ۱۱ آبان ۱۳۷۷: غلامرضا آقازاده گفت، خاتمی جلسه هیأت‌دولت با عصبانیت با آقاى محمدجواد لاریجانى برخورد کرده است

خاطرات آیت الله هاشمی: آقاى [غلامرضا] آقازاده، [رییس سازمان انرژی اتمی] آمد. گزارشى از پيشرفت كار نيروگاه بوشهر و چرخه سوخت و قرارها با روسيه در مورد گداخت و ليزر داد. از عدم توجه آقاى خاتمى، [رییس‌جمهور] گله‌مند است و اضافه‌كرد، چند روز پيش در جلسه هیأت‌دولت، با عصبانيت با آقاى محمدجواد لاريجانى برخورد كرد و نيز به وزرا كه چرا جواب تخریب‌ها را نداده‌اند و انتظار دارند كه ریيس‌جمهور شخصاً جواب بدهد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

خاطرات روزنوشت مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی در سال ۱۳۷۷، هرشب در «انتخاب» منتشر می‌‌شود. پیشتر، خاطرات ایشان از سال ۵۸ تا ۷۶ در سرویس تاریخ «انتخاب» به صورت روزانه پوشش داده شده است.

 

[آقای سیدمحمدعلی لواسانی]، فرزند شهيد لواسانى آمد. از عدم توجه كافى به فرزندان شهدا، به خصوص آنها كه مادران‌شان ازدواج مجددكرده‌اند و مشكل روحى دارند، گله داشت. گفت، با جمعى از فرزندان ديگر شهدا، جمعيتى به نام «فرزندان امام»، براى كمك به نيازمندان خانواده شهدا تشكيل داده‌اند. اخيراً در سفر اردویى، اتوبوس‌آنها حادثه ديده و مورد تعقيب قرار گرفته‌اند و كمك خواست.

آقاى [علی] آهنى آمد. سمت سفارت در ايتاليا گرفته است. مشورت‌كرد و اميدوار است، همكارى‌ها توسعه يابد. گفتم، مسأله شنوك‌ها را پيگيرى كند. آقاى موحدى، فرمانده سپاه حفاظت آمد. از وضع اقتصادى و سياسى كشور، اظهار نگرانى‌كرد و گفت، مردم از شما انتظار دارند كه اقدامى بكنى. راجع به وضع محافظان نيز صحبت كرديم.

آقاى [غلامرضا] آقازاده، [رییس سازمان انرژی اتمی] آمد. گزارشى از پيشرفت كار نيروگاه بوشهر و چرخه سوخت و قرارها با روسيه در مورد گداخت و ليزر داد. از عدم توجه آقاى خاتمى، [رییس‌جمهور] گله‌مند است و اضافه‌كرد، چند روز پيش در جلسه هیأت‌دولت، با عصبانيت با آقاى محمدجواد لاريجانى برخورد كرد و نيز به وزرا كه چرا جواب تخریب‌ها را نداده‌اند و انتظار دارند كه ریيس‌جمهور شخصاً جواب بدهد. به طوركلى، از وضع بودجه و عدم توجه به واقعيات اظهارنگرانى‌كرد و گفت، فقط با استفاده از هفت ميليون دلار ارزى كه در اختيار آقاى [رضا] امراللهى، [رییس سابق سازمان انرژی اتمی] بوده، توانسته كار را به اينجا برساند و با اينكه رهبري آماده‌اند كه اجازه فوق‌العاده براى مسأله اتم بدهند، آقاى خاتمى، اقدام براى گرفتن اجازه نكرده‌اند.

ظهر عفت آمد. به عيادت [باجناقم] آقاى [مهدی] سلامت رفته بود؛ گفت، حالش بد است. عفت براى حمايت از سرطانى‌ها كمك مي‌كند. عصر آقاى [عیسی] كلانترى، [وزیر کشاورزی] آمد. گزارشى از سفر به كوبا و اردن داد و گفت، هر دو كشور از توريسم استفاده زيادى دارند و با ذكر مشكلات اقتصادى كشور گفت، جامعه از شما انتظار دارد كه براى کمک به حل مشكلات وارد عمل شويد و گفت، امروز در دانشگاه تهران، در جمعى از اساتيد دانشگاه بوده و آنها گفته‌اند، فقط از رفسنجانى ساخته است كه با مذاكره با رهبرى و دولت، كارها را سامان دهد.

شب به ورزشگاه انقلاب رفتم و با دستگاه‌هاى مخصوص، ورزش كمر و زانو تمرين كردم. آقاى [مصطفی] هاشمى‌طبا، [رییس سازمان تربیت بدنی] مى‌گويد، درد كمر را علاج مى‌كند. امروز طوفانى با سرعت 300 كيلومتر در روسيه، خسارات و تلفات وارد كرده است.

نظرات بینندگان