arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۲۷۱۵۱
تاریخ انتشار: ۵۹ : ۲۳ - ۱۹ تير ۱۴۰۰
تورق خاطرات چهره ها در «انتخاب»؛

خاطرات آیت الله هاشمی رفسنجانی، ۱۹ تیر ۱۳۷۷: برخلاف پيش‌بينى «ميلیتاراويچ» اهل اسلواكى، در تهران زلزله‌اى رخ نداد

خاطرات آیت الله هاشمی: برخلاف پیش‌بینى «میلیتاراویچ» اهل اسلواکى، در تهران زلزله‌اى رخ نداد؛ گرچه دیروز در آذربایجان و ترکیه زلزله بود. در الجزایر، مخالفت بربر‌ها براى جلوگیرى از رسمى و انحصارى شدن زبان عربى و بازتاب اخبار مربوط به ارتقای موقعیت دولت فلسطین در سازمان ملل ادامه دارد؛ با موافقت ۱۲۴ رأى، در مقابل فقط چهار رأى -آمریکا و اسراییل و جزایر مارشال و... - در مجمع عمومى تصویب شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

خاطرات آیت الله هاشمی رفسنجانی، ۱۹ تیر ۱۳۷۷: برخلاف پيش‌بينى «ميلیتاراويچ» اهل اسلواكى، در تهران زلزله‌اى رخ نداد

خاطرات روزنوشت مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی در سال ۱۳۷۷، هرشب در «انتخاب» منتشر می‌‌شود. پیشتر، خاطرات ایشان از سال ۵۸ تا ۷۶ در سرویس تاریخ «انتخاب» به صورت روزانه پوشش داده شده است.

در گزارش‌ها، آشوب‌هاى ايرلند شمالی مورد توجه است كه روز به‌ روز به تعداد تظاهرات‌كنندگان پروتستان افزوده مى‌شود و علامتى براى مشكل تلاش‌هاى صلح است. مرگ عجيب [موشود] ابیولا، در زندان لاگوس در نيجريه هم مسأله‌ساز است. امروز گروهى از پزشكان خارجى آنجا، جسد او را براى شناسايى علت مرگ، كالبدشكافى مى‌كنند و مسلمانان طرفدارش و خانواده‌اش، دست بردار نيستند؛ تلفات هم كم نيست.

در منزل بودم. ظهر بچه‌ها جمع بودند. محسن و بچه‌ها هم از سفر مراجعت كرده‌اند. بيشتر وقتم به اصلاح پيش‌نويس کتاب كليد قرآن در واژه‌هاى «آتش» و «آخرت» گذشت؛ اشكالات اساسى دارد.

برخلاف پيش‌بينى «ميلیتاراويچ» اهل اسلواكى، در تهران زلزله‌اى رخ نداد؛ گرچه ديروز در آذربايجان و تركيه زلزله بود. در الجزاير، مخالفت بربرها براى جلوگيرى از رسمى و انحصارى شدن زبان عربى و بازتاب اخبار مربوط به ارتقای موقعيت دولت فلسطين در سازمان ملل ادامه دارد؛ با موافقت 124 رأى، در مقابل فقط چهار رأى -آمريكا و اسرایيل و جزاير مارشال و...- در مجمع عمومى تصويب شد. از ياسر خواستم كه مديريت چاپ كتاب خاطرات سال 1360 [= عبور از بحران] را كه محسن، در دفتر نشر معارف انقلاب آماده‌سازي كرده است، به عهده بگيرد.

 

نظرات بینندگان