arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۱۳۴۱۲
تاریخ انتشار: ۲۲ : ۱۸ - ۲۹ فروردين ۱۴۰۰

بنیانگذار ادوبی و خالق پی‌دی‌اف در ۸۱ سالگی از دنیا رفت

چارلز گسچه که شرکت فناورانه ادوبی را سال ۱۹۸۲ همراه جان وارناک بنیان نهاد و نقشی اساسی در به وجود آمدن قالب سند حمل‌پذیر یا پی‌دی‌اف داشت، روز جمعه در ۸۱ سالگی در کالیفرنیا از دنیا رفت. راه‌اندازی شرکت ادوبی و بیرون آمدن نرم‌افزارهای محبوب و کاربردی آکروبات، ایلاستریتر، پره‌میر، پی‌دی‌اف و فتوشاپ انقلابی بزرگ در دنیای فناوری‌های صوتی و تصویری به وجود آورد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

بی بی سی: چارلز گسچه که شرکت فناورانه ادوبی را سال ۱۹۸۲ همراه جان وارناک بنیان نهاد و نقشی اساسی در به وجود آمدن قالب سند حمل‌پذیر یا پی‌دی‌اف داشت، روز جمعه در ۸۱ سالگی در کالیفرنیا از دنیا رفت.

راه‌اندازی شرکت ادوبی و بیرون آمدن نرم‌افزارهای محبوب و کاربردی آکروبات، ایلاستریتر، پره‌میر، پی‌دی‌اف و فتوشاپ انقلابی بزرگ در دنیای فناوری‌های صوتی و تصویری به وجود آورد. با این حال، گسچه ۱۰ سال پس از بنیان نهادن ادوبی موضوع یک پرونده آدم‌ربایی شد و چهار روز هم در اسارت رباینده‌ها ماند.

آدم‌رباهای مسلح در ۱۹۹۲ گسچه را در دفترش ربودند و به مکانی در هالیستر کالیفرنیا بردند. آنها برای آزاد کردن او پول خواسته بودند و چهار روز بعد، یکی از متهمان پرونده با ۶۵۰ هزار دلار پول نقد بازداشت شد و پلیس را به محل پنهان کردن گسچه برد. سال ۲۰۰۹ باراک اوباما در کاخ سفید از گسچه و وارناک میزبانی و مدال ملی فناوری را به آنها اهدا کرد.

نظرات بینندگان