arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۰۱۲۹۹
تاریخ انتشار: ۵۷ : ۲۲ - ۱۰ فروردين ۱۳۹۷

دو مقام ارشد آمریکایی: ترامپ خواهان خروج از سوریه است

تهران – ایرنا – دو مقام ارشد آمریکایی روز جمعه اعلام کردند: دونالد ترامپ رئیس جمهوری این کشور از مشاورانش خواسته است که نیروهای آمریکایی را از سوریه خارج کنند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، ترامپ روز پنجشنبه در سخنانی در ایالت اوهایو اظهار داشت که خواهان خروج نیروهای آمریکایی از سوریه است.
رئیس جمهوری آمریکا گفت: ما به زودی از سوریه خارج خواهیم شد.
مقام های دولت آمریکا که خواستند نامشان فاش نشود، به رویترز گفتند: اظهارات ترامپ بیانگر آن است که در داخل دولت این کشور بحث هایی درباره خروج از سوریه جریان دارد.
یک مقام آمریکایی گفت، ترامپ روشن کرد که «زمانی که داعش و بقایای آن نابود شدند، آمریکا به دنبال آن خواهد بود که کشورهای منطقه نقش بیشتری در تضمین امنیت [سوریه] ایفا کنند.»
به گفته این مقام آمریکایی، سیاست های کاخ سفید در این زمینه هنوز نهایی نشده است.
یک مقام دیگر نیز اظهار داشت: مشاوران امنیت ملی ترامپ به رئیس جمهوری گفته اند که باید شمار اندکی از نیروهای آمریکایی دستکم تا دو سال در سوریه بمانند.
وی افزو: هدف از ادامه حضور این نیروها آن است تا «دستاوردهای حاصل شده در مقابل شبه نظامیان حفظ شده و سوریه اساسا به پایگاهی دائمی برای ایران تبدیل نشود.»
به گفته این مقام آگاه، مشاوران ارشد رئیس جمهوری آمریکا اخیرا در جلسه ای در کاخ سفید در خصوص سوریه گفت وگو کردند اما هنوز به راهبردی نهایی نرسیده اند که بتوانند آن را به ترامپ پیشنهاد دهند.
چهار مقام وزارت خارجه، وزارت دفاع و آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) روز جمعه گفتند که از اظهارات ترامپ در مورد سوریه غافلگیر شده اند.
حدود دو هزار نیروی نظامی آمریکایی در سوریه هستند. روز پنجشنبه در جریان انفجاری در سوریه یک نیروی آمریکایی کشته شد.
شبک**9423**9122
نظرات بینندگان