arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۴۱۲۳
تاریخ انتشار: ۲۱ : ۱۵ - ۰۸ آبان ۱۳۹۶

طرح اتهامات جدید علیه روسیه در پرونده ترور کندی/ واکنش مسکو

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

وزارت امور خارجه روسیه گمانه زنی های رسانه های آمریکایی درخصوص ارتباط نیروهای اطلاعاتی شوروی سابق با قتل جان اف کندی رئیس جمهوری آمریکا را رد کرد.

به گزارش انتخاب، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: گمانه زنی های مربوط به ارتباط قتل جان کندی رئیس جمهور 35 ساله آمریکا با نیروهای امنیتی شوروی تهمت بی اساس است.

طرح اتهامات جدید علیه روسیه در پرونده ترور کندی/ واکنش مسکو

خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از زاخارووا نوشت: حتی بسختی بتوان تصور کرد که این موضوع امروز بدین صورت غیرمتمدنانه وبرای اهداف سیاسی مطرح شود.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه خاطرنشان کرد: بخوبی علت توجه جامعه بین الملل و حتی تاریخ شناسان و کارشناسان سیاسی به این موضوع را درک می کنم، آنها سالهاست که در پی حقیقت هستند.

وی افزود: چند دهه است که این اطلاعات محرمانه نگاه داشته شده اند و امروز پیرامون قتل کندی تهمت های ناروا و بی اساس به روسیه زده می شود.

دولت آمریکا به تازگی پس از چندین دهه، صدها صفحه از اسناد سر به مهر ترور «جان اف. کندی» سی و پنجمین رئیس جمهوری این کشور را منتشر کرده است و در این میان، موارد جالب توجهی از جمله نگرانی اتحاد جماهیر شوروی از وقوع جنگ احتمالی با آمریکا به چشم می‌خورد.

به گزارش شبکه تلویزیونی راشاتودی، یک مقام سیا در گزارشی مدعی است که اعضای حزب کمونیست در این کشور معتقد بودند که این ترور، بخشی از توطئه «راست‌های افراطی» آمریکا بوده است.

در این گزارش از نگرانی آن‌ها در خصوص احتمال شلیک موشک به سمت شوروی از سوی «برخی ژنرال‌های سهل‌انگار آمریکایی در خلاء رهبری به وجود آمده» صحبت شده است.

برخی رسانه های آمریکایی با استناد به این اسناد محرمانه فاش شده، مسکو را به دست داشتن در قتل کندی متهم کرده اند.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان