arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۴۸۸۱۱
تاریخ انتشار: ۲۲ : ۱۸ - ۱۹ خرداد ۱۳۹۶

بازدید نماینده آمریکا از تونل‌های حماس در مرز غزه

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : نماینده آمریکا در سازمان ملل طی سفر به فلسطین اشغالی، از یکی از تونل‌های حماس در مرز غزه بازدید کرد.

به گزارش انتخاب به نقل از فارس، «نیکی هیلی» نماینده آمریکا در سازمان ملل که اکنون در فلسطین اشغالی به سر می‌برد، از یکی از تونل‌های جنبش مقاومت اسلامی «حماس» نزدیکی نوار غزه بازدید کرد.

هیلی روز پنجشنبه در ادامه سفرش به فلسطین اشغالی، همراه با «دنی دانون» نماینده رژیم صهیونیستی در ملل متحد و «آویو کوخاوی» معاون ستاد کل ارتش این رژیم به نزدیک مرز نوار غزه رفته و از مناطق جنگ سال 2014 بازدید کرد.

به نوشته نشریه «یدیعوت آحرونوت» وی همچنین از گذرگاه مرزی «کرم ابوسالم» که کمک‌های سازمان ملل از آن وارد نوار غزه می‌شود، بازدید کرده و قرار است به مرزهای شمالی فلسطین اشغالی با لبنان نیز سفری داشته باشد.

نماینده آمریکا در سازمان ملل پیشتر از دیوار ندبه و تونل‌های زیر مجموعه مسجدالاقصی در قدس اشغالی بازدید داشته و تاکید کرده بود برای لغو و بی‌اثر کردن قطعنامه شورای امنیت در محکومیت شهرک‌سازی‌ها در اراضی فلسطینیان و همچنین برسمیت شناخته شدن حاکمیت اسرائیل بر بلندی‌های جولان اشغالی تلاش خواهد کرد.

هیلی روز گذشته (چهارشنبه) برای اولین بار بعنوان نماینده آمریکا در سازمان ملل، طی سفر 3 روزه به فلسطین اشغالی رفته و بعد از دیدار با مقامات صهیونیستی، قرار است با سران تشکیلات خودگردان نیز دیداری داشته باشد.

حضور وی در فلسطین اشغالی چند هفته پس از سفر «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا به این منطقه و دیدار با مقامات اسرائیلی انجام می‌شود.
نظرات بینندگان