arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۲۸۷۲
تاریخ انتشار: ۲۶ : ۰۰ - ۰۵ مرداد ۱۳۹۰

بده بستان هاي پشت پرده ميان واشنگتن، رياض، منامه و دوحه

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
انتشار اخباري مبني بر تصميم نيروي دريايي ارتش آمريکا براي انتقال ناوگان پنجم دريايي خود از سواحل بحرين به منطقه اي امن در قطر، پيامدهاي مختلفي داشته است که مهمترين آن يافتن بهانه اي به وسيله اشغالگران سعودي براي ادامه حضور نظامي خود در اين جزيره و اشغال آن است.

ورود قطر به بازي خطرناک

به گزارش انتخاب به نقل از العالم، منابع خبري گزارش دادند، در حالي که نيروي دريايي آمريکا بر آن است تا ناوگان 30 پارچه اي خود را از بحرين به قطر منتقل کند، دليل اين امر از سوي کارشناسان مسايل نظامي رسيدن آمريکا به اين سطح از تحليل است که تداوم اشغال بحرين موجب شعله ور شدن جنگ در اين جزيره خواهد شد که در کمترين حالت خود خطرات عمده اي را براي ناوگان سنگين آمريکا که تنها چند کيلومتر از منامه فاصله دارد، به وجود خواهد آورد.

سعودي اوايل هفته جاري اعلام کرد در راستاي تقويت حضور نظامي خود در بحرين و تداوم آن اقدام به تعويض يگان هاي نظامي خود کرده است. روزنامه ديلي تلگراف چاپ انگليس چندي پيش در گزارشي به نقل از منابع آگاه نوشته بود با بالا گرفتن بحران در بحرين، فرماندهان آمريکايي تصميم گرفته اند يگان هاي دريايي خود مستقر در بحرين را به نقطه ديگري منتقل کنند.

گفتني است، از سال 1993 فرماندهي منطقه اي نيروي دريايي آمريکا در بحرين مستقر شد و ژوئيه 1995 هم اين کشور ميزبان ناوگان پنجم دريايي آمريکا شد. ناوگان پنجم دريايي آمريکا هم اکنون در پايگاه نظامي الجفير مستقر است.
نظرات بینندگان