arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۲۸۵۳۵
تاریخ انتشار: ۴۸ : ۱۰ - ۱۴ اسفند ۱۳۹۵

پیامد دومین رسوایی تیم ترامپ/ تحلیلگر آمریکایی: کناره‌گیری دادستان آمریکا، پایان رئیس‌جمهور است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 رسوایی مربوط به دادستان کل آمریکا دومین رسوایی سیاسی تیم ترامپ پس از استعفای مایک فلین از سمت مشاور امنیت ملی آمریکا به شمار می رود.

به گزارش انتخاب، در حالی که دموکرات های آمریکا استعفای جف سشنز دادستان کل آمریکا را خواستار شده اند وی روز پنجشنبه هرگونه نقش داشتن در اقدامات تیم تبلیغاتی دونالد ترامپ رئیس آمریکا در رقابت های انتخاباتی سال 2016 را انکار کرد.

جرج زاموئلی تحلیلگر مسائل سیاسی تاکید کرد اگر رئیس جمهور آمریکا سشنز را از دست بدهد، پایان کار دولت او خواهد بود.


مقامات دموکرات و رسانه های ضد ترامپ این هفته سشنز را متهم کردند در جلسه تایید خود در سنا، در مورد تماس های پیش از انتخابات خود با سرگئی کیسلیاک سفیر روسیه در آمریکا دروغ گفته است.

این اقدام باعث شد تا سشنز از هرگونه تحقیقات فعلی و آینده درباره تیم انتخاباتی ترامپ و مداخله ادعا شده روسیه در انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته آمریکا کنار گذاشته شود.

رسوایی مربوط به سشنز دومین رسوایی سیاسی تیم ترامپ پس از استعفای مایک فلین از سمت مشاور امنیت ملی آمریکا به شمار می رود. فلین نیز به علت فاش شدن تماس هایش با مقامات روس مجبور به کناره گیری شد.
جرج زاموئلی در مصاحبه با رادیو اسپوتنیک گفت تردیدی نیست که هدف از رسوایی سشنز تلاشی آشکار برای نابود کردن دونالد ترامپ است.

وی افزود :« سشنز زمانی که یک سناتور ارشد و از اعضای کمیته نیروهای مسلح سنا بود نشستی کوتاه با سفیر روسیه داشته و این بخشی از شغل وی به عنوان سناتور است زیرا اعضای کمیته نیروهای مسلح سنا با مقامات خارجی ، سفیران و دیگر شخصیت های خارجی دیدار می کنند. اکنون این نشست به بحرانی سیاسی برای ترامپ تبدیل شده است. تردیدی نیست که اینها نوعی تلاش از سوی دموکرات ها برای پایان دادن هرچه سریعتر به کار دولت ترامپ است و احتمالا باراک اوباما رئیس جمهور سابق آمریکا و هیلاری کلینتون نامزد دموکرات انتخابات سال گذشته مخفیانه این تلاش ها را هدایت می کنند.»

زاموئلی تصریح کرد: « آنها احتمالا به این نتیجه رسیده اند که سریع ترین راه برای خلاص شدن از شر ترامپ و تغییر نتایج انتخابات نوامبر گذشته ، حرکت به سمت استیضاح است. آنها ممکن است در این راه موفق شوند. آنها با پیدا کردن مدارک کافی علیه ترامپ و تیم وی می توانند درخواست استیضاح را در مجلس نمایندگان و سنا مطرح کنند.»

وی گفت اگر سشنز نیز استعفا کند ترامپ دو نفر از نزدیک ترین افراد به خود را که از آغاز رقابت های انتخاباتی با او بوده اند از دست می دهد و با بحرانی جدی روبرو خواهد شد. پس از آن این سوال مطرح می شود که آیا ترامپ قادر خواهد بود حتی یک دوره ریاست جمهوری خود را به پایان برساند یا خیر.

زاموئلی تاکید کرد :« اگر سشنز کنار برود ، فکر می کنم کار دولت ترامپ نیز پایان یافته خواهد بود زیرا خلاص شدن از سشنز زمینه را برای دموکرات ها فراهم می کند تا در جهت استیضاح ترامپ گام بردارند و جمهوریخواهان خشمگین را نیز با خودشان همراه کنند. بسیاری از جمهوریخواهان نه تنها مخالف روسیه اند بلکه از قبل، از ترامپ متنفر بوده اند.»
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان