arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۶۶۵۰۲
تاریخ انتشار: ۳۵ : ۰۹ - ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵

چرا آمریکا به ایران در عراق نیاز دارد؟/ پولتیکو: با تهران همکاری نکنید عراق فرومی پاشد

اکنون زمان آن رسیده است که با ایران در رابطه با عراق وارد گفت و گوی جدی شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
هرج و مرج در بغداد که منجر به اشغال موقت پارلمان این کشور از سوی حامیان مقتدی صدر روحانی شیعه شد جنگ علیه گروه تروریستی داعش و اقتصادی عراق را با ضعف مواجه کرده است و فروپاشی نظام اعراق را سرعت بخشیده است.

به گزارش انتخاب، بدون وجود همکاری میان ایران، آمریکا و آیت الله سیستانی روحانی برجسته شیعه این کشور، این بحران می تواند خیلی راحت به فروپاشی کامل سیستم سیاسی عراق منجر شود. و علاوه بر آن می تواند درهای کشورعراق رابه روی اشغال دائمی آن از سوی گروه تروریستی داعش و دیگر گروه های تروریستی باز کند.

برای جلوگیری از این موضوع واشنگتن به کمک تهران نیازدارد. چرا که ایران نیز به اندازه واشنگتن به دنبال برقراری ثبات در عراق است و اکنون در حال از دست دادن منافع خود دراین کشور است. گروه های اسلامی که اکنون با حمایت ایران دولت در عراق را در اختیار دارند اعتماد بسیاری از مردم عراق را از دست داده اند. این گروه از سیاستمداران عراقی حمایت اندکی را در میان مردم سنی این کشور در اختیار دارند و اقدامات اخیر آنها نیز باعث شد که جایگاهشان در میان کردها و حتی شیعیان تضعیف شود.

بیش از 9 ماه است ک جوانان عراقی اعتراضات گسترده ای را برگزار می کنند و نسبت به سومدیریت دولت در عرصه اقتصادی و ناتوانی آن در فراهم کردن امنیت و خدمات اجتماعی اعتراض کردند.

این جوانان در اعتراض های خود خواستار اصلاح شدند، آنها پاسخگویی در ارتباط با این موضوع شدند که میلیاردها دلار از پول نفت این کشور به کجا رفته است.

* نامه نیوز
نظرات بینندگان