arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۵۳۹۰
تاریخ انتشار: ۲۷ : ۱۵ - ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۰

بقایی: چند خبرنگار دزد در نیاوران یافتیم

معاون اجرایی رئیس جمهور با بیان اینکه آبروی افراد را نمی‌بریم گفت: اخیرا چند خبرنگار را در نیاوران یافتیم که دزدی می‌کردند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : معاون اجرایی رئیس جمهور با بیان اینکه آبروی افراد را نمی‌بریم گفت: اخیرا چند خبرنگار را در نیاوران یافتیم که دزدی می‌کردند.

به گزارش انتخاب به نقل از فارس، حمید بقایی امروز در آخرین نشست خبری خود با خبرنگاران حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در محل موزه ملی ایران اظهار داشت: سازمان میراث فرهنگی تاکنون به جز بافت تاریخی شهر تهران در محدوده بافت‌های تاریخی هیچ شهری مشکل نداشته است و بنده از این بابت از مردم عذرخواهی می‌کنم که درحفظ بافت تاریخی بازار تهران نتوانستم حریف شهردار تهران شوم.

وی ادامه داد: اعلام می‌کنم که ما توان اجرایی این را نداریم که به تنهایی برای نجات بازار تهران اقدام کنیم.

رئیس سابق سازمان میراث فرهنگی و گردشگری گفت: به عنوان یک شهروند از شهرداری خواهش می‌کنم اینگونه "مته " به بازار تهران نگذارند.

نمره روابط عمومی در مواجهه با رسانه‌های سیاسی 20 است
بقایی در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه ارتباط سازمان میراث فرهنگی با رسانه‌ها را در طول مدیریت خود در این سازمان چگونه ارزیابی می‌کنید با توجه به اینکه حدود 160 جوابیه طی این مدت برای رسانه‌های مختلف از سوی روابط عمومی این سازمان صادر شده است گفت: ابزار جوابیه‌ها در سازمان میراث فرهنگی اجازه نداد تهاجمات سیاسی جواب بگیرد روابط عمومی عملکرد خوبی داشته است.

وی در ادامه افزود: نمره روابط عمومی میراث فرهنگی در امر سیاستگذاری و مواجهه با رسانه‌های سیاسی که به میراث فرهنگی حمله می‌کردند نمره 20 است.

معاون اجرایی رئیس جمهور در ادامه با بیان اینکه در مواجهه با رسانه‌ها و خبرنگاران فرهنگی نیز عملکرد این روابط عمومی خوب بوده است گفت: به عملکرد فرهنگی آن هم نمره 20، 30، 40 و هر چه می‌خواهید می‌دهم.

هیچ سازمانی به اندازه میراث‌فرهنگی مورد حمله بی‌سابقه رسانه‌های سیاسی قرار نمی‌گرفت
بقایی در پاسخ به صدور جوابیه‌‌های بی‌سابقه میراث فرهنگی با رسانه‌ها گفت: باید بگویم که بین دستگاه‌های دولتی هیچ دستگاهی مثل ما مورد حمله بی‌سابقه رسانه‌های سیاسی قرار نمی‌گرفت.

نگاه اینکه چه کسی رئیس سازمان میراث فرهنگی می‌شود نگاه سیاسی است
بقایی درباره اینکه قرار بود رئیس جدید سازمان میراث فرهنگی طی روزهای اخیر بنا به وعده معاون رئیس جمهور اعلام شود گفت: ما که رفتیم رئیس جدید هم حتما معرفی می‌شود رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری در حال حاضر مشخص شده است اما رئیس جمهور باید ایشان را معرفی کند.

وی ادامه داد: اینکه چه کسی رئیس سازمان می‌شود همان نگاه سیاسی است که باید تبدیل به نگاه فرهنگی شود آفتاب از شرق برمی‌خیزد و در مغرب غروب می‌کند.

رئیس سابق سازمان میراث فرهنگی و گردشگری یادآور شد: سازمان میراث فرهنگی و گردشگری طی این مدت علاوه بر تکذیبیه‌هایی که به رسانه‌های سیاسی داده است، نامه تقدیر برای رسانه‌هایی که نقد فرهنگی داشته‌اند نیز ارسال کرده است.

میراث فرهنگی در آن سوی مرزها هم سیاسی شده است

بقایی درباره پیگیری پرونده‌های الواح هخامنشی گفت: ظاهرا در آن طرف مرزها هم میراث فرهنگی سیاسی شده است. شاید داخلی‌ها هم از آن طرف مرزها تأمین می‌شوند ما درباره الواح هخامنشی خط را شکستیم و ثابت کردیم که می‌شود در دادگاه‌ها شکایت کرد و حق را گرفت.

بازی صندلی - صندلی در دولت قبل حاکم بود

معاون اجرایی رئیس جمهور درباره نگرانی خبرنگاران حوزه میراث فرهنگی و گردشگری از انتخاب رئیس جدیدی برای این سازمان که تسلطی بر حوزه‌های تخصصی آن نداشته باشد، گفت: بنده به این اعتقادی ندارم که مدیر جدید بیاید و افراد جدیدی را به این سازمان بیاورد اشکال داشته باشد ما این رویه را در سازمان میراث فرهنگی از بین بردیم.

بقایی ادامه داد: در دولت قبل در جابه‌جایی مدیران بازی صندلی - صندلی بود و تا سوت می‌زدند مدیران جابه‌جا می‌شدند باید جوانان را در سازمان میراث فرهنگی و گردشگری به کار بگیریم و از نیروی تازه آنها در پیشبرد برنامه‌ها استفاده بکنیم.

وی گفت: بنده انحصار مدیریت در سازمان میراث فرهنگی را شکستم.

بقایی تأکید کرد: خبرنگاران به تیم جدیدی که به سازمان میراث فرهنگی می‌آید خوش‌بین باشند.

کانون اتومبیلرانی زیر مجموعه نهاد ریاست جمهوری قرار گرفت
معاون اجرایی رئیس جمهور درباره انتقال کانون اتومبیلرانی و جهانگردی از زیر مجموعه سازمان میراث فرهنگی به نهاد ریاست جمهوری گفت: این کانون چون با دستگاه‌های مختلفی از جمله نیروی انتظامی در ارتباط است در پیشبرد برنامه‌ها به مشکل برمی‌خورد.

بقایی ادامه داد: در همین راستا پیشنهاد دادیم تا در هیئت دولت بررسی انجام شد که این کانون به زیر مجموعه نهاد ریاست جمهوری منتقل شود.

چه در میراث فرهنگی باشم و چه نباشم، میراث فرهنگی برایم ارزشمند است
بقایی در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه آیا پس از پست جدیدی که در نهاد ریاست جمهوری به عنوان معاون اجرایی رئیس جمهور دریافت کرده‌اید موضوعات میراث فرهنگی و گردشگری را دنبال خواهید کرد؟ گفت: بنده به میراث فرهنگی علاقه شخصی دارم و برای آن احترام قائلم چه رئیس میراث فرهنگی باشم و چه نباشم و از اینجا هم بروم میراث فرهنگی برایم ارزشمند است.

کسانیکه تهمت می‌زنند سهامدار شرکت خصوصی هستیم تربیت خانوادگی ندارند
معاون اجرایی رئیس جمهور درباره خبر منتشر شده مبنی بر ارتباط بقایی و مشایی در شرکت سمگا گفت: این شرکت در راستای توسعه بخش خصوصی شکل گرفت و ما هیچ سهامی در این شرکت نداریم همان روز افتتاحیه این شرکت مدیرعامل این شرکت سهمی را که 500 هزار تومان ارزش داشت به مسئولان حاضر در مراسم افتتاحیه هدیه کرد بنده نیز همان موقع این سهم را به شرکت تعاونی کارکنان سازمان میراث فرهنگی هدیه کردم.

بقایی تصریح کرد: نه بنده و نه هیچ کدام از اعضای خانواده‌ام یک ریال در شرکت خصوصی یا بانکی سرمایه‌گذاری نکرده‌ایم.

وی در پاسخ به اینکه پس شما کجا سرمایه گذاری انجام می‌دهید گفت: حقوقمان را در قلک گوشتی‌مان می‌ریزیم.

معاون اجرایی رئیس جمهور با بیان اینکه تهمت زدن کار خوبی نیست و نشان از عقده‌های شخصی دارد گفت: کسانیکه این خبرها را منتشر می‌کنند کمبود تربیت خانوادگی دارند از آنها خواهش می‌کنیم بروند از ما به عنوان سهامدار و رانت‌خوار شکایت کنند اگر یک برگ سند در دادگاه بیاورند که مشایی و بقایی در این شرکت سهام دارند می‌پذیریم اما اگر آنها اشتباه کرده‌اند بیایند عذرخواهی کنند، عذرخواهی آدم را بزرگ می‌کند.

اگر آبروی یک نفر را بریزید انگار خونش را ریخته‌اید
بقایی به خبری که طی ماه‌های اخیر منتشر شد مبنی بر اینکه بقایی با خریدار خودروی احمدی‌نژاد ارتباط دارد و هواپیمایی آتا را به آن واگذار کرده است، گفت: من حتی این شرکت هواپیمایی را نمی‌شناختم و نمی‌دانستم که ایرانی است.

وی با تأکید بر اینکه اگر می‌توانید یک مورد بیاورید که بنده به کسی تهمتی زده باشم گفت: اگر آبروی یک نفر را بریزید انگار خون‌اش را ریخته‌اید خداوند به کعبه قسم خورده است که کسی که آبروی کسی را بریزد خداوند در همین دنیا آبرویش را می‌ریزد.

معاون اجرایی رئیس جمهور ادامه داد: در همین سازمان میراث فرهنگی کسانی را برکنار کرده‌ایم و رفته‌آند پشت سر ما حرف زده‌اند اما یکبار علت برکناری آنها را برای اینکه آبرویشان نرود اعلام نکردیم.

بقایی افزود: این دوران دوران سنجش ایمان افراد است باید این اصلاح شود که اتهامی را به افراد بچسبانند و به اتهام وارده اصرار بورزند.

چند خبرنگاران دزد در نیاوران یافتیم
وی در ادامه با بیان اینکه آبروی افراد را در این سازمان نمی‌بریم گفت: اخیرا چند خبرنگار را در نیاوران یافتیم که دزدی می‌کردند.

معاون اجرایی رئیس جمهور در مقابل اصرار خبرنگاران برای اینکه حداقل معرفی شوند که این خبرنگاران از چه رسانه‌هایی بوده‌اند گفت: صلاح نیست منتشر شود آن طرف مرزها این موضوعات را مسخره می‌کنند.
برچسب ها: بقایی
نظرات بینندگان