arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۵۰۳۳
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۱۶ - ۱۶ آبان ۱۳۹۴

گرم شدن غیرمعمول هوای استان کرمان از اواخر دی تا اسفندماه

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان کرمان گفت: پیش بینی شده است که به صورت ماهانه از آذر تا پایان سال بارندگی در کشور در حد نرمال صورت گیرد و دمای هوا در جنوبشرق در حد نرمال پیش بینی شده است، ضمن اینکه از اواخر دی‌ماه تا اسفندماه‌ سال جاری هوای گرم‌تر از معمول بر استان کرمان حاکم خواهد شد.

"حمیده حبیبی" بعد از ظهر امروز 16 آبانماه در جلسه ستاد بحران استان کرمان اظهار کرد: بیشترین بارش‌ها در هفته گذشته در بخش‌های «میانده جیرفت» با 62 میلیمتر و در بخش «جبالبارز کرمان» با 66 میلیمتر در یک روز صورت گرفته است.

وی افزود: این در حالی است که برای دوره آماری، «میانده» شهرستان جیرفت فقط در سال 76 میزان 22 میلیمتر بارش را داشته است.

حبیبی تصریح کرد: میزان بارش‌های سال زراعی جاری تاکنون 6.8 میلیمتر بوده که در سال گذشته، تا این تاریخ، 4.9 میلیمتر بارندگی در استان کرمان ثبت شده بود.

وی بیان کرد: یش بینی شده است که به صورت ماهانه از آذر تا پایان سال بارندگی در کشور در حد نرمال صورت گیرد و دمای هوا در جنوبشرق در حد نرمال پیش بینی شده است، ضمن اینکه از اواخر دی‌ماه تا اسفندماه‌ سال جاری هوای گرم‌تر از معمول بر استان کرمان حاکم خواهد شد.

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان کرمان گفت: صبح امروز (شنبه 16 آبانماه) اطلاعیه‌ای از سوی اداره کل هواشناسی استان کرمان صادر کردیم که از بعداز ظهر امروز ناپایداری‌های جوی تا روزهای پایانی هفته در اکثر مناطق استان پیش بینی شده است.

وی در پایان با بیان اینکه مناطقی که هفته گذشته بارندگی داشته‌اند، شاهد بارندگی خواهند بود، خاطر نشان کرد: شروع و اوج فعالیت این سامانه در نیمه جنوبی و به خصوص جنوب غرب استان خواهد بود.

منبع: ایسنا
برچسب ها: هواشناسی ، ستاد ، جیفت ، نرمال
نظرات بینندگان