arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۴۳۰۶
تاریخ انتشار: ۴۶ : ۱۸ - ۱۲ آبان ۱۳۹۴

توافق جزئی روسیه، آمریکا و عربستان درباره لیست مخالفان سوری

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
به نقل از روسیا الیوم، «ماریا زاخاروف» سخنگوی وزارت خارجه روسیه در سخنانی با بیان اینکه باقی ماندن اسد در قدرت از دیدگاه روسیه یک «اصل تغییرناپذیر» نیست، تصریح کرد: این مردم سوریه هستند که باید در خصوص ماندن یا نماندن اسد در رأس قدرت در سوریه تصمیم بگیرند.

بر اساس این گزارش، وی در این زمینه تصریح کرد: مسکو هیچگاه در این خصوص که بشار اسد باید برود یا در قدرت باقی بماند، دخالتی نخواهد کرد.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه ادامه داد: یک توافق جزئی میان روسیه، آمریکا و عربستان سعودی پیرامون گروه های مخالف دولت سوریه که ممکن است مذاکراتی با آنها صورت پذیرد، شکل گرفته است.

زاخاروف درباره لیست مذاکره کنندگان وابسته به مخالفان سوری که قرار است در روند حل سیاسی بحران سوریه مشارکت داشته باشند، تصریح کرد: تاکنون مقایسه ای میان لیست مد نظر روسیه و آمریکا صورت نگرفته است اما به طور کلی دو طرف اعتقاد دارند که برخی از گروه ها باید از لیست مورد توافق در آینده حذف و برخی دیگر به آن اضافه شوند.

اظهارات سخنگوی وزارت خارجه روسیه در حالی صورت می گیرد که قرار است طی هفته آینده نمایندگان دولت سوریه و مخالفان آن در مسکو نشستی برگزار کنند.

منبع: مهر
نظرات بینندگان