arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۴۳۰۵
تاریخ انتشار: ۴۳ : ۱۸ - ۱۲ آبان ۱۳۹۴

توقف پرداخت یارانه نقدی دو میلیون سرپرست خانوار

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
قائم مقام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: پرداخت یارانه نقدی دو میلیون سرپرست خانوار به دلیل عدم نیاز آنان متوقف شده است.

سید ابوالحسن فیروزآبادی روز سه شنبه در گردهمایی فرماندهان بسیج دستگاه های تابعه وزارت کار و رفاه اجتماعی در مشهد افزود: تعداد قابل توجهی از افراد استحقاق استفاده از یارانه دولتی را ندارند و قطع یارانه دهک های پردرآمد یکی از اقدامات مهم وزارت تعاون در سال جاری بوده است.

وی با اشاره به ضرورت عدالت در پرداخت ها و حمایت ها اظهار کرد: در همین راستا باید تمام هم پوشانی های بیمه ای استخراج شود تا وضعیت افرادی که از دو بیمه استفاده می کنند، مشخص و تعیین تکلیف شود.

وی ادامه داد: پدافند غیر عامل در کشور و تقویت آن از اهمیت بسزایی برخوردار است به طوری که بارها و بارها از سوی رهبر معظم انقلاب مورد تاکید قرارگرفته و طی 10 سال گذشته اقدامات خوبی در این زمینه انجام شده است اما همچنان جای کار وجود دارد.

فیروزآبادی تاکید کرد: یکی از مسائل مهم که در راستای پدافند غیر عامل باید در کشور مورد توجه قرار گیرد پرهیز از تمرکز ثروت و سرمایه در یک نقطه است و اگر هم مجبور به این کار شدیم باید امکانات پدافند غیرعامل آن را نیز فراهم و از هر گونه آسیب دیدگی در این زمینه جلوگیری کنیم.
قائم مقام وزیر تعاون با بیان اینکه ایجاد دولت الکترونیک می تواند موجب تسهیل در خدمات رسانی به مردم شود گفت: بخشی از اقتدار حاکمیتی بر اقتدار الکترونیکی در فضای مجازی استوار است بنابراین حرکت به سوی دولت الکترونیک و تقویت آن ضرورت دارد.

وی افزود: کشور ایران از نظر آمادگی الکترونیکی در دنیا رتبه 104 را دارد.

نوربخش به اهمیت فضای مجازی در امنیت کشور اشاره کرد و گفت: فضای مجازی می تواند در عرصه نبرد مورد توجه قرار گیرد زیرا زمانی که جمعیت افزایش یافته و شهرهای بزرگ شکل گرفته باشد، بخش هایی از حاکمیت باید مبتنی بر الکترونیک و نرم افزار باشد زیرا در غیر این صورت به ثمر رسیدن بسیاری از فعالیت ها امکان پذیر نخواهد بود.

قائم مقام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: در دنیای امروز حوزه سایبری مورد توجه ابرقدرت ها است و بیش از حوزه نظامی تهدید محسوب می شود.

وی بسیج را یکی از مهمترین بخش ها برای ایجاد سلامت اداری معرفی کرد و افزود: بسیج به عنوان نیروی عقیدتی و آرمانی در درون سازمان ها نقش موثری در گسترش سلامت در ادارات دارد ضمن اینکه در کنار حضور بسیج، ابزارها و راهکارهایی از جمله الکترونیکی کردن فعالیت ها برای گسترش سلامت اداری می تواند مورد توجه قرار گیرد.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان