arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۶۳۰۰۶
تاریخ انتشار: ۰۹ : ۱۳ - ۰۲ خرداد ۱۳۹۳

رزمایش مشترک سپاه و ارتش در سال جاری برگزار می شود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : فرمانده نیروی زمینی ارتش اعلام کرد: امسال رزمایش تخصصی پهپاد به صورت دریافت تصاویر آنلاین، پهپاد انتحاری و پهپاد حامل سلاح که توانایی شلیک موشک های هوا به زمین و هوا به هوا را برگزار خواهیم کرد.

به گزارش خبرنگار اعزامی مهر به منطقه رزمایش موشکی نیروی زمینی ارتش، امیر احمدرضا پوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش بعد از آغاز رزمایش بیت المقدس و شلیک موشک های فجر 5، نازعات و کاتیوشا گفت: امام علی (ع) می فرمایند شمشیرها را قبل از اینکه از نیام بیرون بکشید در داخل نیام قلقلک دهید و حرکت دهید. در جنگ هر کسی که شمشیرها را زودتر بکشد او برنده خواهد شد لذا اجرای رزمایش در نیروی زمینی همانند حرکت شمشیر در نیام است تا قابلیت، انعطاف و پاسخگویی نیروها بالاتر برود.

وی با بیان اینکه تلاش داریم در سال جاری سه رزمایش تخصصی بزرگ برگزار کنیم، افزود: قبل از این در سال گذشته رزمایش بزرگ تحقیقاتی را در کاشان داشتیم تا از دستاوردهای نیروی زمینی و سلاح های رزم استفاده کنیم و توانستیم چگالی نفرات در کیلومتر مربع را کم کنیم.

پوردستان افزود: وقتی نفر از سلاح کم می شود چگالی نفرات در کیلومتر مربع کاهش پیدا می کند و باعث می شود هم تلفات کم شود و هم هزینه دشمن زیاد شود که این امر در سال گذشته در کاشان انجام شده است.

وی در مورد رزمایش بیت المقدس 26 که امروز آغاز شد گفت: هم برد راکت انداز ، هم دقت و قدرت تخریب را بالا بردیم و به همین نیز بسنده نمی کنیم و درخواست کردیم راکت های نیروی زمینی در برد وسیعتری فعال بشوند. این امر برای زدن عقبه پشتیبانی دشمن بسیار خوب است و این ظرفیت در نیروی زمینی ارتش ایجاد شده تا امکانات و عقبه دشمن را مورد هدف قرار دهیم و این اقدام در رزمایش امروز تمرین شد که یک انتقال تجربه داشتیم برای جوانان، در ضمن موفق شدیم سلسله زنجیره دریافت دستور و انجام عملیات را کوتاه کنیم تا در زمان کوتاه مستقر و شلیک را انجام دهیم.

امیر پوردستان با اشاره به اینکه تا پایان سال جاری سه رزمایش تخصصی برگزار خواهیم کرد، گفت: رزمایش اول، رزمایش تیپ 65 نوهد است.

وی در مورد دیگر رزمایش تخصصی نیروی زمینی ارتش نیز گفت: رزمایش تخصصی پهپاد که به صورت دریافت تصاویر آنلاین، پهپاد انتحاری و پهپاد حامل سلاح که توانایی شلیک موشک های هوا به زمین و هوا به هوا دارد را برگزار خواهیم کرد.

فرمانده نیروی زمینی ارتش ادامه داد: یک رزمایش تخصصی جنگال را برنامه ریزی کردیم و سعی می کنیم در فضای پارازیته بتوانیم هم ارتباط برقرار کنیم، هم اقدامات آفندی انجام دهیم و سیستم تاکتیکی و جی پی اس دشمن را مختل کنیم.

سردار پوردستان با اشاره به اینکه دو رزمایش گسترده دیگر با همکاری سایر نیروهای هوایی، دریایی، پدافند و سپاه برگزار خواهیم کرد، گفت: این دو رزمایش گسترده یکی در جنوب شرق و منطقه سیستان و بلوچستان و دیگری در منطقه جنوب غرب و استان خوزستان و ایلام تا پایان سال برگزار خواهد شد و هدف این است که به استراتژی های ترسیم شده دست یابیم زیرا سربازان باید همانند دژ باشند و آرزو می کنیم به این رسالت و ماموریت عظیم که به عهده داریم به خوبی عمل کنیم.

منبع: مهر
نظرات بینندگان