arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۷۷۱۳۸
تاریخ انتشار: ۵۳ : ۰۷ - ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳

صبحانه خبری، ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳؛ از دفع حمله منتسب به اسرائیل به تاسیساتی در اصفهان تا اطلاعیه پلیس در مورد آغاز به کار مجدد گشت ارشاد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در بسته خبری پیش رو، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

شنیده شدن صدای نسبتا شدید در اصفهان

امیر سرتیپ دوم "میهن‌دوست" ارشد نظامی ارتش در استان اصفهان گفت: شنیده شدن صدای نسبتا شدید در شرق اصفهان، مربوط به شلیک پدافند هوایی اصفهان به یک شیء مشکوک بوده و هیچ خسارت و حادثه‌ای نداشته‌ایم.

صدای شدید در تبریز

تراب محمدی معاون سیاسی و اجتماعی استاندار به امنیت کامل در سطح آذربایجان‌شرقی تاکید کرد و گفت: هیچ اقدام مشکوکی در سطح استان و کشور صورت نگرفته است.وی در خصوص صدای شنیده شده در سطح کلانشهر تبریز، افزود: این صدا مربوط به رصد پدافند هوایی مربوط به اشیاع ناشناس بوده و امری عادی است و هیچ نفوذ ریزپرنده یا غیره رخ نداده است.

حملات مستقیم اسرائیل و ایران به یکدیگر، پایان یافته است

سی ان ان از قول یک منبع اطلاعاتی منطقه‌ای اعلام کرد که حملات مستقیم اسرائیل و ایران به یکدیگر، پایان یافته است.

برخی مسئولان به دلیل کارهای بی‌قاعده در حوزه حجاب تذکر دریافت کردند

مهدی فضائلی عضو دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: رهبر انقلاب: کشف حجاب، حرام شرعی و هم حرام سیاسی است. منتهی دشمن با نقشه و برنامه وارد این کار شده و ما هم باید با برنامه و نقشه وارد بشویم. کار‌های بی‌قاعده و بدون برنامه نباید انجام بگیرد. به تازگی برخی مسئولان به دلیل کار‌های بی قاعده تذکر دریافت کردند.

پاسخ بلینکن به پرسشی درباره اطلاع واشنگتن از حمله منتسب به اسرائیل

اولین سوال خبرنگاران از آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا در کاپری ایتالیا درباره گزارش‌ها از حمله منتسب به اسرائیل به ایران بود و اینکه آیا آمریکا از این حمله مطلع بود یا نه. او به این سوال پاسخ نداد و فقط گفت که «آمریکا در هیچ حمله‌ای دخالت نداشته است.»

حادثه مقابل سفارت ایران در پاریس

رویترز گزارش داد که پلیس فرانسه روز جمعه مقابل ساختمان کنسولی ایران در پاریس را که در اطراف آن مردی تهدید به منفجر کردن خود کرد، محاصره کرده است. این فرد در نهایت بازداشت شد.

ارمنستان ۴ روستای منطقه «قزاق» را به آذربایجان واگذار کرد

دولت ارمنستان برای اجتناب از جنگی دوباره با جمهوری آذربایجان، چهار روستای مورد مناقشه با این کشور را به باکو واگذار کرد. این روستا‌ها به مدت بیش از سه دهه در کنترل ارمنستان قرار داشتند.

اردن: آسمان ما مورد سوءاستفاده اسرائیل قرار نخواهد گرفت

ایمن الصفدی وزیر خارجه اردن که در نیویورک بسر می‌برد، طی تماس تلفنی با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان اظهار داشت: امروز منطقه بیش از هر زمان دیگری نیازمند آرامش است و رژیم اسرائیل از مسیر جنگ روانی بدنبال منحرف کردن اذهان از موضوع اصلی غزه است. وی تاکید کرد: اردن مصمم است که در تحولات غزه، آسمان این کشور مورد سوء استفاده اسرائیل قرار نگیرد.

کشورهای غربی با هدف «تنش‌زدایی» از طریق ترکیه به ایران پیام داده‌اند

رویترز به نقل از یک دیپلمات غربی گزارش داد کشورهای غربی در روزهای گذشته به واسطه ترکیه پیام‌هایی را با تاکید بر کاهش تنش‌ها در منطقه به جمهوری اسلامی ایران ارسال کرده‌اند.

مشاجره نسبتا شدید بین وزیر خارجه آلمان و نتانیاهو

بنا بر گزارش شبکه اسرائیلی "کانال ۱۳"، در جریان سفر آنالنا بربوک، وزیر امور خارجه آلمان به اسرائیل مشاجره نسبتا شدیدی بین او و بنیامین نتانیاهو، نخست وزیراسرائیل پشت در‌های بسته رخ داده است. گفته شده است که مشاجره بین این دو سیاستمدار در جریان مشاهده تصاویر ویدیویی که حاکی از شرایط فعلی زندگی در نوار غزه بوده و توسط نتانیاهو نشان داده شده است، صورت گرفته است.

توضیحات سفیر ایران در فرانسه درباره حادثه امنیتی در پاریس

محمد امین‌نژاد، سفیر ایران در فرانسه اظهار داشت: یکی از هموطنان ایرانی ما که ظاهرا دچار اختلالات روانی بود، وارد محیط کنسولگری کشورمان برای دریافت خدمات شده بود اما پس از حضور در این محل با نشان دادن مواد به ظاهر منفجره تهدید کرد که می‌خواهد اقدام انتحاری یا انفجاری انجام دهد.

اطلاعیه فراجا در مورد گشت ارشاد

فراجا طی اطلاعیه‌ای ضمن اعلام اینکه وضعیت حجاب در جامعه مطلوب‌تر شده است، تاکید کرد که اجرای "طرح نور" تداوم می‌یابد. پلیس همچنین گفت: همچینن برخی شیطنت‌های رسانه‌ای توسط جریان‌سازی معاندین در اجرای سناریوهای ساختگی بر عزم و اراده پلیس تاثیری نخواهد داشت.

نظرات بینندگان