arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۷۷۰۷۱
تاریخ انتشار: ۱۷ : ۱۶ - ۳۱ فروردين ۱۴۰۳

گروه ۷ کشورهای همکاری کننده با روسیه را تهدید به تحریم کرد

در بیانیه کشورهای گروه ۷ آمده است: «ما اقدام به اعمال تحریم‌های مضاعف علیه شرکت‌ها و افراد در کشور‌های ثالث که به روسیه در دستیابی به ابزار‌ها و تجهیزات دیگر مناسب تولید تسلیحات و یا توسعه صنایع نظامی کمک می‌کنند، خواهیم کرد.»
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایسنا: کشور‌های گروه هفت به اعمال تحریم علیه کشور‌هایی که با روسیه همکاری می‌کنند، تهدید کردند.

وزیران امور خارجه گروه هفت در خاتمه نشست خود در ایتالیا امروز جمعه بیانیه‌ای را منتشر کردند.

به نوشته خبرگزاری اسپوتنیک، آن‌ها در این بیانیه نوشتند: «ما اقدام به اعمال تحریم‌های مضاعف علیه شرکت‌ها و افراد در کشور‌های ثالث که به روسیه در دستیابی به ابزار‌ها و تجهیزات دیگر مناسب تولید تسلیحات و یا توسعه صنایع نظامی کمک می‌کنند، خواهیم کرد.»

در ادامه این بیانیه آمده است، کشور‌های گروه هفت به وضع تدابیر برای سختگیری بیشتر درباره رعایت سقف قیمت برای نفت روسیه ادامه خواهند داد.

آن‌ها در این بیانیه مدعی شدند: «ما از همه کشور‌ها می‌خواهیم وارداتشان از روسیه را که در راستای حمایت از جنگ این کشور است، کاهش دهند. ما به اتخاذ گام‌ها در راستای سخت‌گیری بیشتر نسبت به پایبندی به سقف قیمت نفت و اجرای این سقف ادامه خواهیم داد.»

کشور‌های گروه هفت در ادامه این بیانیه تهدید کردند به بررسی راه‌ها به منظور بهره‌برداری از دارای‌هایی تصرف شده روسیه به نفع اوکراین ادامه خواهند داد.

در این بیانیه نوشته شده است: «ما به بررسی همه موقعیت‌های ممکن برای کمک به غرامت گرفتن اوکراین از روسیه مطابق با سیستم‌های قانونی مربوطه ما و قوانین بین‌المللی ادامه خواهیم داد.»

نظرات بینندگان