arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۷۶۹۳۱
تاریخ انتشار: ۴۶ : ۱۳ - ۳۰ فروردين ۱۴۰۳

نیویورک تایمز: مقامات اسرائیلی در مورد شدت پاسخ ایران، اشتباه محاسباتی کردند؛ فکر می‌کردند ایران واکنش شدیدی نشان نخواهد داد

نیویورک تایمز گزارش می دهد که مقامات اسرائیلی در مورد شدت پاسخ ایران به حمله اول آوریل به ساختمان کنسولی سفارت ایران در دمشق دچار سو محاسبه شدند. این روزنامه می‌گوید: «اسرائیلی‌ها به شدت اشتباه محاسباتی کرده بودند و فکر می‌کردند که ایران واکنش شدیدی نشان نخواهد داد.»
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

نیویورک تایمز گزارش می دهد که مقامات اسرائیلی در مورد شدت پاسخ ایران به حمله اول آوریل به ساختمان کنسولی سفارت ایران در دمشق دچار سو محاسبه شدند.

به گزارش سرویس بین الملل «انتخاب»، این روزنامه می‌گوید: «اسرائیلی‌ها به شدت اشتباه محاسباتی کرده بودند و فکر می‌کردند که ایران واکنش شدیدی نشان نخواهد داد.»

 این رسانه می‌گوید که مقامات آمریکایی از اینکه تنها چند دقیقه قبل از حمله دمشق به آنها اطلاع داده شده بود و اهمیت آن اعلام نشده بود، عصبانی بودند.

 دو مقام اسرائیلی به نیویورک تایمز می گویند که برنامه های این حمله دو ماه قبل از انجام آن آغاز شده است.

 این روزنامه می گوید که این طرح سپس در 22 مارس توسط کابینه جنگ تصویب شد.

 این روزنامه می‌گوید سوابق گفتگوهای داخلی مقامات اسرائیل درمورد پاسخ‌های بالقوه تهران نشان می‌دهد که هیچ یک از آنها حمله‌ای در مقیاسی را که در آخر هفته مشاهده شد، زمانی که تهران بیش از 300 موشک بالستیک و پهپاد به سمت اسرائیل شلیک کرد، پیش‌بینی نکرده بودند. 

 بر اساس این گزارش، نهاد اطلاعاتی اسرائیل در ابتدا انتظار داشت که ایران حداکثر 10 موشک زمین به زمین به سمت اسرائیل شلیک کند.  در این گزارش آمده است که هفته گذشته آنها تخمین را به 60 تا 70 موشک زمین به زمین افزایش دادند و اما این نیز یک قضاوت نادرست بوده است.

نظرات بینندگان