arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۷۹۷۰۴
تاریخ انتشار: ۰۳ : ۰۰ - ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳

خاطرات هاشمی رفسنجانی، ۱۱ اردیبهشت ۱۳۸۰: فلاحیان گفت مصمم به نامزدی است؛ فکر می‌کند انتخابات به دور دوم می‌کشد

خاطرات هاشمی رفسنجانی: آقاى [علی] فلاحيان، [وزیر اسبق اطلاعات] آمد و جريان حادثه فرزندش را توضيح داد.هنوز در زندان است. دادگاه مى‌ترسد، اگر آزاد بكنند، عليه او جوسازى كنند؛ با اينكه ثابت شده كه دفاع كرده است و احتمال اهداف سياسى هم وجود دارد و گفت، مصمم است در انتخابات نامزد شود و فكر مى‌كند انتخابات به دور دوم كشيده مى‌شود. 
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سرویس تاریخ «انتخاب»: اکبر هاشمی رفسنجانی با دو دوره ریاست جمهوری ایران، سابقه ریاست مجلس و ریاست مجمع تشخیص مصلحت و بسیاری مناصب مهم دیگر، از مهمترین شخصیت‌های تاریخ معاصر ایران به شمار می‌رود.
 
«انتخاب» هر شب خاطرات روزنوشت هاشمی را منتشر می‌کند.
 
۱۱ اردیبهشت ۱۳۸۰: پيش از ظهر به مدرسه عالى شهيد مطهرى رفتم. ابتدا در جمع اساتيد و مديران گزارش وضع مدرسه را شنيدم. تعدادى در دوره دكترى وكارشناسى ارشد و 400  نفر در كارشناسى و 4 هزار نفر در دبيرستان‌ها محصل دارند و سالانه حدود 500 ميليون تومان هزينه. پيشنهاد كردم كه رشته‌هاى جامعه‌شناسى و علوم سياسى هم تأسيس‌كنند.سپس در اجتماع دانشجويان و معلمان،در مراسم سالگرد شهيد مطهرى شركت كرديم.آقاى [محمد] امامی‌كاشانى خيرمقدم گفتند و من هم با سخنرانى مبسوطى در مورد مسئوليت‌ها و رسالت‌ها و نيازهاى علمى طلاب و شرايط زمان صحبت كردم.   
 
عصر،[آقای حسین کمالی]، وزير كار [و امور اجتماعی] و جمعى از مديران آمدند. براى قدردانى از كارگران نمونه مراسمى داشتيم. آقاى كمالى گزارش داد و من هم با ذكر خدمات كارگران و مشكلات موجود از جمله بيكاري و تأخير پرداخت حقوق‌ها و اخراج كارگران موقت، صحبت كردم و راه علاج را ايجاد رونق اقتصادى با سرمايه‌گذارى و سازندگى معرفى نمودم.  به یازده كارگر نمونه، جايزه دادم؛  جايزه را وزارت كار تهيه كرده بود.  
 
آقاى [مسعود] كرباسيان، ریيس‌كل گمرك و معاونان آمدند.گزارش‌هایی از ابتكارات‌شان دادند وگفتندكه در ماه فروردين، نسبت به ماه مشابه سال قبل، 30 درصد صادرات كاهش داشته و لذا ممكن است، آمار را منتشر نكنند.گفت، كالاهاى ترانزيت براى ايران درآمدى ندارد وكمك به اشتغال ندارد و آسيب به زيربناي راه‌ها و محيط زيست هم وارد مى‌كند. 
 
آقاى [علی] فلاحيان، [وزیر اسبق اطلاعات] آمد و جريان حادثه فرزندش را توضيح داد.هنوز در زندان است. دادگاه مى‌ترسد، اگر آزاد بكنند، عليه او جوسازى كنند؛ با اينكه ثابت شده كه دفاع كرده است و احتمال اهداف سياسى هم وجود دارد و گفت، مصمم است در انتخابات نامزد شود و فكر مى‌كند انتخابات به دور دوم كشيده مى‌شود. 
 
از سوى رهبرى، بيانيه‌اى با دستور مبارزه با فساد مالى،خطاب به سه قوه صادر شده است  و امروز در سفر به استان گيلان هم در سخنرانى برآن تأكيد كردند.بعضى‌ها معتقدند، اثر منفى بر سرمايه‌گذارى  و رونق اقتصاد و اشتغال دارد.  
 
شورش‌ها و ناآرامى‌ها در اندونزى و فيليپين، امروز هم ادامه داشت. فضاپيماى سايوز روسيه، يك جهانگرد شخصى را با هزينه 20 ميليون دلارى، براى اولين بار به ايستگاه بين‌المللى برده است.
نظرات بینندگان