arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۶۸۳۸۱
تاریخ انتشار: ۲۸ : ۲۱ - ۱۴ اسفند ۱۴۰۲

یک شرکت ایرانی مشکل تحریم بازی های خارجی را حل کرد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

کرونا یکی از ویروس هایی بود که توانست سبک زندگی بسیاری از مردم جهان را عوض کند و باعث شد مردم در خانه‌ها بمانند و از حضور در اجتماعات خودداری کنند. شاید همین اتفاق باعث شده است که تعداد گیمرها روز به روز افزایش پیدا کند و حالا به نزدیک ۳۶.۴ میلیون نفر برسد که یعنی حدود ۵۰ درصد از جمعیت کشورمان به سمت بازی‌های دیجیتال گرایش پیدا کرده‌اند.

در طول دوران همه‌گیری ویروس کرونا علاوه بر دانلود بازی های آنلاین، خرید های درون بازی در دو فروشگاه اپ‌استور و گوگل‌پلی نیز به 79.5 میلیارد دلار رسید و پس از آن نیز تا به امروز رو به افزایش بوده است، که نسبت به مدت زمان مشابه برای مثال در سال 2019 در حدود 26 درصد بوده است.

روش خرید درون بازی نوعی خرید درون‌ برنامه‌ ای است که در بین بازی‌ های ویدئویی کنسول‌های بازی و بازی های موبایل و رایانه‌ای رواج دارد. خرید درون بازی باعث می‌شود گیمرها بتوانند کالاهای مجازی مانند: ارز درون بازی، ارتقا نیرو ها و توانایی‌ ها یا سطوح و ویژگی‌ های جدید را در درون بازی و به انتخاب و اختیار خود خریداری کنند. توسعه‌دهندگان بازی‌ ها از خرید های درون بازی به عنوان یک استراتژی کسب درآمد استفاده می‌کنند. گیمرها نیز خرید هایی را انجام می‌دهند که کیفیت و لذت تجربه گیم‌ پلی را افزایش می‌دهد، به احتمال زیاد برای مدت بیشتری بازی خود را ادامه می‌دهند.

متاسفانه به دلیل تحریم کشور ایران، امکان خرید مستقیم سی پی بازی ای مثل کالاف دیوتی موبایل، و یا جم برای بازی هایی مثل فری فایر، موبایل لجند و کلش اف کلنز، کلش رویال و ... وجود ندارد؛

در پی معضل تحریم آیتم های درون بازی مثل سی پی کالاف دیوتی، جم فری فایر، و جم موبایل لجند و ... شرکت هوشمند آفرینان گسترش تجارت الکترونیک (موجوجم) اعلام کرده است که: با توجه به پیگیری‌های انجام شده، عملیات اجرایی لازم جهت رفع مشکلات گیمرها را انجام داده است؛ و در حال حاضر تمامی محصولات درون بازی را به صورت قانونی و با همان قیمت درون بازی خریداری می کند.

ذکر این نکته نیز حائز اهمیت است:

تنها به فرشگاه هایی باید اعتماد کرد که دارای نماد اعتماد الکترونیک هستند، هرچند که سابقه فعالیت شرکت نیز میتواند تا حدی خیال افراد را راحت کند؛ اما وقتی وبسایتی دارای نماد اعتماد الکترونیک (اینماد) است بدین معنا است که پلیس فتا صلاحیت فعالیتش را تأیید کرده است. کارمندان نماد اعتماد الکترونیک نیز از این ارگان استعلام‌های لازم را می‌گیرند تا درباره صلاحیت خدمات وی تصمیم‌گیری کنند. اگر صلاحیت وبسایت تأیید نشود، نام او به فهرست سیاه وارد و امکان دریافت این نماد از او گرفته می‌شود. 

در همین راستا شرکت موجوجم زیرساخت های لازم در راستای اقدامات فنی را از سال 1393 به منظور تامین نیاز گیمرهای ایرانی به اجرا درآورده است که بنا به اطلاعات به دست آمده از این شرکت به شرح ذیل است:

پشتیبانی آنلاین 16 ساعته از ساعت 8 صبح الی 12 شب

پشتبانی تلفنی 16 ساعته از ساعت 8 صبح الی 12 شب

پیگیری و دریافت مجوزات لازم جهت خرید امن و قانونی (اینماد و نشان ملی ثبت ساماندهی)

نظرات بینندگان