arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۵۳۵۳۵
تاریخ انتشار: ۲۴ : ۲۳ - ۰۶ دی ۱۴۰۲

محبوبیت هوش مصنوعی احتمالاً باعث افزایش فروش کامپیوتر‌ها در سال ۲۰۲۴ خواهد شد

براساس تحقیقات منتشرشده، رکود در فروش کامپیوتر‌های شخصی به پایان خود نزدیک می‌شود؛ زیرا به نظر می‌رسد مصرف‌کنندگان قصد دارند در سال ۲۰۲۴ کامپیوتر‌های شخصی خود را ارتقا دهند. با توجه به رونق‌گرفتن هوش مصنوعی مولد، مصرف‌کنندگان به دنبال دستگاه‌هایی با قابلیت‌های جدید هوش مصنوعی هستند. براساس گزارش CNBC، بازار کامپیوتر‌های شخصی در سال ۲۰۲۴ به رشد ۸ درصدی خود باز خواهد گشت، زیرا مشتریان قصد دارند کامپیوتر‌های خود را ارتقا دهند. عوامل مختلفی مانند ظهور دستگاه‌های جدید مجهز به هوش مصنوعی باعث این افزایش فروش خواهد شد. گفتنی است که سال ۲۰۲۰، به‌علت همه‌گیری کرونا سال طلایی فروش کامپیوتر‌های شخصی بود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
براساس تحقیقات منتشرشده، رکود در فروش کامپیوترهای شخصی به پایان خود نزدیک می‌شود؛ زیرا به نظر می‌رسد مصرف‌کنندگان قصد دارند در سال 2024 کامپیوترهای شخصی خود را ارتقا دهند. با توجه به رونق‌گرفتن هوش مصنوعی مولد، مصرف‌کنندگان به دنبال دستگاه‌هایی با قابلیت‌های جدید هوش مصنوعی هستند.
 
براساس گزارش CNBC، بازار کامپیوترهای شخصی در سال 2024 به رشد 8 درصدی خود باز خواهد گشت، زیرا مشتریان قصد دارند کامپیوترهای خود را ارتقا دهند. عوامل مختلفی مانند ظهور دستگاه‌های جدید مجهز به هوش مصنوعی باعث این افزایش فروش خواهد شد. گفتنی است که سال 2020، به‌علت همه‌گیری کرونا سال طلایی فروش کامپیوترهای شخصی بود.
 
افزایش فروش کامپیوترهای شخصی پس از رکود چهار ساله
 
براساس تحلیل‌های Canalys، انتظار می‌رود بازار کامپیوترهای شخصی در سال 2024 به رشد سابق خود بازگردد، زیرا مشتریانی که کامپیوترهای خود را از دوران همه‌گیری کرونا ارتقا نداده‌اند، سال جدید میلادی را زمان خوبی برای خرید یک کامپیوتر جدید می‌بینند. همچنین محبوبیت هوش مصنوعی و معرفی کامپیوترهای مجهز به این فناوری از علت‌های مهم این افزایش فروش خواهد بود.
 
از سویی مایکروسافت، مطابق با چرخه عمر پشتیبانی 10 ساله خود، از تاریخ 14 اکتبر 2025 (22 مهر 1404) به پشتیبانی از سیستم‌عامل ویندوز 10 پایان می‌دهد. این عامل نیز کاربران را به خرید کامپیوترهای جدید سوق خواهد داد. با توجه به تقاضای کاربران برای مهاجرت به ویندوز 11، انتظار می‌رود که بازار کامپیوترهای شخصی از سال 2023، 3.4 درصد رشد کند.
 
براساس داده‌ها، سال 2020 بالاترین رشد فروش کامپیوترهای شخصی را از سال 2010 داشته است. در این سال با همه‌گیری کرونا و افزایش دورکاری کارکنان، افراد بسیاری به کامپیوترهای شخصی جدید نیاز پیدا کردند که مطمئناً فروش آن را نیز افزایش داد.
 
همچنین داده‌ها نشان می‌دهد که محموله‌های جهانی رایانه‌های شخصی در سه‌ماهه سوم سال 2023 به 68.5 میلیون دستگاه رسیده است که نشان‌دهنده کاهش 7.2 درصدی در مقایسه با فصل مشابه در سال 2022 است.
 
منبع: دیجیاتو
نظرات بینندگان