arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۳۶۶۹۹
تاریخ انتشار: ۵۲ : ۰۸ - ۱۷ مرداد ۱۴۰۲

دسانتیس، رقیب جمهوری‌خواه ترامپ بالاخره موضع خود را درباره انتخابات ۲۰۲۰ اعلام کرد: ترامپ در آن انتخابات باخت

 فرماندار ایالت فلوریدای آمریکا و نامزد رقابت درون حزبی جمهوریخواهان موضع مبهم خود را درباره شکست دونالد ترامپ در انتخابات ۲۰۲۰ کنار گذاشته و رسما این شکست را قطعی دانست.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 فارس: فرماندار ایالت فلوریدای آمریکا و نامزد رقابت درون حزبی جمهوریخواهان موضع مبهم خود را درباره شکست دونالد ترامپ در انتخابات ۲۰۲۰ کنار گذاشته و رسما این شکست را قطعی دانست.

«ران دسانتیس»، فرماندار ایالت فلوریدای آمریکا و رقیب دونالد ترامپ در رقابت تعیین نامزد ریاست جمهوری حزب جمهوریخواه در مصاحبه‌ای موضعش را بعد از سال‌ها درباره شکست این رقیبش در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ شفاف کرده و آن را قطعی دانست.

به نوشته خبرگزاری «آسوشیتدپرس»، ران دسانتیس در مصاحبه‌ای که روز دوشنبه با شبکه «ان. بی. سی نیوز» انجام داد درباره شکست دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا در رقابت انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ در برابر جو بایدن گفت: «البته ترامپ در آن انتخابات باخت و جو بایدن رئیس جمهور آمریکا شد.»

دسانتیس تا پیش از این از شفاف کردن موضعش درباره شکست ترامپ در انتخابات ۲۰۲۰ طفره می‌رفت و به درخواست‌ها برای آنکه نظرش را درباره مشروعیت نتایج این انتخابات بیان کند جواب روشنی نمی‌داد.

با این وجود دسانتیس در روز‌های اخیر شروع به اتخاذ مواضعی علیه ادعا‌هایی که دونالد ترامپ و متحدانش درباره مشروعیت انتخابات ۲۰۲۰  مطرح ساختند، کرد.

چندین مقام مسئول انتخاباتی در سطح ایالتی و فدرال و دادستان کل دولت سابق آمریکا بعد از آنکه ترامپ ادعای وقوع تقلب برای رقم خوردن شکستش در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا را مطرح کرد گفتند، سند و مدرک معتبری دال بر وقوع تقلب در این انتخابات وجود ندارد.

روز سه شنبه هفته گذشته یک هیات منصفه به ریاست جک اسمیت، بازپرس ویژه پرونده‌های ترامپ، او را از بابت تلاش برای ابطال نتایج انتخابات ۲۰۲۰ به چهار فقره اتهام شامل توطئه برای فریب مردم آمریکا، توطئه برای مانع‌تراشی در رسیدگی رسمی به یک پرونده قضائی و توطئه علیه حقوق شهروندان متهم کرد.

رئیس‌جمهور سابق آمریکا روز پنجشنبه گذشته در دادگاه تفهیم اتهام خود در شهر واشنگتن حضور یافته و چهار اتهام مطرح شده علیه او در پرونده تلاش برای ابطال نتیجه انتخابات را رد کرد.

رئیس‌جمهور سابق آمریکا در مجموع با ۷۸ اتهام در سه پرونده جنایی مجزا مواجه است. دیگر پرونده‌های مفتوح علیه ترامپ به نگهداری غیرقانونی اسناد محرمانه و پرداخت حق‌السکوت به یک بازیگر فیلم‌های مستهجن پیش از انتخابات سال ۲۰۱۶ مربوط می‌شود.  

رئیس‌جمهور سابق آمریکا اتهامات علیه خودش را رد کرده و آن‌ها را به تلاش دموکرات‌ها برای اثرگذاری بر نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ توصیف کرده است.  

با وجود این پرونده‌ها ترامپ همچنان در نظرسنجی‌های انتخاباتی بر سر رقابتش با سایر نامزد‌های جمهوری‌خواه برای کسب نامزدی حزب در انتخابات ۲۰۲۴ پیشتاز است. طبق نتایج یک نظرسنجی جدید که دوشنبه ۹ مرداد منتشر شد، ترامپ با کسب برتری ۳۷ درصدی بر نزدیک‌ترین رقیبش، «ران دسانتیس» همچنان پیشتاز بلامنازع رقابت مقدماتی حزب جمهوری‌خواه برای تعیین نامزد نهایی حزب در انتخابات ۲۰۲۴ است.

دسانتیس تلاش دارد با تغییر دادن در برخی مواضعش نسبت به ترامپ و تشدید تقابل با این رقیب هم حزبی خود، جایگاهش را در نظرسنجی‌ها ارتقا دهد.

او در مصاحبه خود با ان. بی. سی نیوز ابتدا پاسخ روشنی به این سوال که آیا از نظرش ترامپ بازنده انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ بوده نداده و صرفا گفت: «هر کسی که هر چهار سال یک بار با گذاشتن دستش به روی انجیل در ۲۰ ژانویه سوگند یاد می‌کند برنده انتخابات است.» مجری برنامه، اما او را تحت فشار قرار داد تا پاسخی صریح به سوال او بدهد.

دسانتیس ماه گذشته میلادی گفته بود، ترامپ می‌بایست حمله ششم ژانویه ۲۰۲۱ حامیانش به کنگره آمریکا را با شدت بیشتری محکوم می‌کرد. فرماندار فلوریدا، اما در ادامه حمله آن‌ها به کنگره را نه یک شورش بلکه یک «اعتراض» دانست که پایانی ناگوار پیدا کرد.

برچسب ها: ترامپ ، آمریکا ، انتخابات
نظرات بینندگان