arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۳۰۰۹۰
تاریخ انتشار: ۰۵ : ۱۶ - ۲۶ خرداد ۱۴۰۲

ارزش کمپانی مایکروسافت به ۲.۶ تریلیون دلار رسید

ارزش کمپانی عظیم آمریکایی مایکروسافت روز جمعه ۲۶ خردادماه به نزدیک ۲.۶ تریلیون دلار رسید که یک رکورد تاریخی است. مایکروسافت به دلیل سرمایه گذاری هنگفت در استارتاپ پژوهشی هوش مصنوعی، «اوپن آی ای»، مستقر در سانفرانسیسکو که مالک چت بات محبوب «چت جی‌پی‌تی» است، می‌خواهد پیشرو در پذیرش فناوری هوش مصنوعی در صنعت نرم‌افزار باشد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ارزش کمپانی عظیم آمریکایی مایکروسافت روز جمعه ۲۶ خردادماه به نزدیک ۲.۶ تریلیون دلار رسید که یک رکورد تاریخی است.

به گزارش خبرگزاری رویترز ارزش سهام این شرکت غول آمریکایی در پی افزایش امید و خوشبینی بازار به جوانب هوش مصنوعی افزایش یافته و به ۲ تریلیون و ۵۹۰ میلیارد دلار بالغ شد.

مایکروسافت به دلیل سرمایه گذاری هنگفت در استارتاپ پژوهشی هوش مصنوعی، «اوپن آی ای»، مستقر در سانفرانسیسکو که مالک چت بات محبوب «چت جی‌پی‌تی» است، می‌خواهد پیشرو در پذیرش فناوری هوش مصنوعی در صنعت نرم‌افزار باشد.

ماه گذشته، مایکروسافت با هدف به چالش کشیدن سلطه «گوگل آلفابت»، شرکت مادر گوگل، شروع به ارائه مجموعه‌ای از خدمات به روز شده هوش مصنوعی، از جمله فن‌آوری‌های «چت جی‌پی‌تی»، به خدمات محاسبات ابری «مایکروسافت اژر» و موتور جستجوی خود با عنوان «بینگ» کرد.

با ارائه این خدمات، ارزش هر سهم مایکروسافت روز پنج‌شنبه با ۳.۲ درصد رشد به بالای ۳۴۸ دلار رسید. ارزش سهام این غول فن‌آوری آمریکا از ابتدای سال جاری میلادی ۴۵ درصد رشد داشته است.

ارزش مایکروسافت اردیبهشت ۱۳۹۸ برای اولین بار از مرز یک تریلیون دلار گذشت و اکنون به مرز ۲.۶ تریلیون دلار رسیده است.

هم‌اکنون شرکت آمریکایی «اپل» با ۲ تریلیون و ۹۳۰ میلیارد دلار، با ارزش‌ترین شرکت دنیاست.

نظرات بینندگان