arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۵۲۴۳۸
تاریخ انتشار: ۰۶ : ۰۰ - ۲۵ آذر ۱۴۰۰
تورق خاطرات چهره‌ها در «انتخاب»؛

خاطرات آیت الله هاشمی رفسنجانی، ۲۴ آذر ۱۳۷۷: ولایتی می‌گفت به حزب کارگزاران توصیه کنید با چپى‌ها ائتلاف نکنند

خاطرات آیت الله هاشمی: دكتر [علی‌اکبر] ولايتى، [مشاور رهبری در امور بین‌الملل] آمد. راجع به انتخابات شوراها صحبت كرد و گفت، به جامعه روحانيت مبارز كمك كنم كه ليست خوبى بدهند و به [حزب] كارگزاران توصيه كنم كه ليست مستقل بدهند و با چپى‌ها ائتلاف نكنند؛ خودش نامزد نمى‌شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

خاطرات روزنوشت مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی در سال ۱۳۷۷، هرشب در «انتخاب» منتشر می‌‌شود. پیشتر، خاطرات ایشان از سال ۵۸ تا ۷۶ در سرویس تاریخ «انتخاب» به صورت روزانه پوشش داده شده است.

 

صبح براى شركت در نشست عقيدتى سياسى ارتش، از منزل به دانشگاه نهاجا [= نیروی هوایی ارتش] رفتيم. پس از تشريفات نظامى، در آمفى‌تئاتر، گزارش آقاى [محمود] قوچانى، مسئول عقيدتى سياسى [ارتش] را شنيديم و سرودى و سپس در مورد وظايف و شرايط اين نهاد و اهميت نقش نيروهاى مسلح در تأمين امنيت و اهميت امنيت براى كشور و نيز تأثير منفى قتل‌هاى اخير در امنيت و حيثيت انقلاب، صحبت كردم. تيمسار [علی] شهبازى، [فرمانده‌کل ارتش]، به طور خصوصى از افرادى از عقيدتى سياسى انتقادكرد و گفت، با تيمسار [مصطفی] ترابى[پور]، [رییس ستاد مشترک ارتش] اختلاف دارند.

به دفترم رفتم. دكتر ميلانيان، نتايج آزمايش‌ها را آورد. وضعم بهتر از گذشته است. دكتر [علی‌اکبر] ولايتى، [مشاور رهبری در امور بین‌الملل] آمد. راجع به انتخابات شوراها صحبت كرد و گفت، به جامعه روحانيت مبارز كمك كنم كه ليست خوبى بدهند و به [حزب] كارگزاران توصيه كنم كه ليست مستقل بدهند و با چپى‌ها ائتلاف نكنند؛ خودش نامزد نمى‌شود.

عصر آقاى [یحیی] آل‌اسحاق، [قائم مقام بنیاد مستضعفان و جانبازان] آمد. گزارشى از وضع بد بنياد مستضعفان داد و گفت، نمى‌تواند هزينه جانبازان را به دست ‌آورد و با اينكه ماليات نمى‌دهد و از دولت كمك مى‌گيرد، باز هم ده‌ها ميليارد تومان كم دارد. بنا دارندكه جانبازان را مثل خانواده‌هاى شهدا به دولت واگذاركنند، ولى املاك بنياد را نگه‌دارند. در مورد شوراها صحبت‌كرد؛ مى‌خواهد از تهران نامزد شود، به شرط اينكه در ليست جامعه روحانيت مبارز باشد. از وضع بد اقتصاد كشور صحبت‌كرد و گفت، دوست و دشمن، اكنون اتفاق نظر دارند كه شما مى‌توانيد به اين وضع پايان و سامان به وضع كشور بدهيد.

شب در دفترم ماندم. در گزارش‌ها، مسایل قتل‌هاى اخير در ايران در صدر است و عدم توفيق ریيس‌جمهور آمريكا در ايجاد توافق بين فلسطيني‌ها و اسرایيل با لجبازى [بنیامین] نتانياهو، [نخست‌وزیر اسراییل] و همزمان جدى‌تر شدن برنامه استيضاح [بیل] كلينتون، [رییس‌جمهور آمریکا] و حضور او در جمع شوراى فلسطينى و غزه و سخنراني‌اش كه يهودی‌هاى متعصب را عصبانى كرده، مهم جلوه مي‌كند.

نظرات بینندگان