arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۴۹۰۴۵
تاریخ انتشار: ۴۶ : ۱۲ - ۰۳ آذر ۱۴۰۰

قیمت روز میلگرد و انواع آهن آلات

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

آهن و محصولات مرتبط با این حوزه، امروزه کاربرد فراوانی در بسیاری از صنایع دارند؛ کاربرد آهن در زمینه ساخت و ساز و صنایع مرتبط مشهود تر است، از این رو فعالان صنعت ساختمان و همچنین دیگر صنایع برای تامین محصولات موردنیاز خود می بایست از ویژگی ها و کاربرهای انواع آهن آلات ساختمانی و صنعتی مطلع باشند و پس از آن آهن مورد نیاز خود را خریداری کنند.

از جمله محصولاتی که در صنعت ساخت و ساز بسیار مورد استفاده قرار می گیرد، میلگرد می باشد. از این رو متقاضیان خرید می بایست شناخت کافی از مشخصات اصلی و قیمت این محصول داشته باشند.

پیش از اقدام به خرید هر محصولی در ابتدا می بایست از قیمت و کیفیت آن مطلع شویم تا بتوانیم محصول مورد نظر خود را انتخاب کنیم. برای خریداری آهن نیز می بایست از قیمت آن در انواع مختلف آگاهی پیداکرده و سپس اقدام به خرید کنیم.

قیمت روز میلگرد و انواع آهن آلات

میلگرد

از آنجایی که صنعت ساخت و ساز در حال پیشرفت بوده و به واسطه نیاز فعالان این صنعت به این  محصول می بایست میلگرد و انواع آن را به خوبی شناخت و بر اساس کاربردهایی که دارند از آن ها استفاده کرد، زیرا میلگرد در به سرانجام رسیدن بسیاری از پروژه های صنعتی و ساختمانی بسیار کاربردی می باشد.

میلگرد یکی از محصولات فولادی با سطح مقطع دایره ای شکل و نسبت طول به قطر بالا می باشد که از نورد گرم و یا فولاد ریخته گری شده به دست می آید و از نظر شکل ظاهری در بازار به دو صورت ساده و آجدار موجود بوده و اصطلاحا در بازار به آن آرماتور نیز گفته می شود.

میلگردهای موجود در بازار دارای استاندارد های A1، A2، A3 و A4 می باشند که هرکدام از این استانداردها نیز خصوصیات مخصوص به خود را دارند و به روش های مختلف تولید و به بازار عرضه می شوند؛ همچنین به واسطه کاربردی که دارند، قیمت متفاوتی نسبت به دیگری دارا می باشند.

به دلیل اینکه خاصیت خمش و شکسته شدن نوع آجدار میلگردها نسبت به بدون آج آن کمتر می باشد و از سوی دیگر چون بتن بر روی میلگرد آجدار مستحکم تر است؛ از این رو موارد استفاده از انواع آجدار میلگرد در جهت بتن ریزی بیشتر می باشد.

به واسطه شرایط روز بازار و بسیاری از هیجانات سیاسی داخلی و خارجی، قیمت محصولات حوزه آهن آلات روزانه دست خوش تغییرات و نوسانات بسیاری می شود؛ قیمت میلگرد و نیز از این قاعده مستثنی نبوده است، از این رو لازم است پیش از اقدام به خرید میلگرد به بررسی قیمت های آن اقدام کرده و پس از آگاهی از قیمت ها، محصول خود را در مقدار و انواع موردنیاز خود خریداری کنند.

قیمت روز میلگرد و انواع آهن آلات

کارخانه های معتبر تولیدکننده میلگرد

کارخانه های بسیاری در کشور در زمینه تولید میلگرد آجدار فعالیت می کنند که می توان به کارخانه ذوب آهن اصفهان، کارخانه راد همدان، کارخانه پرشین فولاد، کارخانه سیادن ابهر، کارخانه ظفربناب، کارخانه نیشابور و... اشاره کرد. در این میان کارخانه های تولیدکننده میلگرد ساده، کارخانه نوین متین، کارخانه آذرگسترسدید، کارخانه آیین صنعت، کارخانه کویر کاشان و...را می توان در نظر گرفت.

در میان کارخانه های بسیاری که در زمینه تولید انواع میلگرد فعال هستند و محصولات خود را روانه بازار می کنند، برخی از کارخانه ها از محصولات باکیفیت تری نسبت به دیگر کارخانه ها برخوردار هستند و همین مسئله موجب شده تا تقاضا برای این محصولات بیشتر باشد.

ازجمله مهمترین این کارخانه ها می توان به کارخانه ذوب آهن اصفهان، میلگرد نیشابور، میلگرد کویر کاشان و میلگرد ظفربناب اشاره کرد. لازم به ذکر است که بهترین برند، میلگرد ذوب آهن اصفهان، ارزانترین برند میلگرد سمنان، سبک ترین برند میلگرد سیرجان حدید، میلگرد ظفربناب، میلگرد آناهیتا گیلان، میلگرد حسن رود و میلگرد راد همدان می باشد؛ در میان کارخانه های تولیدکننده میلگرد ساده که به آن ها اشاره شده است، کارخانه میلگرد ساده نوین متین را می توان از معتبرترین تولیدکنندگان این حوزه در نظر گرفت.

عوامل تاثیرگذار بر قیمت میلگرد

قیمت میلگرد همچون سایر محصولات تحت تاثیر عوامل بسیاری به صورت روزانه دستخوش تغییراتی قرار می گیرد و همواره در نوسان می باشد.

تغییرات و نوسانات نرخ ارز یکی  از تاثیرگذارترین عوامل بر قیمت انواع کالاها می باشد که قیمت آهن آلات نیز از این قاعده مستثنی نیست. از جمله سایر عوامل تاثیرگذار بر روند قیمت در بازار آهن می توان به هزینه حمل و نقل، تامین مواد اولیه، عرضه و تقاضا، تورم جهانی و همچنین تاثیرات رخدادهای سیاسی داخلی و خارجی بر اذهان عموم می باشد. البته لازم به ذکر است که نوسانات قیمتی بازار آهن همواره تحت تاثیر تمامی عوامل ذکر شده نبوده و گاها فقط یکی از عوامل به تنهایی بر جو موجود در بازار تاثیر گذاشته است.

خرید میلگرد

افراد برای خرید هر محصولی می بایست آگاهی کاملی از مشخصات و قیمت آن محصول کسب کرده و از مشاوره کارشناسان فعال آن حوزه بهره مند شوند تا درنهایت در خرید خود دچار خطا نشده و بهترین محصول را خریداری نمایند. برای خرید میلگرد نیز می بایست در ابتدا قیمت این محصول را مورد تحلیل و بررسی قرار داد و با انتخاب محصولی باکیفیت به خرید اقدام کرد.

مجموعه آهن پرایس

در میان مجموعه های فعال در زمینه فروش انواع آهن آلات صنعتی و ساختمانی، می توان به مجموعه آهن پرایس اشاره کرد. این مجموعه با بیش از 50 سال سابقه فعالیت در زمینه فروش آهن آلات صنعتی و ساختمانی یکی از معتبرترین و حرفه ای ترین مراجع در بازار آهن محسوب می شود.

در مجموعه آهن پرایس امکان مشاهده قیمت های لحظه ای و روزانه انواع آهن آلات برای متقاضیان فراهم شده است و افراد برای اطلاع از قیمت روز میلگرد می توانند به سایت آهن پرایس مراجعه کرده و از قیمت ها مطلع شوند.

از جمله خدمات و ویژگی های مجموعه آهن پرایس این است که لیست قیمت میلگرد تمام کارخانه های معتبر کشور از جمله قیمت میلگرد اصفهان در سایت این مجموعه قابل مشاهده است، از این رو مقایسه و بررسی قیمت ها برای خریداران میلگرد میسر می باشد و متقاضیان می توانند پس از مشاهده و بررسی قیمت ها نسبت به خرید میلگرد موردنیاز خود اقدام کنند.

از سوی دیگر چنانچه خریداران آهن در انتخاب محصولی باکیفیت دچار تردید شدند، می توانند با برقراری تماس با کارشناسان مجموعه آهن پرایس از مشاوره حرفه ای و جامع کارشناسان بهره مند شوند و سپس با اطمینان خاطر به خرید محصول خود اقدام کنند؛ بدین منظور کافیست با شماره 54103-021 تماس حال فرمایند و با کارشناسان در ارتباط باشند.

از دیگر ویژگی های این مجموعه می توان به ارائه جدول وزن آهن آلات، اخبار بازار آهن، فولاد و مسکن و همچنین اعلام هزینه حمل بار اشاره کرد. برای استفاده از خدمات مجموعه آهن پرایس می توانید به وب سایت این مجموعه به نشانی www.ahanprice.com مراجعه نمایید.

 

نظرات بینندگان