arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۳۱۸۰۷
تاریخ انتشار: ۵۹ : ۲۳ - ۱۶ مرداد ۱۴۰۰
تورق خاطرات چهره ها در «انتخاب»؛

خاطرات آیت الله هاشمی رفسنجانی، ۱۶ مرداد ۱۳۷۷

خاطرات آیت الله هاشمی: اخبار را گوش کردم و گزارش‌ها را خواندم. شوراى امنیت [سازمان ملل]، به عراق دستور داده که باید با بازرسان بدون شرط تا آخر همکارى کند. آمریکا هم بحث استفاده از نیروى نظامى را مطرح کرده. اعلان شد نُه ساعت از خانم مونیکا لوینسکى، کارآموز کاخ سفید، دربارة اتهام روابط جنسى‌با کلینتون، با حضور هیأت منصفه، بازجویى شده و پس از اخذ تأمین، حقیقت را گفته است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

خاطرات روزنوشت مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی در سال ۱۳۷۷، هرشب در «انتخاب» منتشر می‌‌شود. پیشتر، خاطرات ایشان از سال ۵۸ تا ۷۶ در سرویس تاریخ «انتخاب» به صورت روزانه پوشش داده شده است.

 

اخبار را گوش كردم و گزارش‌ها را خواندم. شوراى امنيت [سازمان ملل]، به عراق دستور داده كه بايد با بازرسان بدون شرط تا آخر همكارى كند. آمريكا هم بحث استفاده از نيروى نظامى را مطرح كرده. اعلان شد نُه ساعت از خانم مونيكا لوینسكى،كارآموز كاخ سفيد، دربارة اتهام روابط جنسى‌با كلينتون، با حضور هيأت منصفه، بازجويى شده و پس از اخذ تأمين، حقيقت را گفته است.

سازمان ناتو براى اقدام نظامى در كوزوو، مقدمه‌چينى مى‌كند و شوراى امنيت [سازمان ملل]، به اطراف جنگ در افغانستان، اخطار آتش‌بس داده است. اظهار نظر دربارة طرح ساماندهی اقتصادى دولت، وسيع و نوعاً آن را بدون محتواى جديد و فاقد راهنماى اجرايى و راهكار مى‌دانند. در منزل بودم. وقت با مطالعه جزوه روايت هجران، براى مقدمه و پي‌نوشت‌هاي خاطرات سال 1360 و مطالعه موضوع «محكم و متشابه در قرآن» و مطالعه تاريخ اجدادمان گذشت.

ظهر فائزه و مهدى و بچه‌ها، اينجا بودند. فائزه، سرمقاله‌كوتاهى براى اولين نسخه روزنامه زن كه فردا منتشر مى‌شود، براى مشورت آورد؛ تذكراتى دادم. مهدى از رفتار آقاى [بیژن نامدار] زنگنه، وزير نفت،گله داشت.

خبر دو انفجار عظيم در سفارتخانه‌هاى آمريكا در كنيا و تانزانيا، [توسط گروه القاعده] با تلفات زياد، مورد توجه است. تاكنون حدود 80 كشته و تعداد زيادي مجروح شناسايى شده است. بيرون آوردن مصدومان از زيرآوار ادامه دارد. در نايروبى، هشت كشته و پنج مفقود آمريكايى اعلام شده. پرچم‌هاى آمريكا در سراسر دنيا به حال نيمه افراشته درآمده و تهديد آمريكا عليه تروريست‌ها اوج گرفته است؛ اما فعلاً نام كسى را نمى‌برند.
 

نظرات بینندگان