arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۲۷۶۹۵
تاریخ انتشار: ۵۹ : ۲۳ - ۲۲ تير ۱۴۰۰
تورق خاطرات چهره ها در «انتخاب»؛

خاطرات آیت الله هاشمی رفسنجانی، ۲۲ تیر ۱۳۷۷

خاطرات آیت الله هاشمی: آقاى حسين مرعشى، [نماینده کرمان] آمد. براى جلوگيرى از محكوميت شهردار تهران استمداد نمود و گفت، بحث‌هاى ساماندهى اقتصادى دولت، به جايى نرسيده و اقدامات شعارى خواهد بود. درباره وزيركشور جديد هم هنوز به نتيجه نرسيده‌اند. صحبت از آقایان [عبدالواحد] موسوى لارى و [غلامرضا] آقازاده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

خاطرات روزنوشت مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی در سال ۱۳۷۷، هرشب در «انتخاب» منتشر می‌‌شود. پیشتر، خاطرات ایشان از سال ۵۸ تا ۷۶ در سرویس تاریخ «انتخاب» به صورت روزانه پوشش داده شده است.

آقاى حسين مرعشى، [نماینده کرمان] آمد. براى جلوگيرى از محكوميت شهردار تهران استمداد نمود و گفت، بحث‌هاى ساماندهى اقتصادى دولت، به جايى نرسيده و اقدامات شعارى خواهد بود. درباره وزيركشور جديد هم هنوز به نتيجه نرسيده‌اند. صحبت از آقایان [عبدالواحد] موسوى لارى و [غلامرضا] آقازاده است. از مشكلات اقتصادى كشور و بى‌تصميمى دولت، اظهار نگراني‌كرد و گفت، آقاى [یحیی] آل‌اسحاق گفته كه در محافل جناح آنها مطرح است كه براى نجات كشور، بايد دست به دامن آقاى هاشمى بشوند و گفت، گروه كارگزاران [سازندگی] و نيز تحكيم وحدت، از برخوردهاى آقاى خاتمى ناراضي‌اند.

به دفتر كوشك رفتم. تا ساعت پنج بعد از ظهر،كارها را انجام دادم. عصرآقايان [محسن] نوربخش، [رییس بانک مرکزی] و دكتر [محمدعلی] نجفى، [رییس سازمان برنامه و بودجه] به منزل آمدند و براى نجات آقاى [غلامحسین] كرباسچى استمداد كردند.گفتند، با صحبت‌هاى ايشان در آخرين دفاع، افكار عمومى به نفع ايشان است و اگر محكوم شود، به ضرر قوه قضایيه و رهبرى است. در مورد وضع اقتصادى گفتند، مذاكرات طولانى به عنوان ساماندهى اقتصادى ثمرى نداشته و كار جديدى نمى‌شود كرد و بدون اعاده امنيت اقتصادى براى رونق اقتصاد كشور، اقدامى ميسر نيست. راهى براى جبران كسر بودجه ندارند؛ روز به روز بدتر خواهد شد.

در گزارش‌هاى جهانى، هنوز ارتقای سطح حضور دولت فلسطين در سازمان ملل، على‌رغم مخالفت آمريكا مورد توجه است و نيز اعلان كارشناسان روسى به جلوگيرى از بارندگى در مراسم بزرگى كه در پيش دارند. گفته مي‌شود، اين قدرت جلوگيرى از بارندگى را فقط روسيه دارد و دوبار ديگر هم عمل شده است.
 

 

نظرات بینندگان