arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۲۷۴۹۳
تاریخ انتشار: ۵۹ : ۲۳ - ۲۱ تير ۱۴۰۰
تورق خاطرات چهره ها در «انتخاب»؛

خاطرات آیت الله هاشمی رفسنجانی، ۲۱ تیر ۱۳۷۷

خاطرات آیت الله هاشمی: براى مراسم عيد ميلاد پيغمبر(ص)، به دفتر رهبرى رفتيم. در جلسه‌، قبل از مراسم، راجع به اعزام خانواده‌هاى شهدا به كربلا و عدد زياد آنها و طبعاً ناراحتى ديگر مردم از عدم توفيق با بسته‌شدن راه سوريه، صحبت شد. معلوم شد، مسئولان مربوط، محاسبه‌اى در خصوص عدد اعضاى خانواده و مدت زمانى كه جاها در اختيار آنهاست، ندارند. در مراسم، آقاى خاتمى، [رییس‌جمهور] تبريك گفت. رهبرى، صحبت كوتاهى در حد بيست دقيقه داشتند و به آمريكا و اسرایيل هم حمله تندى كردند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

خاطرات روزنوشت مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی در سال ۱۳۷۷، هرشب در «انتخاب» منتشر می‌‌شود. پیشتر، خاطرات ایشان از سال ۵۸ تا ۷۶ در سرویس تاریخ «انتخاب» به صورت روزانه پوشش داده شده است.

 

براى مراسم عيد ميلاد پيغمبر(ص)، به دفتر رهبرى رفتيم. در جلسه‌، قبل از مراسم، راجع به اعزام خانواده‌هاى شهدا به كربلا و عدد زياد آنها و طبعاً ناراحتى ديگر مردم از عدم توفيق با بسته‌شدن راه سوريه، صحبت شد. معلوم شد، مسئولان مربوط، محاسبه‌اى در خصوص عدد اعضاى خانواده و مدت زمانى كه جاها در اختيار آنهاست، ندارند. در مراسم، آقاى خاتمى، [رییس‌جمهور] تبريك گفت. رهبرى، صحبت كوتاهى در حد بيست دقيقه داشتند و به آمريكا و اسرایيل هم حمله تندى كردند. آخر صحبت، صدايشان كوتاه شد و خسته شدند.

به خانه برگشتيم. تا شب در منزل به مطالعه پرداختم؛ خاطرات سپهبد [عباس] قره‌باغى [آخرین رییس ستاد ارتش شاهنشاهی] و اصلاح طرح كليد قرآن و تاريخ ايران. از استخر براى شنا استفاده نمودم. عفت مى‌گويد، در تلفن‌هايي كه دارد، دفاع ديروز آقاى كرباسچى در دادگاه، تأثيرات مثبتي به نفع او داشته. مدتى است كه عفت از وضع بدحجابى زن‌ها و آوردن سگ همراه خودشان به خيابان انتقاد دارد؛ امروز در مسير دقت كردم، ديدم انتقادها بجاست.

در گزارش‌هاى خارجى، شكست حزب حاكم ژاپن در انتخابات سنا، پس از بحران اقتصادى و دورنماى بحران سياسى را هم در ژاپن نمودار ساخته. پزشكان بين‌المللى با اعلان مرگ طبيعى [موشود] ابیولا، از بحران نيجريه كاستند؛ تاكنون 60 نفر در تظاهرات معترضان به دولت كشته شده‌اند. بحران ايرلند شمالی باقى است؛ پروتستان‌ها، اصرار بر انجام راهپيمايى به مناسبت سالگرد پيروزى پروتستان‌ها در سال 1690 ميلادى دارند؛ در سال‌های گذشته انجام مى‌شده، امسال جلوگيرى شده است.

نظرات بینندگان