arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۲۶۶۸۲
تاریخ انتشار: ۵۹ : ۲۳ - ۱۶ تير ۱۴۰۰
تورق خاطرات چهره ها در «انتخاب»؛

خاطرات آیت الله هاشمی رفسنجانی، ۱۶ تیر ۱۳۷۷: فائزه شماره صفر روزنامه زن را آورد و مشورت كرد؛ تذكراتى دادم

خاطرات آیت الله هاشمی: مهدى آمد و گزارشى از وضع خطوط احتمالى انتقال گاز در منطقه داد. آخر شب، فائزه آمد و شماره صفر روزنامه زن را آورد و مشورت كرد؛ تذكراتى دادم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

خاطرات روزنوشت مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی در سال ۱۳۷۷، هرشب در «انتخاب» منتشر می‌‌شود. پیشتر، خاطرات ایشان از سال ۵۸ تا ۷۶ در سرویس تاریخ «انتخاب» به صورت روزانه پوشش داده شده است.

 

[آقای عبدالله الاحمر]، ریيس مجلس يمن و همراهان آمدند. دربارة مشتركات فرهنگى و اسلامى و تاريخى  و ضرورت جلوگيرى از اجراى برنامه اسرایيل براى گسترش يهودى‌كردن قُدس‌شرقى صحبت‌كرديم. گفت، اين فقط ايران است‌ كه مى‌تواند پرچمدار اين مبارزه باشد.

آقاى سيد طاها هاشمى، نماينده قم آمد. از رشد اختلاف‌ها و نزاع‌هاى جناحى و بى‌برنامه بودن جناح راست و ضعف تدبير آنها و شكستن قدرت رهبرى و وضع بد اقتصادى و بى‌برنامگى دولت و ضررهاى دادگاه شهردار تهران و ضعف‌هاى نمايندگى‌هاى رهبرى در دانشگاه‌ها و ضعف دفتر رهبرى و نگرانى از كسالت رهبرى گفت و از من خواست، براى ايجاد همدلى در بين جريان و به‌خصوص جلوگيرى از فتنه در انتخابات [مجلس] خبرگان و كمك به كارهاى رهبرى، اقدام كنم.

آقاى [غلامرضا] فروزش آمد و از ركود كشور و بى‌تصميمى دولت و خرابى اوضاع و شانتاژهاى سياسى‌گفت و از دكتر [حسن] حبيبى، [معاون اول رییس‌جمهور]، نقل‌كردكه در اين مدت تصميمى نگرفته‌اند و براى همكارى با حزبى كه جمعى از مديران درصدد تأسيس آن هستند، مشورت كرد.

آقاى مهندس [بهزاد محقق] حضرتى، [مدیرعامل شرکت ارسا ساختمان]، از متخصصان سدسازى آمد. خبر از گرفتن تكنولوژى ساخت شَفت‌هاى عميق از بالاروى معادن يا تونل‌ها داد و خواست كه به آقاي [غلامرضا] آقازاده، [رییس سازمان انرژی اتمی] بگويم، ساخت شَفت‌‌هاي معادن اورانيوم ساغند را به آنها واگذار كنيم؛ قبلاً به شركت‌هاى اوكراينى داده بوديم كه آنها اقدامى نكرده‌اند و قرار است، تجهيزات‌شان را به شركت اينها بفروشند و نيز از گرفتن تكنولوژى ساخت هسته‌هاى آسفالتى براى سدهاى خاكى، در جاهايى كه باران‌هاى متوالى، مانع اجراى هسته‌هاى رُسى مى‌شود- مثل شمال- گفت.

عصر آقاى [صفرمراد] نيازاُف، ریيس‌جمهور تركمنستان و جمعى از معاونان و وزرايش آمدند. از اوضاع كشورش و منطقه و روسيه و خبر قرارداد روسيه و قزاقستان در مورد تقسيم درياى خزر كه برخلاف نظر ماست، گفت و خواست سفرى به تركمنستان بروم.

مهدى آمد و گزارشى از وضع خطوط احتمالى انتقال گاز در منطقه داد. آخر شب، فائزه آمد و شماره صفر روزنامه زن را آورد و مشورت كرد؛ تذكراتى دادم.

نظرات بینندگان