arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۲۶۴۹۰
تاریخ انتشار: ۵۹ : ۲۳ - ۱۵ تير ۱۴۰۰
تورق خاطرات چهره ها در «انتخاب»؛

خاطرات آیت الله هاشمی رفسنجانی، ۱۵ تیر ۱۳۷۷: فرزند محسن رضایی با صدای امریکا مصاحبه کرده؛ حرف مهمي ندارد، جز كليات منفى

خاطرات آیت الله هاشمی: در گزارش‌ها، توجه زياد به اظهارات احمد رضايى، [فرزند آقای محسن رضایی] مى‌شود و ضدانقلاب و راديوهاى بيگانه، روى آن كار مى‌كنند. ظرف همين دو سه روز با راديوهاى اسرایيل، [صدای] آمريكا، بى.بى.سى و سلطنت‌طلب‌ها [= ان‌آی‌تی‌وی] مصاحبه كرده، ولى حرف مهمي ندارد، جز كليات منفى.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

خاطرات روزنوشت مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی در سال ۱۳۷۷، هرشب در «انتخاب» منتشر می‌‌شود. پیشتر، خاطرات ایشان از سال ۵۸ تا ۷۶ در سرویس تاریخ «انتخاب» به صورت روزانه پوشش داده شده است.

امروز در منزل بودم. وقتم با مطالعه تاريخ ايران، دوره غزنوي‌ها و علوى‌هاى شمال ايران و انجام كارهايي كه از دفتر آورده بودند و اصلاح پاورقى‌هایى كه محسن، با كمك آقاي [قادر] باستاني، [ویراستار]، براى كتاب خاطرات [1360؛ عبور از بحران] تهيه‌كرده و نیز عناوين مطالب و اصلاح نمايه‌هاى تفسير راهنما گذشت. عصر خانم امام و جمعى از خانم‌هاى جماران، میهمان عفت بودند. لحظه‌اى در جمع آنها، براى احوال‌پرسى شركت‌كردم. [خانم خدیجه ثقفی]، همسر امام، از وضع جارى كشور، اظهار نگرانى‌كرد.

در گزارش‌ها، توجه زياد به اظهارات احمد رضايى، [فرزند آقای محسن رضایی] مى‌شود و ضدانقلاب و راديوهاى بيگانه، روى آن كار مى‌كنند. ظرف همين دو سه روز با راديوهاى اسرایيل، [صدای] آمريكا، بى.بى.سى و سلطنت‌طلب‌ها [= ان‌آی‌تی‌وی] مصاحبه كرده، ولى حرف مهمي ندارد، جز كليات منفى. بعضى از انجمن‌هاى اسلامى دانشجويان هم سوءاستفاده كرده‌ و بيانيه داده‌اند و به آقاى رضايى هم تاخته‌اند و نيز مسأله شيخ على تهراني را هم مطرح كرده و از اينكه در زندان نيست - كه نادرست است- گفته‌اند و خبرهاى ديگر. محاكمه شهردار هم هنوز انعكاس وسيعى دارد.

حوادث ايرلند شمالى و شورش پروتستان‌ها و آتش‌زدن مراكزى در شهر، بعد از آرامش، مصوبات و برنامه‌هاى حاكم مورد توجه است.
 

نظرات بینندگان