arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۲۰۵۹۵
تاریخ انتشار: ۵۹ : ۲۳ - ۰۹ خرداد ۱۴۰۰
تورق خاطرات چهره ها در «انتخاب»؛

خاطرات آیت الله هاشمی رفسنجانی، ۹ خرداد ۱۳۷۷: آخوندی از تلاش برای راه اندازی شبكه ای شبيه جام‌جم در آمریکا گفت

خاطرات آیت الله هاشمی: آقاى [عباس] آخوندى، [قائم مقام سازمان صداوسیما] آمد.گزارشى از سفر به آمريكا و اقداماتى كه براى راه‌انداختن شبكه تلويزيونى شبيه جام‌جم در آنجا گفت و خبر از تشديد مهاجرت و فرار سرمايه از ايران به آمريكا و كانادا دادكه معلول ناامنى‌هاى اخير اقتصادى است و از وضع سياسى داخلى و تشديد تعارض‌ها و درگيرى‌ها و مشكلات اقتصادى و تشديد روند روحيه يأس و بدبيني در مردم، اظهارنگرانى‌شديد نمود
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

خاطرات روزنوشت مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی در سال ۱۳۷۷، هرشب در «انتخاب» منتشر می‌‌شود. پیشتر، خاطرات ایشان از سال ۵۸ تا ۷۶ در سرویس تاریخ «انتخاب» به صورت روزانه پوشش داده شده است.

آقاى [عباس] آخوندى، [قائم مقام سازمان صداوسیما] آمد.گزارشى از سفر به آمريكا و اقداماتى كه براى راه‌انداختن شبكه تلويزيونى شبيه جام‌جم در آنجا گفت و خبر از تشديد مهاجرت و فرار سرمايه از ايران به آمريكا و كانادا دادكه معلول ناامنى‌هاى اخير اقتصادى است و از وضع سياسى داخلى و تشديد تعارض‌ها و درگيرى‌ها و مشكلات اقتصادى و تشديد روند روحيه يأس و بدبيني در مردم، اظهارنگرانى‌شديد نمود و از من خواست‌كه با مطرح‌كردن بحث سازندگى، وارد ميدان شوم و اميد بدهم. گفت، دفتر رهبرى از آقاى [عطاءالله] مهاجرانى، [وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی]، ناراحت است كه دستور رهبرى را در مورد مهار روزنامه‌ها و مجلات مزاحم، اجرا نكرده است.

آقاى [محمدهادی] مفتح، [مدیر شبکه رادیویی معارف] و همكارانش آمدند و گزارشى از مقدمات تأسيس شبكه راديويى معارف اسلام در قم را دادند و راهنمايى و كمك خواستند؛ تذكراتى دادم. برنامه مرتب هفتگى از من خواستندكه نپذيرفتم.
عصر [مسئولین] ستاد برگزارى مراسم سالگرد امام آمدند. آقاى [محمدعلی] انصارى، گزارش داد و من هم تشويق‌شان كردم. عفت هم در دفتر، با خانم‌هايى كه از قطر آمده‌اند، ملاقات داشت و گفت از وضع ايران، تعريف و تمجيد مى‌كرده‌اند.

شب در دفتر آقاى خاتمى، [رییس‌جمهور]، با سران قوا جلسه داشتيم. از وضع جارى و اختلافات و بى‌حرمتى‌ها و نزاع‌ها و كينه‌توزى‌ها انتقاد شد و قرار شد فكرى بشود. انتقادات و دستورات رهبرى به آقاى مهاجرانى دربارة وضع مطبوعات نقل شد. آقاى [علی‌اکبر] ناطق [نوری]، [رییس مجلس]، خبر كسالت رهبرى را دادكه دكترها به ملاحظه وضع قلب‌ايشان گفته‌اند، استراحت كنند و برنامه ملاقات با نمايندگان امروز را هم به خاطر جلوگيرى از شايعات انجام داده‌اند، اما مختصر. آقاى [محمد] يزدى، [رییس قوه قضاییه]، خبر دادند كه جلوی اجراى حكم اعدام [مرتضی] فيروزى، [سردبیر روزنامه تهران‌تایمز] را  به دليل عدم توجه به مسأله انكار بعد از اقرار گرفته‌اند.

در اخبار امروز، آزمايش‌هاى هسته‌اى پاكستان، هنوز مورد توجه است و در محافل اسلامى و دنياى اسلام، مورد استقبال قرارگرفته. در مسايل داخلى، تهاجم به برنامه دوم خرداد در دانشگاه، داغ است. اخبار نمازهاى‌جمعه شهرستان‌ها نشان مى‌دهدكه به صورت برنامه‌ريزى‌شده، اكثر شهرها انتقادكرده‌اند و به خصوص در تبريز و قم، در خطبه‌هاى پيش از نمازجمعه، خيلى‌ تُند بوده است.

 

 

 

نظرات بینندگان