arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۲۰۴۲۴
تاریخ انتشار: ۵۹ : ۲۳ - ۰۸ خرداد ۱۴۰۰
تورق خاطرات چهره ها در «انتخاب»؛

خاطرات آیت الله هاشمی رفسنجانی، ۸ خرداد ۱۳۷۷: ابوالقاسم خزعلی به خاتمی حمله کرده و مکررا خواسته که او در سالگرد دوم خرداد، به اشتباهش اعتراف کند، و اگر نکند، تاریخ بنى‌صدر تکرار خواهد شد

خاطرات آیت الله هاشمی: در گزارش‌هاى خارجى، مسأله آزمایشات هسته‌اى پاکستان و تحریم‌ها و محکومیت‌هاى کشور‌ها علیه آن و اعلان وضع فوق‌العاده در پاکستان، براى مواجهه با فشارها، مورد توجه است. امروز خبر آزمایش موشک دو هزار و ۵۰۰ کیلومترى پاکستان و احتمال آزمایش دو بمب هیدروژنی هم منتشر شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

خاطرات روزنوشت مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی در سال ۱۳۷۷، هرشب در «انتخاب» منتشر می‌‌شود. پیشتر، خاطرات ایشان از سال ۵۸ تا ۷۶ در سرویس تاریخ «انتخاب» به صورت روزانه پوشش داده شده است.

 

در منزل بودم. وقت با مطالعه و استراحت و قدم زدن در حياط گذشت. ديشب و امروز، باران و رعد و برق و طوفان داشتيم. در گزارش‌هاى داخلى، حمله ديروز آقاى [ابوالقاسم] خزعلى، [عضو فقهای شورای نگهبان]، در مراسم چهلم آقاى [شیخ مرتضی] بروجردى در مسجد ارك به ریيس‌جمهور و طرفدارانش مهم است كه با تأكيد و مكرر خواسته كه آقاى خاتمى، علناً و صريحاً در مورد مراسم دوم خرداد، اعتراف به اشتباه كند و گفته اگر اعتراف نكند، تاريخ بنى‌صدر تكرار خواهد شد؛ خيلى تُند است و اگر فردا در جرايد منتشر شود، مسأله‌ساز است.

در خطبه‌هاى جمعة امروز [تهران] هم آقاى [احمد] جنتى حمله كرد، اما نه به اين صراحت و شعارهايى هم قبل و در اثنا و بعد از نمازجمعه و راهپيمايى هم بوده كه همگى نشان سازماندهى در اين خصوص است. بعد از تظاهرات قم و به طوركلى تهاجمى از ناحيه جناح راست آغاز شده، در مقابل تهاجمى كه طرفداران آقاى خاتمى، نسبت به سپاه و نيروى انتظامى و صداوسيما و [مجلس] خبرگان و شوراى نگهبان دارند.

در گزارش‌هاى خارجى، مسأله آزمايشات هسته‌اى پاكستان و تحريم‌ها و محكوميت‌هاى كشورها عليه آن و اعلان وضع فوق‌العاده در پاكستان، براى مواجهه با فشارها، مورد توجه است. امروز خبر آزمايش موشك دو هزار و500 كيلومترى پاكستان و احتمال آزمايش دو بمب هيدروژني هم منتشر شد.

نامه مفصلى براى آيت‌الله خامنه‌اى تهيه كردم كه در آن، جمع‌بندى آثار مثبت هماهنگى‌مان و اعتماد متقابل و آثار منفى مواردى از ناهماهنگى‌ها را توضيح دادم.

نظرات بینندگان