arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۶۹۸۶۹
تاریخ انتشار: ۰۵ : ۲۳ - ۳۰ مرداد ۱۳۹۹

الکاظمی: روابط عراق و آمریکا وارد مرحله تازه شده است

«مصطفی الکاظمی»، نخست وزیر عراق پس از دیدار عصر روز پنجشنبه در واشنگتن با «دونالد ترامپ»در توییتی نوشت که یک دیدار «پربار» با دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا برگزار کرده است و از ایالات متحده برای کمک به بغداد برای شکست تروریسم قدردانی کرده است. نخست وزیر عراق افزود که ما به مرحله ای تازه از همکاری برای شکست بقایای داعش و تقویت همکاری اقتصادی وارد می شویم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

«مصطفی الکاظمی»، نخست وزیر عراق پس از دیدار عصر روز پنجشنبه در واشنگتن با «دونالد ترامپ» گفت که روابط کشورش و آمریکا وارد مرحله ای تازه شده است.

به گزارش ایرنا، الکاظمی در توییتی نوشت که یک دیدار «پربار» با دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا برگزار کرده است و از ایالات متحده برای کمک به بغداد برای شکست تروریسم قدردانی کرده است.

وی ادامه داد که من دیداری پر بار با رئیس جمهور دونالد ترامپ داشتم.

نخست وزیر عراق افزود که ما به مرحله ای تازه از همکاری برای شکست بقایای داعش و تقویت همکاری اقتصادی وارد می شویم.

الکاظمی گفت که از رئیس جمهور ترامپ و دوستان آمریکایی برای کمک به ما در جنگ با تروریسم تشکر می کنیم.

نخست وزیر عراق قرار بود امروز به سفر خود پایان بدهد اما منابع نزدیک به دولت عراق گفتند که به درخواست نمایندگان کنگره آمریکا، سفر الکاظمی به واشنگتن یک روز بیشتر از برنامه اعلام شده ادامه خواهد داشت.

گفته می شود احتمالا «نانسی پلوسی» رییس کنگره آمریکا نیز با نخست وزیر عراق دیدار کند.

الکاظمی که سه شنبه گذشته در راس هیات سیاسی و اقتصادی به واشنگتن سفر کرده است ساعتی پیش با دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا دیدار کرد.

 

نظرات بینندگان