arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۶۸۳۸
تاریخ انتشار: ۰۲ : ۰۳ - ۱۳ فروردين ۱۳۹۱

به آتش کشیدن پرجم ایران توسط نمایندگان وهابی

عناصر تندرو وهابی در کویت در اقدامی توهین آمیز پرچم جمهوری اسلامی ایران را در یک تجمع به آتش کشیدند.وزارت امور خارجه کویت روز گذشته با صدور بیانیه ای توهین یک گروه وهابی به پرچم ایران را محکوم کرد و اعلام کرد با مسببین این حادثه برخورد قانونی خواهد کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
وزارت امور خارجه کویت روز گذشته با صدور بیانیه ای توهین یک گروه وهابی به پرچم ایران را محکوم کرد و اعلام کرد با مسببین این حادثه برخورد قانونی خواهد کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نهرین نت، سه روز قبل عناصر تندرو وهابی در کویت در اقدامی توهین آمیز پرچم جمهوری اسلامی ایران را در یک تجمع به آتش کشیدند.

یک گروه وهابی به نام " انجمن مبلغین کویت " چند روز قبل با تجمع در میدان اراده در نزدیکی ساختمان مجلس کویت اقدام به سوزندان پرچم ایران و لگدمال کردن آن نمودند. در این حرکت توهین آمیز چند تن از نمایندگان وهابی کویتی نیز حضور داشتند.

نهرین نت می افزاید: هنگامی که وهابی های تندرو اقدام به سوزاندن پرچم می کردند یک خبرنگار حاضر در مکان به آنها گوشزد می کند که پرچم ایران حاوی لفظ جلاله و شعار لا اله الا الله است و سوزاندن آن جایز نیست که در این هنگام یکی از نمایندگان سلفی در پاسخ به وی می گوید حتی اگر لا اله الا الله هم باشد هیچ معنایی ندارد زیرا این پرچم شیعیان ایران است.

یک چهره رسانه ای کویتی به این پایگاه خبری گفت: این تظاهرات که با هدف افزایش تنش سیاسی و فتنه گری انجام شده است توسط هایف المطیری، ولید طباطبایی، حربش و دقباسی نمایندگان وهابی مجلس کویت صورت پذیرفته است.

این روزنامه نگار که نخواست نامش فاش شود ادامه داد: اطلاعات ما نشان می دهد که سازمان اطلاعاتی عربستان پشت صحنه تظاهراتی است که در کویت اتفاق می افتد و هدف از آن حمله علیه شیعیان و تکفیر آنها با هدف خلق یک فتنه مذهبی در کویت است و این مسأله یکی از طرح های دستگاه اطلاعاتی سعودی در این کشور است.

این روزنامه نگار کویتی با اشاره به پشتیبانی مستقیم سفارت سعودی و سازمان اطلاعاتی آن از این گروههای تکفیری گفت: عربستان به دنبال کشاندن این گروهها به سمت راه اندازی یک جنگ رسانه ای و سیاسی علیه جمهوری اسلامی ایران است.

سازمان اطلاعاتی عربستان با پشتیبانی از دو شبکه ماهواره ای ضد شیعی " صفا " و " وصال " که برنامه هایشان از کویت پخش می شود جنگ تبلیغاتی شدیدی علیه شیعیان و ایران به راه انداخته است.

این روزنامه نگار در پایان گفت: کویت در حال سقوط در دامن گروههای سلفی وهابی است و در آن هنگام مرحله جدیدی از یک فتنه شدید مذهبی آغاز خواهد شد.

گفتنی است هایف المطیری نماینده وهابی پارلمان کویت که در اقدام توهین آمیز سه روز قبل علیه پرچم جمهوری اسلامی ایران مشارکت داشته از مدتی پیش و به طور ناگهانی اقدام به حملات شدید لفظی علیه حسینیه های کویت کرده است و از دولت این کشور خواسته تا آنها را تعطیل کند.

نظرات بینندگان