arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۴۸۵۲۵
تاریخ انتشار: ۲۷ : ۲۲ - ۰۳ دی ۱۳۹۷

نخست وزیر عراق: بحث انتقال نیروهای آمریکا از سوریه به عراق هنوز مطرح نیست

'عادل عبدالمهدی' نخست وزیر عراق گفت که بحث انتقال نیروهای آمریکا به عراق پس از خروج از سوریه هنوز مطرح نشده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

نخست وزیر عراق:بحث انتقال نیروهای آمریکا از سوریه به عراق هنوز مطرح نیستنخست وزیر عراق عصر سه شنبه در کنفرانس خبری هفتگی خود در پاسخ به یک سوال در خصوص اخباری مبنی بر استقرار نیروهای آمریکایی مستقر در سوریه در پایگاهی در اربیل عراق گفت که تاکنون هیچ اطلاعات تایید شده ای در این خصوص وجود ندارد. 
وی در عین حال گفت که بطور قطع نیروهای آمریکایی در دوره کنونی شاهد نقل و انتقال زیادی خواهند بود اما در خصوص تصمیم افزایش نیروهای بیشتری از سوی آمریکا در عراق چیزی به ما اعلام نشده و این موضوع هنوز مطرح نشده است. 
عبدالمهدی افزود: هر چند نیروهای ائتلاف بین المللی (مدعی مبارزه با داعش) بویژه نیروهای آمریکا در عراق با موافقت بغداد حضور و فعالیت دارند و ممکن است از این امکان برای تسهیل در انجام عملیات خروج از سوریه نیز استفاده شود. 
وی همچنین درخصوص خبر یکی از رسانه های سعودی مبنی بر درخواست آمریکا از عراق برای استقرار نیروهایش تا 70 کیلومتری عمق خاک سوریه و جایگزنی آن با نیروهای آمریکایی نیز گفت که توضیحی برای این موضوع ندارد چرا که اساس درخواست یا پیشنهادی در این زمینه وجود نداشته است. 
نخست وزیر عراق تصریح کرد که آمریکا نمی تواند از عراق بخواهد که در سوریه مداخله کند یا نکند. عراق کشوری مستقل است و خودش تصمیم می گیرد و در این زمینه نیز با همسایگان و دوستان خود مشورت می کند.
وی در عین حال این گونه احتمالات را رد نکرد اما گفت که هیچ درخواستی در این زمینه مطرح نشده و بیش از آن که دیدگاه های مطرح شده یا مورد پذیرش طرف های مطرح در این مساله باشد، صرفا مطالبی است که رسانه ها منتشر کرده اند. 

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان