پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
طی روزهای اخیر بیش از 400 هزار نفر برای رای دهی الکترونیک در اسنپ چت ثبت نام کرده اند. به نظ می رسد این برنامه به ویژه برای رای اولی های ایالات متحده بسیار مورد اطمینان است.
به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، به نظر می رسد ابزار اسنپ چت برای کمک به مردم در جهت ثبت نام برای رای دادن موفق بوده. شرکت اسنپ به عنوان شرکت مادر این گروه به نیویورک تایمز گفته که تا کنون بیش از 400 هزار نفر از رای دهندگان را ثبت نام کرده است و جالب تر این که رقم مذکور فقط به دو هفته گذشته مرتبط است.
بسیاری از رای دهندگان بالقوه جدید از ایالت هایی نظیر تگزاس، فلوریدا و جورجیا هستند. جالب است بدانید تعداد رای دهندگانی که از سیستم کاربری اسنپ چت استفاده خواهند کرد حتی از ستاره هایی مثل تایلور سوییفت سبقت گرفته است.
در اوایل ماه جاری، این خواننده محبوب در اینستاگرام به منظور تشویق هوادارانش برای رای دادن در انتخابات میان دوره ای ایالات متحده که در 6 نوامبر برگزار می شود، آنان را به سیستم رای دهی آنلاین Vote.org تشویق کرد و البته این سیستم نیز تایید کرد که حرکت سوییفت در جلب نظر کاربران مثبت بوده است. تا جایی که شاهد افزایش ثبت نام رأی دهندگان بوده است، تعداد رای دهندگان جدید در یک دوره 24 ساعته بیش از 166 هزار نفر گزارش شده است که درست پس از پست سوییفت ثبت نام کرده اند.
در سوی دیگر این ماجرا، اسنپ چت یک ابزار را معرفی کرد که به کاربران اجازه می دهد بر روی یک پیوند در صفحه پروفایل کاربری خود کلیک کرده و برای رای دادن ثبت نام کنند. این لینک کاربران را به TurboVote، هدایت می کند.
غول های تکنولوژی دیگر نیز طرح های مشابهی را برای تشویق کاربران برای ثبت نام در انتخابات آنلاین راه اندازی کرده اند. توییتر ماه گذشته اعلام کرد که به سرعت کاربران توییتر اضافه خواهد شد. گوگل نیز یک گوگل دودل را برای ثبت نام اختصاص داده است .