arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۱۷۲۹۷
تاریخ انتشار: ۲۲ : ۱۶ - ۱۳ تير ۱۳۹۷

همکاری فیسبوک با سایت حمایت از حیوانات / شناسایی گونه های حفاظت نشده / استفاده از تصاویر بکر

فیسبوک با یک برنامه جدید برای حفاظت از حیوانات همکاری می کند.این برنامه می تواند به گونه های در معرض انقراض حیات وحش کمک کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فیسبوک با یک برنامه جدید برای حفاظت از حیوانات همکاری می کند.این برنامه می تواند به گونه های در معرض انقراض حیات وحش کمک کند.

به گزارش سرویس آی تی انتخاب به نقل از سی نت، با توجه به این که برخی از حیوانات در معرض خطر  انقراض قرار دارند، گروهی از پژوهشگران تصمیم گرفته اند که از نوعی سیستم هوش مصنوعی برای حفاظت از حیات وحش استفاده کنند. 

 

این سیستم که به همت فیسبوک طراحی شده است، با کمک استفاده از تکنولوژی هوش مصنوعی،می توان تصاویری از حیوانات را بررسی کرده و با کمک تکنولوژی مرتب کرد. این تصاویر برای مرتب شدن نیز از هوش مصنوعی کمک می گیرد.

بسیاری از انسان ها از فیس بوک برای ارتباط با دوستان، اعضای خانواده و روابط مختلف خود استفاده می کنند. اما  در حال حاضر می توان از فیس بوک استفاده های سازنده دیگری کرد. 

سرویس Wildbook، یک وب سایت جدید است که توسط یک  گروه غیر انتفاعی طراحی شده و هدفش جمع آوری عکس هایی است که توسط کاربران مختلف از سطح طبیعت گرفته شده است. این سایت برای دانش آموزان، اسایتد و علاقه مندان به طبیعت بسیر جذاب است.

با استفاده از نرم افزار منبع باز و هوش مصنوعی، Wildbook نه تنها اطلاعاتی را  از عکس های حیواناتی که به صورت دستی توسط افراد آپلود شده است را دریافت می کند. افزون بر این تصاویری را در فلیکر و یوتیوب بارگذاری می کند.

هنگام آپلود عکس حیوانات، کاربر همچنین می تواند اطلاعات اضافی مانند جنسیت حیوانات، سن تقریبی، محل سکونت، حیوانات و... را اضافه کند.

هم فیس بوک و هم اینستاگرام نقش خود را برای کمک به جلوگیری از فروش حیوانات در خطر انقراض و نیز تشویق کاربران به اطلاع آنها از هر گونه اقدام غیرقانونی در مورد حیات وحش که از طریق عکس ها ، انجام می دهند.

نظرات بینندگان