arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۰۱۲۲۸
تاریخ انتشار: ۲۶ : ۰۹ - ۱۰ فروردين ۱۳۹۷

المسیره: «آرامکو» عربستان هدف موشک ارتش یمن قرار گرفت / موشک شلیک‌شده از نوع «بدر ۱» بود

شبکه خبری المسیره پنجشنبه شب گزارش داد: شرکت نفتی آرامکو عربستان بزرگ ترین شرکت این کشور واقع در شهر مرزی جیزان هدف موشک های ارتش یمن قرار گرفت.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

شبکه خبری المسیره پنجشنبه شب گزارش داد: شرکت نفتی آرامکو عربستان بزرگ ترین شرکت این کشور واقع در شهر مرزی جیزان هدف موشک های ارتش یمن قرار گرفت.

به گزارش ایرنا، این شبکه یمنی اعلام کرد که این موشک از نوع «بدر 1» بود که به شرکت آرامکو در جیزان عربستان شلیک شد.

این اقدام ساعاتی پس از آن صورت گرفت که جنگنده های ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان با حمله به یک خودرو غیر نظامی در شمال غرب یمن، هشت تن از آنان از جمله چهار زن را کشت.

در همین حال، شبکه الاخباریه سعودی به نقل از «ترکی المالکی»سخنگوی ائتلاف موسوم به «ائتلاف عربی» به سرکردگی عربستان مدعی شد که یک فروند موشک بالستیک را بر فراز شهر «جیزان» رهگیری و ساقط کرده است.

این دومین بار در یک هفته گذشته است که مراکز حساس و راهبردی عربستان هدف موشک های یمنی قرار می گیرد.

مسئولان سعودی یکشنبه شب گذشته (5 فروردین 97) نیز اعلام کردند که هفت موشک به سوی شهرهای این کشور شلیک شده است که سه فروند آنها ریاض پایتخت را هدف قرار داده است

حمله موشکی انصارالله همزمان با چهارمین سال تجاوز نظامی ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان به یمن صورت گرفت.

ریاض به همراه برخی همپیمانان خود از جمله ابوظبی از ششم فروردین 94 به بهانه بازگرداندن 'عبدربه منصور هادی' رئیس جمهوری مستعفی یمن، تجاوز نظامی و محاصره زمینی، دریایی و هوایی این کشور را آغاز کرد.

این تجاوز نظامی تاکنون نتیجه ای جز کشته و زخمی شدن ده ها هزار تن، آوارگی میلیون ها یمنی از شهروندان فقیر یمنی، خسارت های مالی و انسانی بسیاری را به ارتش عربستان وارد کرده است.

برچسب ها: آرامکو
نظرات بینندگان